Összkerékhajtással vallott a BMW 4-es Gran Coupé
BMW 428i xDrive Gran Coupé teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A BMW ismét egy új modellel bővítette kínálatát, amely leginkább a 4-es Coupé és a 3-as GT tulajdonságait hordozza. Az eredmény egy sportos és egyben praktikus autó lett.
Praktikus. Idén két éve, hogy a 6-os sorozatban megjelent a négyajtós Gran Coupé. Ebben az évben a kistestvér 4-es sorozat is megkapta ezt a karosszériaváltozatot. Valójában csak majdnem ugyanazt, ugyanis a 4-es Gran Coupé a 6-ossal ellentétben nem négy, hanem ötajtós. Furán hangzik, hogy egy kupénak öt ajtaja van, kívülről viszont ez nem szembetűnő. Jobban megnézve mindössze a csomagtérajtó felső része rövidebb, mint a nagytestvérnél. Az ötajtós kivitel viszont nagyon praktikus, a lényegesen nagyobb csomagtérnyílás miatt jobban pakolható, mint a 4-es coupé vagy akár a 3-as limuzin.
Mi a különbség? A 4-es Gran Coupéra először ránézve azt gondolhatnánk a négy ajtó láttán, hogy egy 3-assal van dolgunk. Tüzetesebben megnézve a részleteket kiderül, hogy bizony sok minden, ha csak egy kicsit is, de különbözik. Más a lökhárító, a vesék és a lámpa formája, az első sárvédő kopoltyúkat is kapott. A B oszloptól hátrafelé enyhén kupésan lejt a tető, nem olyan agresszíven, mint a 2 ajtós változatnál. Ennek köszönhetően egy 180 cm-es vezető mögött kellő fejtér marad a hátul ülőknek. Hátulról viszont egyértelműen kivehető, hogy 4-es BMW-vel van dolgunk. A 3-as sorozatnál sportosabb lámpatestek dögös látványt kölcsönöznek a Gran Coupénak.
Így is tökéletes. Korábban mindig azt mondtam, hogy egy igazi BMW 6 hengernél kezdődik és hátsókerék hajtású, manuális váltóval. A tesztelt modell egy 428i xDrive, amelyben egy kétliteres, négyhengeres, benzines turbómotor lapul. Milyen hangja lesz ennek? - gondoltam aggódva. Az első méterek után kiderült, hogy felesleges volt ezen agyalni. A mérnökök olyan hangzást hoztak össze, hogy ha nem tudnám, hogy négyhengeres, azt mondanám, hogy ez a motor hathengeres. Természetesen elmarad egy igazi sorhatostól a selymessége, a várthoz képest azonban sokkal barátibb a 28i blokk hangja.
A 8 sebességes automata váltó akárcsak a többi BMW-ben, itt is hibátlanul működik. Normál állásban is kellően gyorsan és vajpuhán kapcsol, sport módban pedig még gyorsabban zajlik egy-egy fokozat váltása. A 245 lóerős teljesítmény és a 350 Nm-nyi forgatónyomaték négy keréken keresztül jut el az aszfaltig. A xDrive összkerékmeghajtásnak köszönhetően még álló helyből való rajtoláskor sem avatkozik be a kipörgésgátló, annyira jól megkapaszkodik a négy kerék.
Jól felszerelt. Annak ellenére, hogy a tesztautóban nagyjából 7,6 millió forintnyi extra van, még közel nem fullextrás. Ez egyáltalán nem gond, így is rendkívül hasznos és izgalmas kiegészítőket találunk az autóban. Az összkerékmeghajtás rendkívüli stabilitására rátesz még egy lapáttal az adaptív M futómű és a változtatható áttételű sportkormány. Ezzel a kombóval olyan könnyen és pontosan vezethető a Gran Coupé, mint egy versenygokart. A kormány kellően közvetlen, oda megy ahova akarom, a kiválasztott ívet rendíthetetlenül tartja. A biztonságos vezetés érdekében a Head Up Display a látóterünkbe vetít minden olyan információt ami vezetés közben szükséges. Ennek köszönhetően a szemünk mindvégig az úton maradhat. Az egyik leghasznosabb funkció a sebességhatár és az előzési tilalom kijelzése, amelyet a műszerfalon, illetve a Head Up Displayen is láthatunk. Segítségével mindig láthatjuk, hogy az adott útszakaszon mennyi a megengedett maximális sebesség és van-e érvényben előzési tilalom. Említésre méltó extra még a Harman Kardon hifirendszer, amely 16 hangszórón keresztül 600 Wattot szólaltat meg odabent. Az élmény talán még a koncerttermek hangulatát is megelőzi.
