Ötajtós kompakt a legújabb elektromos Audi

Audi A3 Sportback e-tron: öt ajtóval, villanymotorral

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Los Angelesben is kiállították a négykarikások legújabb elektromos tanulmányát, az A3 e-tront, melynek átlagos hatótávja 140 km körül alakul.


Bár az Audi termékskálája még ma sem tartalmaz sem hibrid, sem elektromos modelleket, mindkettőből számos tanulmányt bemutattak már, elektromosakból a villanyos A1-től a különleges megjelenésű e-tron sportkocsiig. Most az ötajtós Audi A3 Sportbackből kreált villanyautó, azaz az A3 e-tron szériagyártáshoz még közelebb került variánsát állították ki Los Angelesben.
Villanymotorjának alapteljesítménye 82 lóerő, csúcsteljesítménye 114 LE, maximális, 270 Nm-es nyomatéka pedig fix lassító áttételen keresztül forgatja az autó első kerekeit. A csomagtér, a hátsó ülések és az autó középvonala alatt helyezték el a 26,5 kWh kapacitású, 300 kg tömegű lítium-ion akkumulátor csomagot, melynek harminc blokkját az autó fűtéséből származó felesleges energiával táplált vízhűtés tartja megfelelő hőmérsékleten. Hideg időben egy kiegészítő elektromos fűtőelem is bekapcsolódik a munkába, forróságban pedig a légkondicionáló is besegít.
Hirdetés

Az A3 e-tron 11,2 másodperc alatt éri el álló helyzetből a 100 km/h-s sebességet, végsebességét 145 km/h-nál korlátozzák, 230V-os csatlakozóról pedig kilenc órát vesz igénybe az akksik töltése. A gyár közleménye szerint az autó átlagos hatótávja 140 km körül alakul, de ez a sofőrön illetve a kiválasztott üzemmódon (hatékony, automata, dinamikus) múlik. Azt is mi dönthetjük el, hogy a gázpedálról lelépve a mozgási energia milyen arányban táplálódjon vissza a rendszerbe, magyarán milyen mértékben lassuljon vagy guruljon ki az e-tron.

Bár az e-tront teljesen alapkivitelű A3 Sportback-ra építették, üléseit a bőrnél melegebb alcantara-bőr kombinációjával borították, és fűtött szélvédőt kapott, mivel ez hatékonyabb a párásodással szemben, mint a hagyományos légkondicionálás.
Kíváncsian várjuk, hogy a számos tanulmány után mikor szánja rá magát az Audi a modernebb hajtásláncok piaci bevezetésére is!
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?