Összkerékhajtással jöhet a Renault Mégane RS
Marad a kétliteres turbó, jöhet az összkerékhajtás a Mégane RS-be
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Újabb információk láttak napvilágot a Renault sportos kompaktjával kapcsolatban. A Mégane RS a Ford Focus RS-sel száll majd harcba.
A Mégane legújabb, nemrég tesztelt negyedik generációjából jelenleg a GT változat jelenti a csúcsot. Nem sokáig, ugyanis hamarosan érkezhet a RS, amely elődjéhez képest még többre lesz képes. A korábbi hírek azt feltételezték, hogy a 2,0 literes blokk kikerül belőle, most azonban úgy tűnik, hogy marad, ám továbbfejlesztik. A harmadik generáció 275 lóerejéhez képest az új akár 300 lóerő feletti teljesítményt is hozhat. Ezen felül az elsőkerékhajtást összkerékre cserélhetik. Ezzel hű vetélytársa lehet majd a Ford Focus RS-nek.
Ami a hajtásláncot illeti, alapból hatfokozatú kézi, opcionálisan hatgangos duplakuplungos EDC is kérhető majd a csúcs Mégane-ba. Jelenleg még nem tudni megjelenés pontos idejét, azonban úgy tűnik, hogy a jövő év második felében fog piacra kerülni. A bemutatással azonban nem kell eddig várni, akár már idén év végén is leleplezhetik a Mégane RS-t, ami immár ötajtósnak várható.
De nem mondta senki sem, hogy a japán autó rossz lenne, és ne lenne tartós. Csak azt írtam, hogy az RS sem egy ócska szerkezet, sem műszakilag, sem a teljesítmény tekintetében. Innen indult a mostanra igen hosszúra sikerült vita. Nálunk szerintem nincs is egyébként túl sok belőle. Viszont pl az angoloknál tényleg rendszeresen használják ezeket pályanapokon, ott ennek a dolognak komoly hagyománya van, és egy rakás jobbnál jobb lehetőség is van erre. Ők tényleg nem csak közúton használják ezeket az autókat.
Mivel újonnan vettem, így én tettem bele egyedül az összes km-t. Hülyének is néztek amikor 3 hónaposan utánfutóval behajtottam a tüzépre és belepakoltam 800kg cementet plusz az autóba még 200kg falazóhabarcsot. 🙂
A pályán az RS közelébe sem jönne az biztos, de nem is arra vettem. A közutakon velem párosítva viszont nagyon komoly ellenfél. Természetesen utánfutó és plusz teher nélkül. 🙂
Egyértelmű, hogy a versenypályán elvérezne az autóm. Az RS sokkal jobb abban.
Azt viszont ne felejtsük el, hogy az élet nem a versenypályákon zajlik.
Még az RS vásárlók is ritkán járnak versenypályán és főleg nem több órát folyamatosan. Azt az az autó sem bírná. Komoly szüneteket kell beiktatni.
Én a példámmal, csak azt akartam szemléltetni, hogy a japán autó, annak ellenére elképesztően megbízható és tartós, hogy a végletekig kihegyezett motorral szerelték, amit a mai napig nagyon komolyan kihasználok.
A motor mellett a futómű és az elektronika is elpusztíthatatlan.
Az viszont biztos, hogy egy kanyarban esélyem sincs egy RS-sel szemben, ha egy megfelelő vezető ül a volánnál. Az ilyen pilóta viszont olyan kevés mint a fehér holló. Az RS szintén. 🙂
Köszi, ez viszont nagyon korrekt volt tőled. Respect.
Megtalatam a valaszt! Nem europai oldalon de megtalaltam. Eeeees akinek igaza volt: 12.
2004 a 2009 ellen, a Renault javara. Igazad volt. Megadhattad volna a kegyelemdofest de inkabb hara-kirizem! 🙂
Viszont van par ha, meg de, de nem kotozkodom tovabb. Ezt igy a R hozta ki eloszor. [url]http://ateupwithmotor.com/terms-technology-definitions/macpherson-strut-history/3/[/url]
Vagy még a H is ilyen.
Persze kérdés ezek is mennyire Nissan eredetű motorok, mert bőven abban az időben fejlesztették őket, miután összeolvadt a két cég. Szóval inkább nevezzük közös fejlesztésnek az egészet.
Össze vissza van már minden bennük. Az összes M-es kódú már Nissan eredetű a Renaultban is. Még a 2 literes dci alapja is valahol nagyon távolt a Nissan benzinmotorja.
A Nissan egyrészt ugyan használja a Renault motorjait is, de vannak jobb hírű saját fejlesztései is, és azok javítják a Nissan megítélését, így a listában is előkelőbb helyre került.
Van itt egy egész jó eszmecsere erről:
[url]http://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__autok-motorok__2271108-mit-takar-a-nissan-es-a-renault-kozremukodese[/url]
Ez nagyon jó kérdés. Sokakban még mindig él a „csak a német autó az autó” típusú gondolkodás. Ezt akkor is nehéz kiűzni a fejekből, ha jó ideje már konstrukciós hibás motorok tömkelegét ontják magukból a németek. Bizonyíték erre az a 20-as lista. Bizonyos márkák meg egyszerűen menővé válnak, trendivé válik a birtoklásuk, ilyen a BMW is. Ilyenkor az észérvek háttérbe szorulnak, a szerelemben pedig – mint tudjuk – megbocsájtó tud lenni az ember:)
És a Nissanban ugyanaz a motor ismét jobb……..
A legrosszabb 10-ben ott van a vw, audi, bmw. Ezeket mikor illetik hasonló jelzőkkel mint azt teszik folyton a renault-val?
Szerintem abszolút nem objektívek. És sokszor azt is megkérdőjelezem, hogy értenek hozzá vagy sem…… Nem a lazasággal van a baj, hanem azzal, hogy én úgy érzem sokszor inkább a pénz fele hajlanak. Aki nem a tetszésük szerint ugrál azt sokszor érezhetően negatívan megbélyegzik és próbálják lejáratni.
„Minden gyártónál akadnak rossz és jobb motorok.”
Ez így nem igaz. Most belinkelek Neked egy cikket, ez jó bizonyíték a most boncolgatott hibaarányra:
[url]http://www.origo.hu/auto/20130123-motor-megbizhatosag-az-autogyartoknal.html[/url]
Ha a Hondánál 344 motorból csak 1 db volt hibás, a Renault-nál pedig 46-ból 1 db volt rossz, akkor nyilván az a tanulság, hogy a Renault sokkal rosszabb minőségi mutatókkal dolgozik.
Ugyanezt a TC is megírta – akkor ugyanezt nekik már nem hiszed el?:)
[url]http://totalcar.hu/magazin/hirek/2013/01/19/a_honda_a_legmegbizhatobb/[/url]
„Totalcart nem olvasok, mert kb a blikk szintjén vannak…”
Ezt nem értem. Neked nem elég hitelesek? Ha ugyanazt a hírt/tesztet az AN vagy a Vezess megírja, nekik jobban hiszel? Szerintem a TC jól csinálja: a száraz, szigorúan tényekre szorítkozó oldalakra senki sem kíváncsi, viszont ha megfejelik ezt egy adag humorral, lazasággal, jófejséggel, már mindjárt más a helyzet. Attól még a hitelük megmarad. Interaktív-jellegű a dolog, az olvasó/néző sokkal inkább a műsor/honlap részének érzi magát. Jó bizonyíték erre a Top Gear c. műsor, hihetetlenül népszerű. Az általuk képviselt metódus a nyerő, ezt próbálja a TC is alkalmazni. Nekem ehhez képest afféle „nyakkendős lazaság”, amit az AN vagy a Vezess csinál, de van, akinek ez jön be jobban. Én úgy vagyok vele, hogy ha autókról szól, akkor jöhet minden mennyiségben:)
Szerintem a szívó benzinesekre még lehet alapozni, páran még kínálnak ilyet, emellett vannak nagyon jó dízelek, pl. a Hyundai-Kia párosé vagy a Hondáé, a Toyota hibridje is jó – ezeknél az idő bebizonyította, hogy tényleg jó konstrukciók.
