A Lexus ES 7. generációja összkerékhajtással is elérhetővé válik
Hat generáción keresztül kizárólag elsőkerék-hajtással érhették el a vásárlók a Lexus ES limuzint, ám ez most megváltozik. A jelenlegi, hetedik generáció ugyanis jövőre már összkerékhajtással is rendelhetővé válik. Érdekes, hogy eddig miért nem lépték ezt meg, hiszen a Lexus eleve komoly tapasztalatokkal rendelkezik az elektromos összkerékhajtás terén a hibrid modelljeinek hála. Az ES azonban tradicionális, mechanikus megoldást kap.
Hagyományos, mechanikus összkerékhajtási rendszert kap az ES
A 2,5 literes, soros négyhengeres benzinmotor forgatónyomatéka alaphelyzetben az első kerekek felé jut el, ám álló helyzetből elindulva, vagy csúszós útfelületen, esetleg kanyarokban egy elektromágneses vezérlésű tengelykapcsoló segítségével azonnal bevonhatóak a hátsó kerekek is a hajtásba, akár az erő 50 százalékát is hátra juttatva.
Csupán 23 kilogrammal nehezebb az ES 250 AWD az ES 300h-nál
Az összkerékhajtás sem a menetkomfortra, sem a helykínálatra nem gyakorol negatív hatást. A 206 lóerős hajtáslánccal 8,6 másodperc alatt gyorsul 60 mérföld/óra sebességre az autó, a végsebesség pedig megegyezik az erősebb ES 350 modellével, tehát 210 km/h. Ráadásul az ES 300h modellnél csak 23 kilogrammal nyom többet a mérlegen az összkerékhajtású, ES 250 AWD változat, amelyet kezdetben kizárólag az észak-amerikai piacokon kezdenek forgalmazni, de később Európába is eljuthat.
Egyelőre csak Észak-Amerikában lehet megrendelni