A legtöbb lóerőt a Mercedes-AMG G 63 vonultatja fel, 585 lóerővel száll be a versenybe a luxusterepjáró
A gyorsulási versenyben részt vevő mindhárom modell automataváltóval és négykerékhajtással szerelt, de köbcentiben, lóerőben és súlyban van némi differencia a versenyzők között. A trió leggyengébbje a SEAT Leon Cupra R ST. A kombi karosszériás kompakt orrában 2 literes TSI motor dolgozik gyárilag 300 lóerővel. A videóban szereplő példány viszont az ABT tuningcég munkájának hála 350 lóerő (440 Nm) leadására képes, de még így is hátul kullog a lóerők versenyében. A második legerősebb versenyző az Audi RS3. Az ötajtós modellt 2,5 literes, öthengeres turbómotor mozgatja, a lóerők száma itt 400-ra rúg, newtonméterből pedig 480 áll rendelkezésre. A két másfél tonnás modell mellé harmadiknak a Mercedes-AMG G 63 csatlakozott. A luxusterepjárót 585 (850 Nm) lóerő hajtja, melynek forrása egy négyliteres V8-as biturbó benzines. A Mercedes ugyan komoly erőfölénnyel rendelkezik, de a súly tekintetében is dobogós, mivel 2650 kg a G-osztály önsúlya.
Vajon ki nyeri a versenyt?
Érdekes módon a rajt utáni pillanatokban a spanyolok sportmodellje tudott némi előnyt szerezni, de a fél autóhossznyi elsőség nem tartott sokáig. A Leont ezután az Audi és a Mercedes is lehagyja, de az Audi képes a legintenzívebb gyorsulásra. A három modell ezután gyorsan átlépi a célvonalat, az aranyérem az egy autóhossznyival a győzedelmeskedő RS3-hoz vándorol, a dobogó második foka a G-osztályé, a SEAT pedig a harmadik helyre érdemes. A modellek között árban is nagy a szórás. Ami az árakat illeti, a SEAT vihető haza legolcsóbban, az izmos spanyol kombiért 13 millió forintot kérnek. Az Audi RS3 a második legdrágább, a német kompaktért 18 milliót kell a szalonban hagyni. A Mercedes-AMG G 63 potenciális vásárlója akár úgy is dönthet, hogy két Audi RS3-at és egy darab SEAT Leon Cupra R ST-t visz inkább haza, mivel a luxusterepjáró 53 millió forintos árából bőven megvehetők az ellenfelek.
A 18 millió forintba kerülő RS3 orrában soros öthengeres motor lapul, a 400 lóerővel elég az aranyéremhez