„…inkább vegyen egy új autót 5 év garanciával 0km-rel még ha az esetleg jóval alacsonyabb kategória is”
Igen, ezt már sokszor kitárgyaltuk másokkal is – jó lenne, ha ez a szemlélet jobban utat törne magának, de sokaknál a villantás is szempont. Embléma-b*zéria van. Ettől függetlenül azért szerencsére az ilyen autók is megtalálják a vevőiket, mint ez a Granta:
[url]http://www.vezess.hu/ujauto-teszt/2016/04/05/teszten-a-legolcsobb-uj-lada/[/url]
A lényeg, hogy irigykedhessen már csak az autó elején levő jel látványától is. A többi dolog másodlagos szempont.
De ennek ellenére 10-ből 9 ember vesz valami drágát a „szomszédnak”.
Egyébként meg egyszerű motor már nincs. Valahol már minden használt amit az utóbbi 5 évben gyártottak nagy rizikót rejt magában. Ezért mondom mindenkinek aki 4-5 millióért akar használtat venni, hogy ha jót akar magának inkább vegyen egy új autót 5 év garanciával 0km-rel még ha az esetleg jóval alacsonyabb kategória is. Akkor legalább 5 évig nagy eséllyel lehet a költségekkel számolni, és túl nagy kiadás nem érheti. És 5 évesen is tudja hogyan telt az az 5 év, érdemes-e folytatni vagy sem. És ha 10 évig megtartja nagy eséllyel ezzel a konstrukcióval fogja a legkisebb értékvesztést is produkálni. Egyébként meg olyan nagyon rosszul felszerelt autó már nincs is a piacon.
Totalcart nem olvasok, mert kb a blikk szintjén vannak. Minden gyártónál akadnak rossz és jobb motorok. Azért az 1.5 dci-t kb 15 éve gyártják. Több milliót gyártottak belőle. Annyira nagy bukta lenne, már rég abbahagyták volna, ahogy azt tették pl az 1.4-tce-vel vagy az 1.2-es D7FT-vel. Bár az igazat megvallva én sem vennék használtan belőle, de nem azért mert maga a motor rossz, hanem inkább az előéletétől félnék, mert elég karbantartásra érzékeny szerkezet. Újonnan simán megvenném. 2.2dci meg már rég nem kapható, az 1.9-esel együtt, ott van helyette a 2 literes ami viszont egy nagyon kiváló motor.
„Nem hiszem, ha valójában egy olyan borzalmas konstrukció lenne, akkor adták volna hozzá a nevüket”
Biztos olvastad már a 20 legrosszabb motortípust felvonultató listát. Azokhoz is adták a nevüket a gyártók. Tény, hogy a németek dominálnak benne:
[url]http://totalcar.hu/magazin/technika/2014/10/12/rossz_motorok_neveddmeg_tipushiba/[/url]
Nem tudom, mi lehet az igazság az 1.5 dCi kapcsán. Most volt egy cikk egy 1M km-t futott Clióról, de úgy hozták fel, mint kirívó esetet:
[url]http://totalcar.hu/tesztek/2016/04/04/renault_clio_15_dci_hasznaltteszt/[/url]
Vagy itt van egy Laguna II 2.2 dCi használtteszt, szintén ugyanilyen gondolatmenettel:
[url]http://totalcar.hu/tesztek/2015/10/19/470_ezer_kilometeres_renault_laguna_2/[/url]
Tanulság? Nekem az, hogy rizikós, ergo kerülendő. Más meg úgy látja, ahogy akarja.
És ezt onnan is látni, hogy így működik, hogy azért az utóbbi 10-20 évben az egyes nemzetekre vagy gyártókra jellemző egyedi megoldások is szépen lassan eltűnnek, és mindenki közel azonos dolgokat csinál. El is tűnt sok gyártó egyedi karaktere is ezzel. Régen egy német autó sokkal jobban német volt, vagy egy francia jobban francia stbstb. Mostanra ez leginkább a márkaidentitást meghatározó kinézetre korlátozódik, az igazán kretén gyártóra jellemző megoldások már a múlté.
A gyártási folyamatokat tekintve sem lehet túl nagy eltérés az egyes gyártók közt, mert a szabad munkaerő piacon fogják és simán megveszik a tudást, a teljes költségvetést számítva kb kerekítési hibán belül lehet egy akár földi halandók számára iszonyatos fizetéssel átcsábított mérnökgárda fizetése is.
Majdnem megegyezik a teljes motorkínálat, és a padlólemezek is már ugyanazok. Műszakilag nagyjából megegyezik mind, a körítés más, hogy hogyan néznek ki kívülről. Ha megnézed a mostani Nissanokat, ugyanazokat a motorokat fogod találni mint a Renault-ban. A benzinesek többsége általában Nissan eredetű, a dieselek meg Renault. A CMF-el meg az összes többi részét is egységesítették. És korábban is elég nagy volt a közös halmaz, szóval ezért érthetetlen a statisztikában kimutatott hatalmas eltérés. Minőségbiztosításban sem lehet egy konszernen belül túl nagy eltérés, szerintem ugyanazoknak kell minden egyes gyárnak megfelelnie. Persze biztosan vannak olyan gyárak ahol ezt jobban betartják, és jobb mutatókkal termelnek, meg vannak olyanok is ahol az ellenkezője, de alapvetően hatalmas eltérések nem lehetnek a kész terméket illetően, ez szerintem inkább a gyártási költségeket befolyásolja az esetlegesen magasabb gyártási hibaszázalék miatt gyáron belül.
Ami az 1.5dci-t illeti, itthon nincs túl jó híre, de annyira rossz meg mégsem lehet, ha a Mercedes elég sok autójába teszi. Nem hiszem, ha valójában egy olyan borzalmas konstrukció lenne, akkor adták volna hozzá a nevüket, és pont azokba az olcsóbb modellekbe teszik bele amiből viszonylag sokad adnak el, és ha baj van vele akkor futótűzként terjed a híre.
Az hat, nem juteott eszembe a neve.
„Ilyen nincs, hogy ugyanaz a termék más névvel jobb.”
Nyilván azért nincs, mert nem teljesen ugyanaz a kettő. Vannak pl. a Trafic-Vivaro-Primastar vagy a Master-Movano-Interstar haszonjármű triumvirátusok, amik tök ugyanazok. Abban igazad van, hogy Európában a Nissan és a Renault által kínált minőség néhány éve nagyon közel van egymáshoz, de az nagy különbség, hogy a benzineseket a Nissan gyártja és a nagyobb köbcentis dízeleket is. Az 1.5 dCi közös. Amerikában például echte japán Nissanokat vesznek az emberek, ott az összefonódásnak szinte semmi nyomát nem érzékeli senki. A Nissan a japán minőségellenőrzési rendszert használja az angol gyárában, a Renault meg a franciát, bár próbál javítani, ehhez kérte fel partnernek pl. a Mercit is vagy ezért vonta be a koreai Samsung leányvállalatot is még jobban.
