Az 510 lóerős modellekhez nyolcfokozatú Steptronic automataváltó jár
A kezdetek óta a saját hírnevét öregbíti a BMW M3, ami a karosszériaformák szétválasztása folytán M4 néven is megvásárolható, feltéve, ha sportosabb formában kívánjuk birtokolni az M3 technikáját. A megosztó orrú modellpáros életében ha nem is mérföldkő, de mindenképpen említésre méltó újítás jelent meg, ez pedig a rendelhető xDrive négykerékhajtás.
A technika ugyanaz, csak a formában és az ajtók számában akad némi különbség, az M4 kabrió megjelenésére is lehet számítani
A motor továbbra is három literből és hat hengerből gazdálkodik, amit két turbófeltöltő lát el levegővel. Competition kivitelben 510 lóerő az elérhető maximális teljesítmény, amihez a gyár szerint 10 literes átlagfogyasztás társul, ami ideális körülmények között tojással a pedál alatt talán tartható, bár a kategória vásárlóit talán ez az adat foglalkoztatja legkevésbé. A potenciális vevők szívéhez közelebb állhat a gyorsulási adat, ami 0,4 másodperccel lett kevesebb a kétkerekes verzióhoz viszonyítva, így már csak 3,5 másodpercet kell várakozni a száz eléréséhez.
Az xDrive akár az erő 100%-át képes előre vagy hátra küldeni, de az egy tengelyen lévő kerekek között is megvalósulhat a 0-100-as osztás
Az xDrive hajtást eleve hátulra hangolták (azaz normál esetben csak hátul hajt), de az intelligens összkerékhajtás osztóműve egy elektronikusan vezérelt többtárcsás tengelykapcsolóval dolgozik, hogy teljesítményveszteség nélkül, zökkenőmentesen, minden pillanatban 0-100 százalék közötti arányban legyen képes elosztani a forgatónyomatékot az első és a hátsó kerekek között.
A négykerékhajtás megléte nem jelenti azt, hogy ne lehetne huligánkodni a sportos BMW-vel.
Aki kilinccsel előre szeretne közlekedni, annak sem rossz választás az M3/M4, hiszen a kikapcsolható menetstabilizáló mellett létezik pusztán hátsókerekes üzemmód is, amikor tapadásvesztés esetén sem hajt előre. A négyajtós M3 és az M4 kupé júliusban már a kereskedésekben lesz, de az M4 Cabrio xDrive megjelenésére is lehet számítani.
A drift tudásunk javítását a M Drift Analyser feláras tétel segíti, előre 19, hátulra 20 colos felnik kerültek