Őserő – Mercedes G 500 teszt
Elképesztő jármű a Mercedes G 500!
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Látszólag változatlanul őrizte meg formáját a Mercedes G-osztály a generációváltás során, ám a lemezek alatt korunk egyik legmodernebb terepjárójává érett.
A zárak kattanása is inkább egy sortűzre hasonlít, ahogy az ajtókkal sem szabad finomkodni, mert különben nem záródnak be.
Jól megmutatták ezek a nyílászárók, hogy mennyire elkényelmesedtem, mert sokszor előfordult, hogy a finomkodó mozdulataim nem vezettek sikerre ajtózáráskor. De legalább előhozták azokat a nosztalgikus emlékeket, a gyerekkorról, amikor még a „Nagypolszki” ajtaját csapkodtam az óvodába indulva. Visszatérve azonban a beszálláshoz: jól jönnek az oldalfellépők, mert magasra kell feljutni. A jobbegybe igyekvőknek segíthet ebben a műszerfalra szerelt kapaszkodó is. Az autó szabad magassága egyébként 24 centi, de az ülések ugye még magasabban vannak.De a G 500 úgy vélem elsősorban élményautó, szóval a praktikumot nem ildomos számon kérni rajta. Használja akár terepen, akár csak a városokban a tulaj, a duplaturbós, négyliteres, V8-as hangja megunhatatlan. Az utca népe is felkapja rá a fejét. Egyszerűen muszáj, mert olyan vészjóslóan szól, hogy megmozgatja azokat az ősi ösztönöket, amelyek egy olyan korból maradtak bennünk, amikor még tartanunk kellett a ragadozóktól. A benzinvérűek számára pedig a legszebb zeneművekkel vetekedik a nyolc henger mozgása, amelynek során 422 lóerőt és 610 Nm forgatónyomatékot szabadítanak az utakra egy kilencfokozatú, automataváltó közreműködésével.
Hiába közel 2,5 tonna az autó üres tömege, gázadásra úgy lódul meg, mint a Saturn-V a Hold felé.
Főleg Sport módban, mert bizony itt is van lehetőség különböző üzemmódok kiválasztására. Számomra az Eco is szimpatikus volt, mert nem lett tőle gyengébb az autó, de néha be tudott kukkantani általa a 20 literes átlagfogyasztás alá, bár ezt választva le kell mondani a visszaváltáskor hallható apró gázfröccsökről.Árak
Tesztmodell alapára
29 243 000 Ft (2019.09.22.)
Tesztautó ára
43 867 070 Ft (2019.09.22.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
3982 cm3
Teljesítmény:
310 kW (422 LE) 5250-5500 1/min-nél
Nyomaték:
610 Nm 2250-4750 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
5,9 s
Végsebesség:
210 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
11,8 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4825 mm
Szélesség:
1931 mm
Magasság:
1969 mm
Saját tömeg:
2429 kg
Össztömeg:
3150 kg
Tengelytáv:
2890 mm
Karosszéria-kivitel:
ötajtós
Csomagtér:
667 l
Belső szélesség elöl:
1500 mm
Belső szélesség hátul:
1500 mm
Belmagasság elöl:
100-103 mm
Belmagasság hátul:
95 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
260 mm
Ülőlap hossza elöl:
570-580 mm
Ülőlap hossza hátul:
460 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1060 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1060 mm
Csomagtér magassága:
1150 mm
Csomagtér hossza:
900 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1800 mm
Raktérnyílás szélessége:
1030 mm
Raktérnyílás magassága:
1100 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzin
Motorosztály:
Euro 6d-Temp
Hengerűrtartalom:
3982 cm3
Hengerek/szelepek száma:
8/32
Sebességváltó:
9 fokozatú automata
Nyomaték:
610 Nm 2250-4750 1/min-nél
Teljesítmény:
310 kW (422 LE) 5250-5500 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
210 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
5,9 s
CO2-kibocsátás:
263-276 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
11,8 l/100km
Fogyasztás a használónál:
21,9 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
52 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
56 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
60 dB(A)