Két új Panda is jön a Fiattól: egy városi autó és egy SUV
Az első modell szériaváltozatára már nem is kell sokat várni, hiszen a Fiat közleménye szerint már idén júliusban bemutatják a márka 125. évfordulójának nagyszabású ünnepségén, majd utána 2027-ig minden évben egy újabb szériaéretté váló járművet fognak prezentálni. Ezek mindegyike a Stellantis új platformjára fog épülni, kiegészítve - ahogy Olivier Francois, a Fiat vezérigazgatója fogalmazott - az olasz kreativitással és egyszerűséggel.
Egy pickup koncepciót is bemutattak, amely a többi modellhez hasonlóan retrofuturisztikus formatervvel rendelkezik
A városi autóként beharangozott modellről már korábban is hallani lehetett, hiszen minden bizonnyal ez lesz a Fiat olcsóbb villanyautója, amely a Panda utódja lehet. Ezt a közlemény is megerősíti, hiszen abban csak Mega-Pandaként hivatkoznak rá. A fenntarthatóság jegyében egyes elemeit újrahasznosított műanyagból, illetve bambuszból fogják készíteni, a koncepcióautóba pedig olyan érdekességeket is elrejtettek, mint például egy gördeszka, ami az oldalsó Fiat felirat mögött rejtőzik.
Nehéz elképzelni, hogy milyen lesz a szériaváltozat
Egy ferdehátú koncepciót is prezentáltak
A Fastback is hatalmas népszerűségnek örvend a brazil piacon, a Tipo pedig az ázsiai és az afrikai régióban hódít, így nem csoda, hogy ebben a szegmensben is hosszabb távra terveznek. Ám talán a legfontosabb, hogy a ferdehátú koncepcióautó kapcsán az európai piacot is megemlítették, így könnyen lehet, hogy az ebből készülő véglegesített autó a kontinensünkön is kapható lesz.
Természetesen egy SUV is szerepel a koncepciók között
Nyilván ma már SUV-ok nélkül elképzelhetetlen egy képcsokor, így a Fiat is mutatott egyet, amelyre az egyszerűség kedvéért "Mega-Pandaként" hivatkoztak.
A bemutatott modellek közül talán a Camper névre keresztelt a legkülönlegesebb, amelyet - mint a külleme is mutatja - elsősorban a szabadidős tevékenységre és offroadra hegyeztek ki. Azt pontosan nem árulták el, hogy melyik modell lesz az első a sorban, amely még az idén bemutatkozik, ahogyan a technikai részletekről sem árultak el egyelőre semmit.
Egyelőre nem tudni, a fent említett modellek közül melyik fog idén, a 125. évfordulón bemutatkozni
Érdekes koncepciók, de kérdés, hogy mennyit lehet ezekből átvenni az utcai verziókba és lehet-e egységesíteni például az európai és Dél-Amerikai piacot. Eddig ez nem volt jellemző a Fiatra és a Palio család sem tudta meghozni az áttörést az olcsóságával mindenhol. A Brazil és Török piacokon hódított, de máshol nem tudtak felmutatható eredményt elérni.
A hírek szerint a jelenlegi Panda „Pandina” néven folytatja pályafutását 2026-ig. Mellette jön az új Panda (ezen koncepció alapján valami), ami „B” szegmens méretű lesz és Citroen C3 műszaki tartalmával érkezik. Kérdés, hogy viszik-e Braziliába Argo utódaként.
Talán lesz nagyobb Fiat a Citroen C3 Aircrossra is. Ez lehetne a SUV kivitel.
A Pick-up verzió a Strada-t válthatja és akár globálisan is értékesíthetnék.
A Fastback verzió azért érdekes, mert nem Európa lett kihangsúlyozva, hanem Dél-Amerikára és Törökországra. A Tipo-nak talán nagy szerencséje volt a törökökkel és kellett szerencsés csillagállás is, hogy ekkora igény lett ott a típusra. Nem tudom, hogyha nem a klasszikus Albea-Linea-Tipo lépcsős olcsó szedán koncepciót viszik tovább a törököknél, az hova vezet. Tipo után csoda lenne, ha maradna a kompakt osztályban a Fiat Európában.
Ha valóban 3 fajta erőforrással is készülhetnek ezek a típusok (BEV, ICE, MHEV), akkor széles körben lehetne terjeszteni az adott piacra megfelelő kivitellel. Szerintem adott piacon mind három nem kivitelezhető, mert most még az olcsóbb ICE veri a többi verziót. Ezen a szinten már számít az ár. Talán majd a teljes ICE betiltás hoz változást.