„…elektomagneses porral toltot lengescsillapitohoz, ami gombnyomasra valtoztatja a karakterisztikajat.”
A Magnetic Ride-ra gondolsz? A Cadillac már jó ideje használja. Hot hatch-ben nem tudom, használták-e már.
[url]https://www.google.hu/search?q=cadillac+magnetic+ride&client=opera&hs=F2O&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiprKWsuPnLAhXMHJoKHZuLCksQ_AUIBygB&biw=931&bih=610[/url]
Nézd meg a kommentek elejét, honnan indult a vita, hogy milyen hozzászólások születtek, abban igazad van, hogy nem feltétlenül tőled. Némelyik színtiszta szarozás volt. Ami a futóművet illet, akkor állapodjunk meg abban, hogy a Renault kezdte el először utcai autóban használni, és akkor mindketten boldogak leszünk.
En ezt nem osszehasonlitasnak szantam csak hoztam par peldat. Egyszeruen nem hiszem el h a R talata ki ezt a futomuvet, de ha mutatsz ra vmi bizonyitekot fejethajtok es azt mondom igazad volt! Nem kussolok es lapitok. De ne haragudj igy nem tudom elhinni mert igy barki allithat barmit. A R-t nem illettem egyetlen negativ jelzovel sem egyik kommentemben sem, mert en azt akartam kideriteni ki alkotta ezt a furomuvet meg. Meg most sem tudom. A Honda meg a Renault, meg masok is fej fej mellett vannak, az egyik egy lehhelletnyit jobb valamiben, mint a masik, ez telleg a vevo dolga h mi neki a fontosabb. Szerintem ebben a futomuben sokat reszelni mar nem lehet, ez elrte a csucsat, geometriat lehet rajta valtoztatni egy keveset, beloni az adott modellhez es ennyi. Ahogy ez tobb cikkben is le volt irva, draga megoldas szoval ha jobba akarjak tenni meg tobbe fog kerulni, amit a vevonek kell megfizetnie, kerdes hogy ki fog adni egy kompakt hothach-ert meg tobb penzt? Arab uzletemberek? 🙂 Egy iranyt latok hova tud ez egyszeruen fejlodni = elektomagneses porral toltot lengescsillapitohoz, ami gombnyomasra valtoztatja a karakterisztikajat. Mehanikailag nem kell szinte semmit reszelni csk kicserelni a lokesgatlot. Nem lesz olcso! De meglatjuk benne lesz e vmelyik Hothachben? Remelem nincs harag.
Pontosítsuk kicsit jobban, az európai gyártók közt. (plusz az a rakás japán is akik itt gyártatnak, mert ilyen is elég sok van azért) A statisztikához meg még annyi, hogy a Renault, Nissan ugyanaz. A statisztikában a Nissan ok , Renault rossz….. Ilyen nincs, hogy ugyanaz a termék más névvel jobb.
Túl nagy eltérés meg a valóságban nem is lehet a jelenlegi autók közt, mert kb ugyanaz az 5 beszállító gyártja mindegyikhez az alkatrészeket.
A Renault-t folyamatosan csak fikázzák,ha valami hiba van azonnal a címlapokon landol. De azért legyünk őszinték hallani épp elég problémát pl a sokak által egekig magasztalt vw csoport tájról is, csak abból senki sem csinál vezércikket, inkább szépen csendben intézik a dolgot. Azon valahogy nem szeretnek poénkodni az emberek, meg a kocsmában se figyel fel rá senki sem. Az első ilyen nagyobb botrányuk most ez a diesel sw volt előtte nagyon nem lehetett sok mindent hallani, pedig volt épp elég gond pl a tsi motorokkal. De volt sok más is.
A toyota meg szerintem a szőnyegbotrány óta presztízskérdést csinál a dologból, azért hallani annyi visszahívásról náluk.
Én ezt nem statisztikának nevezném, hanem hibaaránynak. Nyilván nem hozzák ezt nyilvánosságra, mert a gyártó nem büszke arra, ha viszonylag magas %-ot produkál. Nincs szerintem erre statisztika, ez utólag derül ki. Az elégedetlen tulajok visszajelzései egy idő után eljutnak a gyár vezetőségéhez, akik aztán kitűzik célul, hogy megpróbálnak javítani a minőségen. Ez vagy sikerül, vagy nem. Néhány másodpercenként kigördül egy autó a gyárkapun, ontják a kocsikat, ez iszonyatos tempót sejtet – nyilván elkerülhetetlen, hogy gyári hibás sorozatok is a vevőkhöz jussanak, akik aztán pórul járnak. Ezeket aztán vagy visszahívják, mint ahogy pl. a Toyota szokta gyakran, vagy nem, mint ahogy az európaiaknál szokás. Persze, most a dízelbotrány után a VW próbál jófiú lenni, azóta feltűnően sok visszahívást eszközöltek. De sokáig ez nem volt így…
Az ADAC egy hazug társaság, volt botrányuk is, nem szabad alapozni a tesztjeikre. A Daciát a németek azért ekézték, mert nem tudták elviselni, hogy nem ők alkották meg a szuperolcsó családi autót, hanem a franciáknak sikerült. Nyilván ez derogált a fritzeknek, mert szeretnek mindenben elsők vagy a legjobbak lenni. Így álltak bosszút, hogy a megbízhatósági listák végére tették a Logant. Azóta sem tudtak igazi ellenfelet csatába küldeni a Logan ellen.
És az, hogy utánfutózol vele vagy pályázol az azért nem ugyanaz. Egyszer menj fel a kocsiddal mondjuk a Hungaroringre pályázni, taposd ki a belét úgy 2-3 órán keresztül. Kíváncsi lennék meddig bírná hosszútávon.
És mind a 270ezret te tetted bele ilyen használat mellet….. Perszepersze…..
„…nagy az esélye, hogy egy RS-t ilyen igénybevétel után kiskanállal kéne összeszedni. :)”
Szerintem külön kell kezelni a tartósságot, amiben a francia szinte biztosan elvérezne. Viszont ha körözgetnél pl. a Hungaroringen vagy a Kakucsringen vagy bármilyen versenypályán mind a kettővel, lehet, hogy a Mégane RS-t végül jobb viselkedésűnek találnád. Más kérdés, hogy nyilván a Hondában bíznál meg, ha saját használatra kéne választani közülük.
Ha csak szigorúan az autó képességeit nézzük, szerintem nincs előnyben a Honda. Kb. fej-fej mellett lehetnek. Amiben betlizik az egyik, ott a másik plusz pontot szerez, és fordítva. Hot hatch-ek terén szerintem nem annyira jön ki a japánok fölénye, sőt. Jók, de mások is azok.
