Ötajtós sportos Ford újdonságok Los Angelesben

Ötajtósként is jön a Ford Fiesta ST

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Frankfurtban már láthattuk a Fiesta ST tanulmányt, most pedig ismét, de immát ötajtósként, a hasonló Focus ST mellett.


A Fiesta ST önmagában nem újdonság, hiszen a Frankfurti Autószalonon már láttuk koncepcióként, háromajtós karosszériával és 180 lóerős, 1,6 literes EcoBoost (közvetlen befecskendezéses, benzines turbó) motorral. A koncepció státuszon még mindig nem lépett túl a kis méregzsák, ami immár nem is olyan kicsi, ugyanis (ahogyan az várható volt) két ajtóval gyarapodott: ötajtós lett.
Miként az Frankfurtban kiderült, az elsőkerékhajtású sportos kisautó 7 másodperc alatti 100 km/órára gyorsulást és 220 km/órás végsebességet tartogat, miközben kedvező fogyasztást ígér. Raliautós utasterébe Recaro versenyülések kerültek, karosszériája kívülről az Aston Martin mintára tátott szájú hűtőmaszkkal csaknem teljesen egyedi.
Hirdetés

Az ötajtós Fiesta ST mellett természetesen megjelent a szintén ötajtós Focus ST is Los Angeles autószalonján, ez utóbbi azonban már szériamodellként. Ennek ellenére nem tudtunk meg többet róla, mint Frankfurtban.
A többi Focushoz mérten 10 milliméterrel ültetett futóművű ST továbbra is elsőkerékhajtású, sperrdiffi helyett várhatóan csak elektromos nyomatékvezérlés kerül majd bele, de a gyáriak szerint a változó áttételű kormányművel így is versenyautósan lesz terelhető a 2,0 literes EcoBoost motorjának 250 lova. Noha a Focus ST Európában a praktikus kombi karosszériával is színre lép majd, az Egyesült Államokba a sportkompaktot is kizárólag ötajtósként tervezi bevezetni a Ford.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?