Kamerás autó. A 4-es bömöst összesen hat kamerával szerelték fel. A lökhárító elején két oldalt kapott helyet a kereszteződésekbe betekintő, amely akkor hasznos, ha olyan helyről kanyarodunk ki, ahol korlátozott a kilátás. Ilyenkor a központi kijelzőn láthatjuk a kamera képét, emiatt elég csak az autó orrát kidugni, és láthatjuk is, hogy van-e keresztező forgalom. A tükrök aljába helyezett további két kamera a parkoláskor segítségünkre lévő felülnézeti kép alkotásában segít. A hátsó kamera a tolatóradart egészíti ki, a szélvédő mögötti pedig a táblákat ismeri fel, amely alapján jelzi az előbb említett sebességhatárokat és előzési tilalmakat.
Jó az étvágya. A kétliteres turbós erőforrásnak köszönhetően meglehetősen jól alakul a fogyasztás, pláne, hogy összkerekes és automata váltós autóról van szó. Az igaz, hogy utóbbi olyan jól meg van tervezve, hogy a kézi váltósok fogyasztási szintjét tudja hozni a 8 fokozatnak köszönhetően. A teszt során erősen forszírozott üzemben 10,8 literre sikerült feltornászni a fogyasztást, ami egyáltalán nem vészes a 245 lóerőhöz és a hozzá tartozó menetdinamikához képest. Tempomattal 100-110 km/órával haladva pedig 6-6,5 l/100 km-t írt a pillanatnyi fogyasztásmérő.
Nehéz belekötni. Ahhoz képest, hogy az elején mennyire tartottam egyes területeken a négyhengeres benzines blokktól, nagyon megszerettem. Nem csak a motort, az autót is. Mindig is kedveltem a BMW coupéit, a Gran Coupé pedig egy igazi családi sportkupé lett. Nem könnyű egy ilyen felszereltségű autóban hibát találni, pár apró negatívumot viszont sikerült találni. A bőrkormány annak ellenére, hogy nagyon jó a fogása, egy picit keménynek érződik. Akit ez szintén zavar, mindenképpen rendeljen M-es sportkormányt, tapintás és puhaság szempontjából az hibátlan. Továbbá némi kényelmetlenséget okoz az, hogy a pohártartó teteje levehető, amit minden egyes alkalommal el kell tenni, utána pedig elővenni. Sokkal praktikusabb lenne az X4-esben is megtalálható eltolható változat alkalmazása. Végül pedig a LED-es lámpákban is sikerült egy hibát találni. Tompított fényszóró esetén nagyobb országúti tempónál nem világít kellően távolra. Lehet, hogy bizonyos távolság után már nagyon vakítaná a szembejövőket, korábban a Xenon fényszóróknál viszont sokkal messzebbre láttam éjszaka tompított fény használata mellett.
Megéri az árát. Tudom, hogy a tesztautó közel 21 millió forintos ára nem kevés. Ebből a pénzből sokan valószínűleg nem is autót vennének. A 428i összkerékmeghajtással és extrafelszereltségek hadával viszont ennyibe kerül. Akinek ez sok, választhatja a gyengébb motoros, hátsókerékhajtású, kézi váltós, kevesebb extrával ellátott változatot. A 4-es Gran Coupé még úgy is egy rendkívül jó családi limuzin és élményautó lesz. Akinek tetszik és megteheti, vegyen egy ilyet, biztos vagyok benne, hogy minden egyes út élmény lesz a a Gran Coupéval.
Árak
Tesztmodell alapára
13 226 000 Ft (2014.12.06.)