Én ezeknek a statisztikáknak nem hiszek már rég több okból. Az előforduló hibák nincsenek differenciálva, tehát mondjuk egy rossz kontakthibás csatlakozó ugyanolyan hiba mint egy széthullott motor, ami azért nem ugyanaz. Illetve soha nincsenek ezekben a statisztikában feltüntetve, hogy mennyire gyakori a modell előfordulása, nyilván amiből több van abból több is fog tönkremenni. Sosem láttam még olyat ahol ez korrektül bele van számolva, és le van vezetve. Ezek csak statisztikák. Mellesleg a másik oldalon a Renault egy alapvetően olcsó tömegautókat gyártó cég, külföldön kb az eldobható kategória, így sok esetben szerintem a megfelelő karbantartást sem kapják meg az autók. De ez már a feltételezés része, nem tudom valóban milyen lehet a reális meghibásodási arány, illetve azok valóban milyen okból történnek. A legjobb példa volt erre szerintem a logan adac vagy milyen teszt, ahol jól lehúzták a pontok alapján, és a meghibásodások nagy része a használattól elkopott axiálcsuklóból, és a kontakthibás hátsó lámpatestből jöttek össze. Piros besorolást kapott, holott legyünk őszinték ezek nem komoly gondok, inkább a trehány tulajdonost vagy a rossz szervízhátteret sejtetnek. Nekem volt több Renault-m, régi, új, használt, de soha egyetlen egyszer nem volt semmilyen komoly bajom velük. Ellenben a használtak mind arról tanúskodtak megvétel után, hogy nagyon nem értenek hozzá, és valamelyikre valóban viszonylag sokat kellett költeni mire minden rendben lett rajta. Utána mindegyik rendben volt, egyszer sem rohadt le egyik sem, kiszámítható, megbízható hálás autók voltak. Persze ezt nem úgy kell érteni, hogy többet semmit nem kellett csinálni rajtuk mert az hazugság lenne, de minden nagyjából a gyári karbantartási terv szerint ment tovább. Ritkán jöttek be extra kiadások, de általában azok is olcsón javíthatók voltak.
Az RS valóban egy nagyon kemény ellenfél a Type-R-nek, és bár japán hívő (is) vagyok, nem tudnám tiszta szívvel azt mondani, hogy jobb a Honda. Ezért sem szálltam be az EndOfAnError-ral és a többiekkel folytatott vitátokba. A Totalcar-os fiúk is imádják az RS-modelleket, mindegy, hogy Twingo, Clio vagy Mégane. Magát a hot hatch kategóriát is a franciák találták fel anno, még szép, hogy a mai napig az élvonalban vannak benne. De az előítéletek miatt (megbízhatósági problémák, a sima szériaautókban lévő vacak váltó, futómű, stb.) valószínűleg többen választanák a Hondát. Ott nincs előítélet – legfeljebb az átlagosnál drágább alkatrészek. Ez tényleg így van. Szóval Type-R vs. RS = kutyakemény meccs. Szerintem. De lehet, hogy a Focus RS mindkettőnél jobb…
„Szerintem egy ilyen autónál, amit nem nézegetni vettek nagy eséllyel, hanem azért, hogy kitapossák a belét hétvégente pályanapokon ez egy teljesen természetes elhasználódás. Nem hiszem, hogy bármelyik hasonló kategóriájú autó 12 éves koráig olyan marad mint amikor megvették.”
Az én autóm lassan 12 éves lesz. Van benne 270.000 km és kitaposom a belét, plusz utánfutózok vele, plusz földutakon járok vele és előfordul, hogy több mint 500 kg terheléssel teszek meg vele 350 km-t „padlógázon”.
A motor 8300-at forog és szívó 1,8-as létére közel 200 lóerős. Szinte minden eredeti benne és 260.000 km-nél csont nélkül ment át a vizsgán.
Nem akarok nagy szavakat használni, de nagy az esélye, hogy egy RS-t ilyen igénybevétel után kiskanállal kéne összeszedni. 🙂
Nem érted a lényeget. Ingadozó gyártási minőség. Hallottál már erről? Kijön a gyárból egy X mennyiség, ami szuper, és kijön szintén egy X mennyiség, ami meg gyári hibás. A tulajok egyik fele boldog, a másik meg szentségel. Ez a francia kocsikkal a baj. Nem jó a minőségellenőrzési rendszerük, vagy mit tudom én… Nem írtad, milyen Renault-típusokat birtokoltál/birtokolsz, de lehet, hogy tipikusan ezt a minőségi megoszlást mutatják. A II Mégane, a II Laguna vagy az Espace pont ilyenek, és ezért jó szívvel nem lehet őket ajánlani. Szóval a „francia autó sz*r” típusú szállóigéknek igenis van alapja. Ha nem lenne, akkor a japánokról is elterjedhetett volna ugyanez, mégse volt ilyen:)
Zöld is nagyon meg volt elégedve az Alfa 147-esével, közben meg a legrosszabb hírű márkák egyike. Remélem, átment az üzenet. Ezekkel a dolgokkal légy tisztában, amúgy nem vitázni akartam. Volt már nekünk vitánk épp elég:)
Minden márkánál van egy selejtarány, még a Lexusnál is, csak nem mindegy, mekkora. A Renault-nál köztudottan nagy, és bár az utóbbi 8-10 évben sokat javultak, de előtte elég nagy volt a szórás. A Daewoo sose volt rossz márka, hullámvölgyei sose voltak, Opel és Suzuki alapokat használt. Te megjártad vele, de kisebbségben vagy ezzel. Használtként titkos tipp. Nálunk orbitális szívás volt 4 év alatt egy Opel Movanóval(ami egy Renault Master), többször volt vontatva, a váltója szétesett, volt kettőstömegű csere, turbóhiba, egyszer pedig valami alkatrész eltört a motorban, és lerohadt, úgy, hogy meg volt rakva dinnyével. Majdnem 100 km-ről kellett hazahúzni. És még sok idegesítő, apróbb hiba. Többet Renault nem teszi be a lábát a családba. Te viszont vegyél, jó sokat… Nehogy majd ráfaragj egyszer a nagy márkahűségedre:)
Az RS futómű körül kialakult vita meg más, ott sajnos nincs saját hosszútávú tapasztalatom arról, hogy milyen egy ilyennel együttélni, de ezt le is írtam. Viszont azt tudom, hogy ezek műszakilag igen csak magas szintet képviselnek, és általában ezt Magyarországon kívül, ahol a Renault iránt folyamatos és szerintem téves előítélettel közelítenek és már csak divatból is kapásból fikázzák, mindenhol elismerik, és rendre a kategória élvonalába sorolják. És ha valaki műszaki szemmel vizsgálja meg, akkor ezt képes is belátni. De úgy nézem sokszor akár itt is ettől nagyon nagyon messze vannak emberek. És egy szarfrancia jelzővel elintézik a dolgot. Na ezzel nem értek egyet. Bár lehet inkább nyelnem kellene egy egy ilyen hozzászólás után és hagyni a fenébe az egészet……. Elvégre mást is csinálhatnék ezalatt. Lehet a jövőben inkább ezt az utat fogom választani inkább és kimegyek csavarozni a garázsba vagy tanulok valamit helyette.
És nem kocsmában hallottam, mesélték, feltételezem stbstb hanem volt mindegyik és a saját bőrömön tapasztaltam. Ezért is nem hiszem el amit sokan csak odaböfögnek, hogy ilyen meg olyan.
Nincs itt semmi dejavu. A daewoonál is leírtam a tapasztalatom és ennél is. A daewoo nekem nem jött be mert egy borzalmas szerkezet volt, a renault-val viszont soha nem volt semmilyen gondom. Ennyi.
Tizenkettő kolléga, nem tudom, hogy vagy vele, de nekem erősen déja vu-szagú az itteni vita. Nagyon véded a Renault-t egymagadban, miközben többen támadnak Téged. Én ugyanezt csináltam nemrég a Daewoo-val, támadtatok többen, köztük Te is, és én voltam a világ h*lyéje, amiért bizonyítani próbáltam, hogy egyáltalán nem rossz autó. Most Te is belekóstolhattál, milyen helyzetben voltam én akkor. Remélem, emlékszel arra az ominózus, elég durva vitára.
