Őszintén és tisztán – Mazda MX-5 RF G184
Nagyobbat megy, valami mégis hiányzik – Mazda MX-5 RF G184 Revolution Top teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A biztos pont, az autózás színtiszta öröme, mindig piros betűs ünnep, amikor MX-5 érkezik a naptárba. És most erősebb is lett, hurrá! Ja, hogy ez csak a mézes madzag…
Ez egy olyan tapasztalat, amire újra és újra vágysz, hiába tudod, milyen lesz, át akarod élni megint.
Mert jó, mert ilyen az autózás színtiszta öröme, az MX-5 olyan, amilyennek 30 évvel ezelőtt is lennie kellett, tiszta és őszinte, egyszerű és sportos, tömény élmény. Az ND széria most tényleg oda került súlyban és méretben is, ahol az első volt, na, persze nem az RF-ről van szó, mert ilyen most van először, a negyedik generációból. A keménytetős megoldással nem lett rosszabb, csak más, ez most egy kis bátorság, amit a japánok bevállaltak, amellett, hogy ott a klasszikus ponyvatetős még mindig. A tesztautó aprópója most persze a motor, ami az eddig is elérhető kétliteres Skyaktiv benzines frissített változata, ami már 184 lóerős, vagyis erősebb, mint az Abarth 124 Spider. Az erőtöbbletnek örülünk, de mi volt ennek az ára?maradt az elképesztően közvetlen kormányzás és a hihetetlenül pontos és fémérzetű váltókapcsolás.
A hajtáslánc másik oldala egyébként a hétköznapi használatban rejlik, mivel hogy egy ilyen MX-5 azért közlekedősnek sem utolsó. Úgy 6 liter alatt is tartható a fogyasztás, átlagban persze 7 literrel érdemes számolni, ami szintén baráti. A Recaro ülések bitang jó tartásúak, és kellően mélyen ülhetünk bennük, egészen padló közelben.Ez így utazós, magasabbnak is tűnik a belmagasság pár centivel, ami itt már jelentős eltérés.
Nyitott állapotban van egy nagy hátránya, az oldalablak és a hátsó keret találkozásánál, vagyis pontosan fül magasságban csap be a menetszél, ami így elég hangos és zavaró, a vászontetősnél ilyen gond nincsen.az biztos, hogy 10 év múlva nem a G184-et, hanem a [url=https://www.autonavigator.hu/cikkek/gumid-mindig-legyen-mx-5-2-0]G160[/url]-at fogom keresni a Használtautón.
Árak
Tesztmodell alapára
8 566 900 Ft (2019.05.26.)
Tesztautó ára
10 291 800 Ft (2019.05.26.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1998 cm3
Teljesítmény:
135 kW (184 LE) 7000 1/min-nél
Nyomaték:
205 Nm 4000 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
6.80 s
Végsebesség:
220 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
6,9 l/100km
Méretek
Hosszúság:
3915 mm
Szélesség:
1735 mm
Magasság:
1235 mm
Saját tömeg:
1168 kg
Össztömeg:
1305 kg
Terhelhetőség:
137 kg
Tengelytáv:
2310 mm
Karosszéria-kivitel:
coupe kabrió
Csomagtér:
127 l
Belső szélesség elöl:
1420 mm
Belmagasság elöl:
900 mm
Ülőlap hossza elöl:
550 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1460 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
960 mm
Csomagtér magassága:
270-460 mm
Csomagtér hossza:
540 mm
Raktérnyílás szélessége:
800 mm
Raktérnyílás magassága:
350 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzin
Motorosztály:
Euro6d-TEMP
Hengerűrtartalom:
1998 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
manuális (6 fokozatú) sebességváltó
Nyomaték:
205 Nm 4000 1/min-nél
Teljesítmény:
135 kW (184 LE) 7000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
220 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
6.80 s
CO2-kibocsátás:
156 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
6,9 l/100km
Fogyasztás a használónál:
7,0 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
62 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
66 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
70 dB(A)