Tesztautó ára
20 807 700 Ft (2014.12.06.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1997 cm3
Teljesítmény:
180 kW (245 LE) 5000 1/min-nél
Nyomaték:
350 Nm 1250 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
6 s
Végsebesség:
250 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
6,8 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4638 mm
Szélesség:
1825 mm
Magasság:
1399 mm
Saját tömeg:
1770 kg
Össztömeg:
2220 kg
Tengelytáv:
2810 mm
Karosszéria-kivitel:
coupe
Csomagtér:
370 l
Belső szélesség elöl:
1530 mm
Belső szélesség hátul:
1450 mm
Belmagasság elöl:
910-970 mm
Belmagasság hátul:
920 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
220 mm
Ülőlap hossza elöl:
530-570 mm
Ülőlap hossza hátul:
470 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1260 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
900 mm
Csomagtér magassága:
480 mm
Csomagtér hossza:
970 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1770 mm
Raktérnyílás szélessége:
990 mm
Raktérnyílás magassága:
670 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzin
Motorosztály:
EURO 6
Hengerűrtartalom:
1997 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4
Sebességváltó:
automata (8 fokozatú tiptronic) sebesség
Nyomaték:
350 Nm 1250 1/min-nél
Teljesítmény:
180 kW (245 LE) 5000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
250 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
6 s
CO2-kibocsátás:
163 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
6,8 l/100km
Fogyasztás a használónál:
10,8 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
54 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
60 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
64 dB(A)
Egyetértek! Nekem is kapásból az ár volt az ami „ütött”. Még akkor is, ha egy BMW-ről van szó. De a BMW-nek olyan az árpolitikája, hogy a coupe típusokat túlárazzák a többihez képest. A 6-os is elég drága, és ez a 4-es is. Kb. ennyi pénzért egy 5-öst is lehet kapni, és az mégis eggyel nagyobb kategória. De nyilván ezt is el tudják majd adni a tervezett számban, persze tőlünk nyugatabbra.
Kaller szakértő úr!!!! Ne okoskodj már itt,unalmas vagy és nagyképű a lenéző írásoddal,senki sem kíváncsi a kioktató szakzseni vagánykodásodra!Maradj lazán és csinálj egy saját hibátlan tesztelő oldalt,ahol te leszel a tökéletes hibátlan tesztzseni!
Kicsit az alábbi kommentváltások elmennek a lényeg mellett. Ez egy középkategóriás autó, alapjában véve egy tömegmodell. Olyan apróságokkal mint ez a birdseye panoráma felülnézet, meg a többi nyalánkság. Az hogy 21 milla elmebeteg ár egy 3erért nem kérdés, tudjon bármit. Objektíven nézve egy 7es kerül ennyibe alapáron, majdnem ennyi tudással. De azért ha az ember odafigyel a konfigurálásra talán emberi árral is tud magának 3ert találni, az igényeire szabva, felesleges opciók nélkül, esetleg némi megalkuvással. Akinek meg ez nem tetszik mindig ott a konkurencia kifutó darabja rendesen leárazva.
A fő gixer most a hármassal, hogy soksok év után a Merci még nagyobbat gurított, újra ők az alfa-hímek végre egy tömegkategóriában. Feljebb még mindig a BMW csinálja a legjobb Mercedest, de itt a BMWnek kell valamit lépnie, hogy kipontozza az újabb ÉS jobb C klassét.
Írni még mindig nem tudsz! :-DDD
Téged örömmel! :-DDD
Aztán mehet a maci, ha nem agyvelő érzékeny, akkor jól fog veled járni.
Szép mentés lenne haaaa és itt jön a ha … Nem értem miért lenne feljebb pozicionálva valami akkor ha téves technikai adatot adnak meg . De legyen igaza elvégre ön jobban ért hozzá mint én . Az ön által említett 3.000 soros 6 hengeres diesel motornak semmi köze a benzines 6 hengeres szintén 3.000 ccm es motorhoz a diesel 35d motor most is ugyan úgy 2 turbós mint amikor legelőször kijött agyártó sorról .Ellenben a 35i motor ami talán picivel közelebb van a tesztben szereplő 28i hez csak a gyártásának első 2 évében volt 2 turbós utána váltottak a jóval olcsóbb 1 turbós kettős megfúvású technológiára amit jelen pillanatban is alkalmaznak a BMW turbó benzin motorjain .