Mindenkinek szíve-joga eldönteni, hogy egy autóban mit tart fontosnak, de én minden esetre szentül hiszem, hogy sokkal inkább egyben van pl. egy ’95-ös Tico, mint egy ugyancsak ’95-ös Twingo, vagy egy 2000-es Lanos, mint egy ugyanannyi idős Mégane. De még lehetne folytatni a sort.
Ez csak egy észrevétel akart lenni így utólag, remélem, olvasod majd.
De mindettől eltekintve egyáltalán nem olyan ócska autóról van szó mint azt többen az elején megjegyezték.
Ha kijön az új verzió kiderül ki csinálja a jobb autót ebben a kategóriában. Akkor visszatérünk rá.
Tehat ez a bizonyitak arra h a R talalta ki ezt az izet aminek elfelejtettek nevet is adni. Okkke, legyen. Elverte a R a F-ot slick gumikon 2mp-el. Ez azert nem tul fair. Az uj H nincs fent a listan. 🙁 Az NSX-et azert tettem be mert azt montad h a Honda le van maradva futomu teren. Eddig nem volt kozel 300lovas elso kerekesuk. A Civic FD2 220 korul volt MC-vel, tokeletesen belott elso futomuvel. Ez bunteti a turbos erosebb R-t. Vagy ez csak kamu? Valtoattetelen is mulik a dolog. A cikkekbol az is kiderult hogy a revo-s megoldas szinte uzemidos, mert nem tul tartos darabok. Rohadas nelkul is! Azzal meg plane. Es akkor ottvan meg a Celica is. Amugy nem osszehasonlito tesztnek szantam a dolgot. CSak objektiven nezem a dolgokat. Mutasd valamit arrol hogy ezt a R rakta ossze, akkor elhiszem. Meg arrol is h a H masolta oket. Mert ez igy keveske.
És ha már belekevertük a dologba a gyerekes youtube-os összehasonlító videókat, akkor nézzünk mondjuk egy viszonylag objektív tesztet. https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Top_Gear_test_track_Power_Lap_Times
És azt is el kell fogadni, hogy bár én is a szívó motorokat szeretem, de egy turbos motornak nem lehet reális ellenfél. Ha ugyanakkora a lökettérfogat, nincs az a jó atmoszferikus motor ami egy turbos motornál jobb tudna lenni. Fizikai képtelenség. Egyetlen dologban lehet jobb, az pedig a vezethetőség és a gázreakció, a többi dologban vizont komoly hátrányban van ezt be kell látni. A hatásfoka rosszabb, a nyomatéka alacsonyabb, a teljesítménye is elmarad. És ez fizika, nem elfogultság.
És az igazat megvallva azért az az NSX futómű sem teljesen ugyanolyan, mert azért ott van egy felső lengőkar is még.
Én nem fogok ennyit írni. Elolvastad egyáltalán a cikkeket amiknek a linkjeit ide bemásoltad, vagy csak nyomtál rájuk egy google transtalte-et? A cikk ahol te állítód, hogy össze vannak hasonlítva a futóművek és az Audié jobb, nem szól másról mint a futómű geometriáról, hogy melyik érték mit befolyásol mint pl utánfutás, kerékdőlés stb stb. Nincs ott semmilyen teljesítménybeli összehasonlítás vagy rangsor vagy tesz. Csupán felhoznak pár példát, hogy ki mit milyen értékekkel valósított meg. Abban a cikkben, ahol te azt állítod, hogy leírják, hogy a Fordnak előbb volt ilyen futóműve meg pont azt írják le, hogy a Renault hogyan trollkodta szét az egész Ford prototípus tesztet, és röhögték szembe őket. Az Ibiza futómű egy sima McPherson. Az egyetlen igaz dolog az az, hogy azon a belpiacos NSX-en hasonló futómű volt, de az meg hátsókerekes ugye. A többi példa mind mind 2004 utáni.
Inkább hagyjuk a dolgot szerintem…. Ilyenekkel nem fogsz tudni meggyőzni.
Szerintem várd meg majd ha megjelenik az új RS, biztosan lesz róla összehasonlító teszt a Hondával és utána visszatérünk a témára.
A hozzászólás utolsó mondatának a lényegét kellene sok ” kvázi ” fórumtársnak értelmezni , és mindjárt
sokat javulna a viták minősége és kultúrája .
Hadd fejezzem ki elismerésemet, kolléga, ez nagyon ott van. A kommentek Góliátja:) Amióta regisztráltam ide, ilyet még nem láttam, nagyon komoly. A vitába nem akarok bekapcsolódni, ez a tiétek, de most nagyon feladtad a leckét Tizenkettőnek.
Hat akkor kezdjuk. Ez hosszu lesz. Nem nekem kene bizonyitanom semmit hanem annak aki allit valamit. En soha nem mondtam h a R szar. A Honda le volt maradva sportos modellel, most mar nincs. Hogy valaszoljak a sajat kerdesemre a MacPherson-t a egy GM mernok talata ki a 60-as evekben. Azt mondod higgyem el hogy ezt a R talalta ki. Maximum ok hasznaltak ezt ekoszor a szeria autokon. Maximum. De megsem. A legutolso kommentedben meg azt irod hogy elhasznalodik, mivel 10en eves modell, pedig a te cikkedben van leirva hogy berohad. Szerintem a sos vizet nem szereti, ezen meg reszelni kel egy kicsit, hogy megbizhatobb legyen, mivel nem a kemeny veretestol rohad el, hanem rossz anyahasznalat esetle szigetels hiba miatt. Ebben a cikkben meg leirjak hogy a Fordnak volt ilyenje elobb, ja megsem a r-nak.[url] https://msncarsuk.wordpress.com/2008/12/15/focus-rs-vs-megane-r26-round-1-fight/ [/url]Pedig aztan a Revoknuckle ,meg a R izeje kozott telleg kb annyi a kulonbseg mint a Hondaenal. Akkor most ki volt az elso? Es miert akarsz meggyozni arrol h a R talata ezt ki es errol masolta a Honda, ha mind a 3 szinte azonos. Nem azert mert azonos az elv, a technika a amit hasznalnak. Kb annyi kozottuk a kulonbseg mint a MCpharsonoknal kulonbozo tipusoknal. Szoval hogy talahatta ezt ki a R?
Motorsportbol johetet le a szeria autok koze.
