Ötcsillagos a Citroën C4 Picasso és a Honda CR-V
Jeles eredményeket hozott a legújabb Euro NCAP törésteszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Ezúttal csak két modellt tört össze a független biztonsági laboratórium. Az új Citroën C4 Picasso és a már nem is annyira friss, aktuális Honda CR-V egyaránt kitűnőre vizsgázott.
Az űrhajósan modern formájú francia egyterű, azaz a C4 Picasso esetében a felnőtt utasok védelme 86, a gyermekeké 88, a gyalogosoké 68 százalékos, az elektronikai rendszerek 81 százalékos pontot kaptak. Komoly sofőrsegédek nem szerepeltek, de az ESP és a biztonsági öv becsatolására figyelmeztetés, valamint a sebességhatároló alapáras.
A már általunk is tesztelt Honda CR-V a felnőtt utasok védelmére 93, a gyerekekére azonban csupán 74 százalékos eredményt kapott. A gyalogosokra 68 százalékos eredménye szerint pont annyira vigyáz, mint a C4 Picasso, s nem veszélyesebb, mint a legtöbb mai autó. A biztonsági rendszerek pontszáma csak 66 százalékos lett, ugyanis alapáron csak ESP és övcsatolásra figyelmeztetés jár, még a sebességhatárolós tempomat is feláras.
A két említett modell törésjellemzőinek publikálása mellett az Euro NCAP két márka számára adott Euro NCAP Advanced díjat is. A még 2012-ben tört Mitsubishi Outlander Forward Collision Mitigation, alacsony és magas tempónál is működő ráfutásvédelmi figyelmeztetése és automatikus fékezése, valamint a Fiat 500L City Brake Control, alacsony tempónál aktivizálódó fékrendszere kapott kitüntetést.