Összefog a Suzuki és a Toyota
Közösen fejleszthet a jövőben két japán márka, a Suzuki és a Toyota
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Új márkát nem alapítanak Tozuki néven, viszont több területen fejleszthetik közösen autóikat. A két japán cég közel azonos érdekei miatt fontolgatja az együttműködést.
Hamarosan megegyezhet a Suzuki és a Toyota, a jövőben közösen fejlesztenének informatikai, biztonsági és környezetvédelmi területen
Erős lenne egy Toyota GT-86 alapú Suzuki, pláne ha az Baleno névre hallgatna
A Suzuki már sok gyártóval kezdeményezett kooperációt. A GM-Opel is rajta volt a listán, és nemcsak Opel Agila, hanem Fiat néven is forgalmaztak Suzukit. Nos a Suzuki sokkal jobb kocsi, mint amilyennek elismerik, de a piachoz ez még nem elég. Szóval egyedül a nagyok között nem boldogul.
Miért kellene részvényt vennie?
kevered a dolgokat…
A PSA sem vett Mitsu részvényt (pláne fordítva) a 5008-asért, a Toyota sem cserélt részvényt a PSA-val pedig nemcsak platform, de még a cseh gyártelep vegyesvállalata is közös. Ugyanúgy példa a NEDCAR (Micu Volvo), a „szövetség” lényege egy vegyesvállalat, amit közösen alapítottak pár modell gyártására (ahonnan folyamatosan kivásárolták magukat, és a Micu maradt egyedül, amíg el nem adta).
Ha részvényes vagy tulajdonossá válsz a szavazatod erejéig, betekintést nyersz a vállalati stratégiába és befolyásolhatod a döntéseket (vagy akár blokkolhatod másokét).
A közös padlólemezek használata már egy olyan mélységű partnerségi viszony, amihez a Toyotának Suzuki-részvényt is kéne vennie – ilyesmit viszont nem lehet olvasni sehol. Zöldike, a bloggerbolond jönne is a kreált, buta agyrémeivel, hogy a Toyota megveszi a Suzukit:)
Erre az egészre a VW-Skoda viszony több szempontból sem jó példa. De majd lesznek erről még hírek, és akkor tisztábban fogunk látni. A Toyotának nem lenne szüksége a Suzukira szinte semmilyen szempontból, mikor a Daihatsu ott van neki, amit ráadásul teljesen be is kebelezett. Egyedül az hibádzik, hogy Európában nincs jelen a Daihatsu, ezért kellhet a Toyónak egy másik, itt is jelen lévő partner.
Remélhetőleg ez a partnerségi viszony nem lesz olyan viharos, mint a rövidke „liezon” a VW-nel:)))
„A jövőben közösen fejlesztenének informatikai, biztonsági és környezetvédelmi területen…”
Akkor közösen fejlesztett típusok várhatóan nem lesznek – szóval nem részvényvásárláson alapuló közösködés lesz. Szerintem abszolút nincs is értelme, hiszen hamarosan beindul a Daihatsu-val a Toyota budget-gépezete és szuperolcsó Toyoták fognak érkezni: ergo nincs szükségük ezen a téren a Suzukira, ott van nekik a Daihatsu. Ennek köszönhetően még képesek is lehetnek némi borsot törni a Suzuki orra alá például annak egyik legfontosabb piacán, Indiában.