Ibiza F2 kitcar: [url]http://i32.photobucket.com/albums/d15/RobT1/DSC01192.jpg[/url]
De tovabb megyek: Toyota 90-es evek kozepe Celica ST205. [url]http://www.zerotohundred.com/newforums/showthread.php?t=417244[/url] Ez mar majdnam az. Itt bovebben: [url]http://gtfour.supras.org.nz/superstrut.htm[/url] Itt pedig egy szep keppel szoveggel alatta. WRC technika a 90-es evekben: [url]http://www.eng-tips.com/viewthread.cfm?qid=351353[/url] Mennyire van a Honda lemaradva futomuben? Had valszoljak erre is: NSX 1991. Alu karok mindenhol, de a legszebb az elso futomu, nezegesd: [url]http://www.edmunds.com/car-reviews/track-tests/1991-acura-nsx-suspension-walkaround.html[/url] A Megane RS 2004-es ha jo infot talatam rola. Es akkor itt van a CIVIC. Korabban mar betettem a kettos keresztlengokaros futomurol linket, de itt van meg egy szep piros progressziv rugoval!: [url]https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/3f/Double_wishbone_suspension.jpg/300px-Double_wishbone_suspension.jpg[/url] Ez volt az mezei Civicekben is progressziv rugo nelkul. Meg ma is jobb ez mint a mostani MC-ek. Es ha rakukkantasz erre a LExusra, ez szinte ua. mint ami a Civic alatt van csak tele aluval akkor ezen is lathato hogy ez mar a kerekben van benne. [url]http://www.edmunds.com/car-reviews/track-tests/2011-lexus-is-f-suspension-walkaround.htm[/url]l Persze nem ugyan az! Es ez mar nagyon kozel van ahhoz amirol vitatkozunk marpdeig arrol hogy a kerek elfordulasi tengelyehez kozelebb hozzak a kerek fuggoleges kozepvonalat, azert hogy ne a kormanyon ebredjen a hajtasi befojas. Tehat nem tori el a kezed draga ZOLD kollega. Es ezt neveheti mindenki ahogy akarja ettol meg ez a lenyeg es a T modell is kozel volt ehhez csak szeles pappucsok kellenek ra hisz az atmeroje mar akkor s jo volt. 🙂
De megtovabb megyek: [url]http://www.car-engineer.com/suspension-design-definitions-and-effects-on-vehicle-behavior/[/url] ebben a cikkben osszehasonlitanak tobb autot. Az A4-nek jobbak az ertekei mint az RS 2-nek pedig az alatt MC van. Tehat ha a az elvet nezzuk akkor mar volt ilyen a R elott, de ha a megoldast nezzuk akkor meg ott a Focus. De ha a szamokat nezzuk akkor is volt mar ilyen. Tehat nem talahatt ezt ki a R.
Es hogy Zold kolleganak is mutassak valami jot a Tesla alatt is ilyen kettos karos brutal vastag alu karos futomu van, mint a Civic alatt. [url]http://www.edmunds.com/car-reviews/track-tests/2012-tesla-model-s-signature-performance-suspension-walkaround.html[/url] Tudod Zold ezert lehetett a Varosi Civic egy legenda reges reg ota, mert ha valaki elkezdte rugdosni akkor azt kibirta, mert a futomuve mar akkor ennyire jo volt. Civic jelentese = polgari.
Meg valami, most talatam. Civic Type-R FD2! a R Rs 3 ellen, kedvenc gitarosom Joe Satriani kiseretevel.
[url]https://www.youtube.com/watch?v=jnu6rJCzATY[/url] Itt jon a bogetes Zold kolleganak, Szivo a turbo ellen!
Szoval a Honda annyira megsem volt lemaradva, ahogy azt alltottad.
Itt pedig arrol hogy tud kanyarodni pedig nincs benne sem Superstrut, sem Revoknuckle csak egy „mezei” McPharson.
[url]https://www.youtube.com/watch?v=zOVv-8gYeXY
[/url]Szoval, nincs mas magyarazatom mint hogy, szerintem te, 12 elfogult vagy a Renult irant, mint ahogy Zold utlja a japan autokat es ha neki valami nem teccik az szar es ezt ugy allitja be mint egy teny, pedig ez csak az o szemelyes velemenye.
Akkor mutass nekem egy másik olyan autót korábbról, ami ezt a megoldást használta. Ford, Honda ugye kilőve. És ne folytassuk a kispolszkis demagóg analógiát, ha lehet kérni. A teljes történethez meg azért tegyük azt is hozzá, hogy valóban elhasználódik a futómű, de sok ebben az esetben akár 12 éves autókról is lehet szó. Szerintem egy ilyen autónál, amit nem nézegetni vettek nagy eséllyel, hanem azért, hogy kitapossák a belét hétvégente pályanapokon ez egy teljesen természetes elhasználódás. Nem hiszem, hogy bármelyik hasonló kategóriájú autó 12 éves koráig olyan marad mint amikor megvették. Én ebben a hibában nem találok semmi olyat, amitől szarozni kellene bármelyik Renault Sport modellt, ahogy azt itt többen kapásból megtették.
Akkor higyjük el neked hogy ez egy R találmány, mert te mondod? Ez így egy kicsit kevés nekem, sorry. Amúgy végigolvastam az általad belinkelt cikket, előszőr csak a képeket néztem meg. Azzel kezdi hogy az egy átlagos probléma hogy a sport agyba belerohad a tűgörgő. Ettől recseg ropog, gázadásra félrhúz, meg nem áll egyenesbe a kormány. A R márkaszervíz ezt csak az agy cseréjével orvosolja ami 800 angol font. De megoldható csak a tűgörgők cserélyével is ami sokkal olcsóbb. Tehát tűgörgőkőn fordul az agy. Te meg azt írod Menőmanónak hogy a futómű baromi drága, valóban, és nem bírja az itteni viszonyokat, de a cikkből úgy tűnik hogy nem bírja az angol viszonyokat sem, de leginkább a korróziót. Meg a hozzá nem értő szerelőket sem. Persze cseréljűk ki az egészet mert úgy lesz igazán drága, annak aki utána sem tud járni a neten. De bniztos a Renault találta ki…
Én nem hallottam semmilyen különösebb problémát azoktól sem akiknek volt ilyen. A futóm baromi drága, és annyira nem bírja az itteni viszonyokat, de mást nem nagyon mondtak, hogy annyira rossz lenne. De ez nem saját tapasztalat. Én azt tudom, hogy amik nekem voltak vannak autóim azok semmivel sem rosszabbak mint bármi más.
Szóval ez az így szar a Renault meg úgy szar dolog szerintem eléggé elcsépelt és általában azok mondják akiknek sosem volt, vagy nagyon befürödtek egy nem rendesen karbantartott példánnyal. Az biztos, hogy ha valaki nem úgy áll neki javítani ahogy kell akkor azt megbosszulja, erre sokkal kényesebb mint az átlag.
Mindegy hagyjuk.
Az elv ugyan az. Csak az egyik egy regi sz*r a masik meg egy high-tech sh!t. 🙂 De ettol meg nem R talalmany, azt hiszem ez igy nem hazugsag.
Azért tartom fontosnak, hogy RS legyen mert azokat általában jobban nyüstölik.
Én biztos nem kímélném, hiszen nem azért venném, hogy poroszkáljak vele.
A sima Renaultnál is az a lényeg, hogy mennyi ideig, hány kilométert és milyen körülmények között használod.
Kímélve, ellődörögve az úton sok kocsi kibírja hosszabb távon.
Ha nálam kibírja, akkor az már számít valamit. 🙂
De ez akkor sem függőcsapszeg. Hanem egy forgáspontot jelöl benne. Mintha egy csapszeg körül fordulna. De ezt leszámítva az ég világon semmi köze nincs ahhoz az ósdi megoldáshoz.
Hozza is szolsz a cikkhez, vagy csak szemelyeskedsz?
Leginkább azt felejti el, hogy te olyan sötét vagy, mint bármelyik autó ajtaja belülről és nem kell veled beszélgetni kovász fiam.
schrank egy szekrény méretű f.sz.
Nem f.t nem. Egyfolytában kötekedsz!