Senkinek nem kell nyilván két lábon járó enciklopédiának lennie de az elvárható hogy legalább a tesztelt gépjármű paramétereivel tisztában legyenek ha ez igazán nem nagy kérés . Ha máshogy nem a gyártó honlapján fent van bővebben nem feltétlenül a Magyar oldalakat kell nézni.
Miért is olvasom ezt az oldalt mert eléggé vicces néha miket hordanak össze teszt címszó alatt röviden ez lenne a válaszom .
Kösd ki magad szépen egy fához majd adok neked csontot amivel eljátszhatsz 😀 Egyébként látom a nyelved már elég mélyre került eléred már a prosztatáját ,ha nem akkor még told be kicsit …
Troll vagy nem troll akkor is ciki ilyen hülyeséget leírni egy autós szakportálon … elvégre az itt lévő tesztelőknek az lenen a feladata , hogy hiteles infókat adjanak az éppen aktuális tesztalanyról ! Ezt egy laikusnak el lehet nézni , de itt nem … ennél már csak az volt viccesebb mikor a retek klub 4ütem című műsorában a 320i re azt mondták 180 lóerő … 😀 . Ennyi erővel a 2+2 is lehet 3 .
Bezzeg te nem tévedtél még soha,
Inkább tanulnál meg írni, ostoba alak, használnád helyesen az írásjeleket, akkor nem lennél ilyen tulok!
Ne foglalkozz vele Tamás. Ócska troll.
Tévedni emberi dolog.
Köszönöm az észrevételt és örülök, hogy a rengeteg olvasóból neked sikerült kiszúrni ezt a hibát. Azt külön köszönöm, hogy szóltál is emiatt. Sokak számára, köztük nekem is megtévesztően hatott a BMW új elnevezése, miszerint TwinPower Turbo elnevezést használ. Kb. 10 éve, amikor megjelent az első 35d motor, akkor jött divatba a Twin szó, igaz ott Twin Turbot írtak, nem pedig TwinPower Turbot. Valóban más a kettő. A turbószámokat viszont nem igazán említi a BMW még a hivatalos honlapján sem. Aki pedig a motortérbe benézve látja, hogy hány turbó van beszerelve az nyugodtan elmehet röntgennek.
Remélem nem gond, hogy ezzel az egy szóval egy kicsit feljebb és nem alápozícionáltam a BMW kétliteres motorját. Még mindig jobb ez az irány, mintha azt írnám az 50d motorról, hogy egyturbós. Az már valóban gáz lenne. Sokan örülnének azért, ha annyira kontár lenne az autózásban, mint én. Bevallom, hogy nem vagyok egy két lábon járó autós enciklopédia, de nem is az az igazi autós szaki, aki kívülről tudja a katalógus összes adatát. Ezen túl nem vagyok egy gép, ami soha nem hibázik. Most megtörtént, elismerem, remélem ettől nem szakad le az ég és nem kezd el esni a BMW árfolyama a tőzsdén. Egyébként pedig inkább az írásban hibázzak, mint a közúton autóvezetés közben. Végezetül pedig nem tudom miért olvasod még mindig ezt az oldalt, ha szerinted igazi kontárok dolgoznak itt.
Gere Tamás : „…A tesztelt modell egy 428i xDrive, amelyben egy kétliteres, négyhengeres, dupla turbós benzines motor lapul…” Ha április 1 lenne azt hinném tréfálnak , de így hogy nem az van …. mikor van ebben dupla turbó ????? Igazán jó lenne ha olyanok írnának autós teszteket akik értenek is valamennyit az éppen tesztelt autóhoz … ezzel csak az jön át hogy ezen az oldalon igazi kontárok dolgoznak akiknek lövése sincs miket tesztelnek !!!Ebben nincs dupla turbó hanem egy kettős megfúvású fix geometriás turbó … ami elég nagy különbség !!! Ha nem veszi a fáradtságot , hogy benézzen a motortérbe akkor legalább kérdezze meg az értékesítőt ahonnan elhozta a kocsit , hogy mik konkrétan a műszaki paraméterei , de egyébként neten is utána lehet olvasni … !!!!