Nem akarok kotekedni, de jo a link amit hoztal. Mar az elso kepen latszik a futomu ahol van egy kis szaggatott vonal es egy kis 1es szam jelezve ezt a kapcsolatot amit pivot carriernek neveznek. A pivot = forgopont. Ird be a googliba = pivot carrier. Nem fuggocsapszegnek nevezik mert ilyen megnevezes nincs az angolban, hinge vagy pivot carrier, franciaul nem tudok. Ez ha nem is a hagyomanyos ertelemben vett fuggocsapszeg de ugyan az a lenyege egy fuggoleges tengely korul forgatja el a kereket, nevezzuk ezt barminek is, es persze hogy az evek alatt fejlesztettek okositottak, beleoltottak a MC-pharsonba. En soha nem vitattam el a R sport autoinak a kepessegeit, mindig is jok voltak. De a nem sport valtozatok rettento puhak, koszonoviszonyban sincsenek a sport valtozatokkal. Es en ebbol meg mindig nem latom hogy a R alkotta volna meg ezt a technikat. Wikipedian kerestem de nincs konkretan leirva honnan jott. Szerintem a motorsporban hasznaltak hasonlot es onnan vettek at a megoldast amikor a kozuti autok teljesitmenye mar megkovetelt valami komolyabbat. Ezert ez nem marka specifikus. De mondom, szerintem. Es persze hogy a kovetkezo modelljuk jobb lesz errol szol a fejlodes. A legujabb Merk mindig jobb mint a legutobbi Bimmer es vica versa.
Szerintem te meg kereszteld át magad kocsmai kötözködőnek, mert kb pont ugyanúgy érvelsz, és akkor legközelebb már az elején le tudja szűrni az ember, hogy válaszoljon neked vagy sem.
RS Renault-m nem volt de Renault-m volt és van is és érdekes semmi gond nem volt soha egyikkel sem.
Neked van, esetleg volt ilyen RS Renault-d?
Arról nem is beszélve, hogy a hazai szerelők 90%-nak fogalma sincs róla mit hogyan kellene csinálni rajta. Ahhoz meg lusta, hogy utánanézzen, egyszerűbb leszarozni.
Szerintem közel sem olyan rosszak mint azt sokan állítják, legtöbbször olyanok akiknek sosem volt.
Ja, és az elektronikáról még nem is beszéltünk. 🙂
Abban valóban igazad van, hogy jó kis sportos autókat csinál a Renault és mindig az élmezőnyben vannak az élményt és a teszteket tekintve.
Azt viszont elfelejted, hogy ezek az autók mindennapi használatban vannak és azt is bírniuk kéne.
Hosszútávon széthullanak a futóművek, tönkremennek a váltók, beszarnak a motorok. Labdába sem rúghat egy távol-keleti mellett.
Amíg működnek, addig viszont elismerésre méltó eredményt tud felmutatni, ez tény. 🙂
Széria autó. http://fastestlaps.com/tests/c0puo2ehaapu
És abban is biztos vagyok, ha megjelenik az új modell akkor sem lesz ez másképp és ismét a kategória legjobbja lesz.
Mielőtt ilyen hozzászólást írsz, szerintem legközelebb nézz utána a dolgoknak a hőbörgés és pocskondiázás helyett. Ott van pl a Nürburgring, ahol eddig nem sokan tudták lehagyni a Megane RS-t az elsőkerekes autók közül, akinek esetleg sikerült az csak nagyobb motorral tudta legyőzni, sosem a jobb futóművével. És ez csak egy példa. Számtalan tesztet lehet róla találni, nem hinném, hogy bármelyik hasonló autó mellett szégyenkeznie kellene bármelyik Renault sport modellnek, legyen az Honda, vagy VW, vagy akármi.
Segítek. http://www.renault-spares.co.uk/renault-sport-megane-ii-rs-225-r26-175—supply–fit-hub-pivot-swivel-bearing-5890-p.asp
Na hol van ebben a csapszeg???!!!!
Nem írom le mégegyszer, hogy nézd már meg azt a futóművet hogyan néz ki. Semmi köze nincs a klasszikus függőcsapszeghez amihez te hasonlítod, ez csak egy elnevezés. NINCS BENNE CSAPSZEG!
Érdekes, minden hot hatch tesztet általában ők nyernek meg. Attól, hogy te és rajtad kívül többen lenézik az nem azt jelenti, hogy az úgy is van ahogy ti gondoljátok.
Elhiszem, mutass vmi anyagot róla. Különben úgy értettem h a kispokban is függőcsapszeg van, amire te egy Ford Tmodelles példát hoztál hogy abba is az volt, és az Rs-ben is van ilyen alkatrész. Amugy télleg le volt maradva aHonda. Most behozta a lemaradást.
Vicces vagy papa! Jó a link amit betettél, megint bebizonyítottad hogy nem értesz angolul. Előszőr is vizes utakon hajtanak, másodszór le is írják hogy brutális gyorsan lehet vele kanyarodni. Ezzel a jelzővel hogy BRUTÁLISAN csakhogy megtaláld amikor visszaolvasod. 😉 Különben egy hölgy vezetett, szóval ha a kormány feltekerte volna a kezeit akkor azt gondolom meg is említette volna. Egyébként már leírtam a válszt 12-höz intézett kommentemben, de leírom neked is. A beállításokon és a finomhangoláson. Még mindig utána járhatsz jutubon hogy vielkedik a type-r, vagy megint terjeszthetsz félreolvasott hülyeségeket mint az Ls 400ról, de akkor ne hivatkozz a tényeidre mert azok nem hitelesek.
??? Te írtad: ” döbbenetesen jól tapadnak a meghajtott első kerekek”.
És miért is? Erre nem válaszoltál 🙂
A Saabnál is hülyeséget csináltak, szidták is őket érte. A teszteken arról írtak hogy a 93 Viggen folyamatosan rángatta a kormányt, mondjuk akkoriban még szokatlan volt ekkora nyomaték az első keréken. Az Alfa is betette a 147-esbe a V6ost, azt is eléggé furcsálták. Idővel kapott egy Q2 nevő difiztár-szerűséget. Volvót sem dicsérik azért hogy az új T6oshoz még nincs kész az AWD.
A Type.R tsztjei sem hagyják ki ezt a problémát… [url]http://www.telegraph.co.uk/cars/honda/honda-civic-type-r-review/[/url]
De most vonatkoztassunk el attól, hogy ki találta ki ezt a futóművet, a Honda akkor is két generációval el van maradva ezen a téren a Renault-hoz képest.
Hidd el azt a futóművet a Renault találta ki. Nyilván nem Louis Renault, hanem a Renault-nál dolgozó mérnökök.
A Ford használta először a 60-as években, de lehet már az 50-es végén.
Hát nem tudom te mit néztél, ha egy kispolszki futóművel azonosítottad….
A Focusnak hátul meg Blade-nek nevezik a hátsó futóművét. Ugyan ez van a régi Civicek alatt is. A Ford szeret mindent elnvezni, rányomni a saját billogát, mintha ők találták volna ki.
Fordéknál Revoknuckle-nak hívták mikor még elsőkerekes volt, most meg nem tudom.
És akkor melyik gyártó találta fel a Mc-pharsont?
Már megnéztem a legelső kommentednél. Szinte azonos. De ettől még miért a R találta volna ki? Ha télleg így lenne akkor biztosan nagyon büszkék lennének rá mindenhol. Én ezzel még nem találkoztam. És azért hogy Zoldnek is válaszoljak, egy futóműben elég sok múlik a beállításon és a csillapításon. Azon a csillapításon amit a R a 7köznapi autóin szuper lágyra hangol, mint pl, a Kadjar, Fluence vagy a legújabb Talisman ahol az elektroika is nagyon hamar beavatkozik kanyarban mert olyan puha a futómű. Ezek ugyanolyan Mc-phersonok mint a márkatársaknál mégis gyurmaphaságúra hangolták őket ami nem túl jó.
Vedd már a fáradtságot azt nézd mr meg hogyan néz ki.
Függőcsapszeg kb az autózással egykorú, a T Ford is olyan volt, de ennek semmi köze nincs a függőcsapszeghez, ne beszélj már ilyen sületlenségeket. Ezt a Renault találta ki.
Lemaradt a link. [url]http://www.beaudaniels-illustration.com/automobileillustration/img/suspensions/Honda-civic-front-suspension.jpg[/url]
A Renault nem találhatta ki mert már a kispokban is ilyen volt. A Honda meg miért pont a Renaul-ról másolta volna? Másolhatta volna ugy a Focusról vagy a kispokról is. De a Civic-ekben már a 90-es évek óta dupla keresztlengőkaros első futómű van amit esetleg otthon tovább gondoltak. ILyenek voltak a mezei Civic-ek 90ben. Persze ki tudja. De ahogy szokták mondani az üléspontom meghatározza az álláspontomat.
Szerintem meg valahol másolás, mert a Renault találta ki, hogy ezzel lehet jobb első futóművet csinálni, és mutatta meg a világnak, hogy lehet 200 lóerőnél is erősebb jól vezethető elsőkerekest csinálni. Előtte az volt a filozófia, hogy 200 ló felett értelmetlen az elsőkerekes autó.
Hát az azért nem egy függőcsapszeg mint a kispókban, hanem a mcpherson van úgy átalakítva, mintha egy függőcsapszeg mentén fordulna, hogy ezzel is csökkentsék a hajtási befolyást, és ne cibálja a kormányt. A Ford is csak másolt, csak ők csináltak neki egy jó kis kampányt, így az emberek akkor tudták meg mi ez és most nekik tulajdonítják ezt a futóművet, holott már 2004-ben a megane2 RS ilyen futóművel jött ki.
Igazad lehet. Szerintem a Hondát nem érdekelte a konkurencia. A saját vásárlóinak akarhatott valami olyasmit építeni amilyet régen. Egy jó elsőkerekes R-t. Ha négykerekes kell arra ott a Subi. Igaz volt hondából is 4 kerekes de nem R verzió. Szóval a régi fanoknak itt a leporolt R. Azt most hagyjuk hogy néz ki van akinek teccik van akinek nem. DE egy RACCING verzió miért nem nézzen ki úgy mintha menni is tudna? Nem? A Focusról: abból egy huligánautót csináltak. El is mondták hogy nekik nem a Nürnbungring számít. Van benn 3 mód amik közűl lehet választani, normál, track, meg huligán drift mód között. Ja és azt is elmondték hogy hülyegyerek biztos lesz. Ami persze nem baj, de ha már túl könnyű vele mindent megcsinálni akkor a kormányt meg a pedálokat lecserélhetik egy playstation vezérlőre is. 🙂 Szóval a Focus elment egy olyan irányba ami mondhatnánk uttörő, meglátjuk mi lesz vele. Amúgy a céges Fiestát szoktam tesztelni és nagyon teccik benne a fékrendszer. Egyenként tudja akármelyik féket használni. Pl: ha téli gumival esőben gyorsan belemész egy balos kanyarba hagyod sodorni, orrtolni, majd lelépsz a gázról hogy mégjobban keresztbefordúljon, akkor meg is csinálja, de mielőtt végképp keresztbefordúlnál az úton rárúg a jobb első kerékre a fék és kiegyenesít. Elég sokat hagy az elektronika játszani ami tetszik. Szóval biztos jó lett a Focus de az egy más autó. Persze hogy könnyeb letenni az erőt 4 kerékkel, de az sokat változtat a karakterisztikán: orrtolós lesz kanyarban, nehezebb és elvesz a dinamikából is, szóval ezeket mérlegelni kell, attól függ mire kell az autó. A 300lóvat még le lehet tenni az útra elsőkerekesként is, többen ibizonyították már ezt, szóval nincs ezzel baj. Úgy sem leszegyik sem tömegautó.
A függőcsapszegre gondolsz? Mert az már a kisposzkiban is volt. Ugyan ilyen van a Focus RS-ben is. Ez nem másolás kérdése szerintem.
Már megint jössz az óvodás hülyeségeiddel, te újságíró ivadék. Amiket leírtál azt senki nem mondta, csak te próbálsz megint hülyeségekkel operálni. Ilyen az amikor kifogytál a számháborúsdiból? Azt mondod hogy felelőtlenség ráeresztni ennyi erőt az elsőkerekekre? És mi van a régi Saab-okkal amik eltörik a kezed egy kigyorsításnál? HMM? És mi van ha 300nm engedünk rá az első kerekekre az oké, szerinted? De ezek szerint nem néztél utána a jutubon, pedig van már fent teszt a Type-r -ről bőven, kedves rémújságíró kolléga. Miért nem jársz után, ha én mondom ugysem hiszed el, de ezek szerint a független tények téged megint nem érdekelnek.
hol és mit picsázott el? újságírós tesztek szubjektívek, nem lehet rá alapozni már egyáltalán, nagyanyám is írhatná kb.
saját magának kell az embernek tesztnapon megnéznie. professzionálisan pedig megint nem tudunk róla, mert nincs hivatalos ideje pl. a ringen sem, az rs és cuprával ellentétben.
azon kiívűl, hogy pl. a megane ezerszer szebb, az új még 2000x 😀 hogy használod ki közúton a különbségeket? 50 és 90kmph-nál?
Ja a Honda….. Végül is sikerült vagy 2 generáció késéssel lemásolni a Renault első futóművét……..
Szerintem itt már másról szól a helyzet, a Honda nem tudta vagy nem érdekelte hogy mások elkezdenek átállni az összkerekes RS-ek irányába, talán épp a VW Seat Leon Octavia miatt vagy szimplán mert a továbbiakban is versenyben akarnak maradni ezen a szinten 400-500Le ahol már első kerék sok lesz közúton..
A Merci 2 literes motor most 381Le amit lehet hogy megkap ami több mindenkinél, sőt 19 plusz Le-t sem hiszem hogy nagy kunszt kisajtolni már belőle gyári szinten, ami több mint a Hondáé.
A Focus is összkerék lett nem a semmiért.
Jó a Honda ami most top, de ezen a határon már érdemes lehet lépni összkerék felé mivel a turbo nyomatéka megkívánna olyan széles elsőkereket ami már határeset, és így 4 keréken könnyebb tovább versengeni.
Mi az hogy „jól tapad”?
Beragasztózzák a japánok a gumit? Vagy szélesebbek a kerekek?
Vagy beletettek mondjuk egy difizárat, míg mások nem?
Elsőkerékre 300 lóerőt felelőtlenség ráereszteni. SZükség van valami extrára hogy elboldoguljon az autó vele…
Szóval mitől is jobb a Type R?
Azzal hogy döbbenetesen jól tapadnak a meghajtott első kerekek kanyarból való kigyorsításkor is a több mint 300 paci ellenére is. Esetleg nézz meg róla pár youtube-os tesztet ha letetted a szemellenződet, kedves autós újjságíró kolléga…
A Type R mivel lenne jobb ha ugyanolyan elsőkerekes?
Ez a „híres” dolgo is vicces. Nem tudom hány kéziváltós Mercit vezettél eddig…
Ha lesz kézi váltó, akkor nem tök hülyék ott a Renaultnál.
Az eddigi sportos modelljeiket nagyon elcseszték az automata váltóval.
Csak a balfékek vesznek egy ilyen autót automata váltóval.