Még mindig nem merték azt mondani, hogy ez a teljesen szériaérett változat
Kétségtelenül az európai autóipar egyik legvidámabb jelensége a Volkswagen ID. Buzz a retrós dizájnjával. Ám a képeken látható autók még mindig nem a végleges változatok, a Volkswagen saját bevallása szerint csak a szériagyártáshoz már nagyon közeli modellek, amelyek ugyanarra az MEB platformra épülnek, amire az ID. család többi tagja is.
Furgonként is megmutatták
A végleges változatok márkakereskedésbe érkezése Európában a harmadik negyedévre várható. Ezek a normál tengelytávolságú, ötszemélyes személyautó változatok, illetve a furgon kivitelek lesznek, míg az USA-ban várhatóan jövőre debütál a típus, hosszabb tengelytávval, ami előre vetíti, hogy valószínűleg Európában is lesz később nyújtott változat.
11 szín közül lehet választani, ebből 4 kéttónusú
A bemutatott modell tengelytávolsága 2988 mm, hossza 4712 mm, ami 19,2 centivel rövidebb a jelenlegi T6.1 Transporter hosszánál. Szélessége 1985 mm, míg a magassága 1937 mm, legalábbis a személyautó változaté, Ugyanis a furgon egy egész milliméterrel magasabb. A normál tengelytávú ID. Buzz 5 személyes, csomagtere 1121 literes, ami 2205 literre bővíthető, de a harmadik üléssorról még nem beszéltek a bemutatón, ahogy említettük, valószínűleg a hosszabb tengelytávú változat kap több ülést.
Az utastér is vidámabbra szabható az élénk színekkel
Hatalmas a csomagtér öt üléssel
A Cargo raktere 3,9 köbméter, ebbe 2 euro-raklap simán befér, terhelhetősége 600 kg, de a tetőre még plusz 100 kilogramm pakolható. Emellett többféle variációt is kérhetnek az ügyfelek, ahogy az egy haszonjárműtől illik. A hátsó ajtó lehet felfelé nyíló, vagy széltében kétfelé nyíló is, emellett két oldalajtóval is kérhető. Továbbá a furgon rendelhető 3 személyes változatban is.
A furgonba két euro-raklap fér
Mozgatásáról 201 lóerős, 310 Nm forgatónyomatékú villanymotor gondoskodik, ami a 77 kWh-s akkucsomagból kapja az energiát. Váltóárammal 11 kW csoroghat bele óránként, míg villámtöltőn 170 kW-tal fél óra alatt feltöltődik ötről 80 százalékra. Hatótávolságát nem árulták még el, végsebessége 145 km/h, gyorsulása pedig szintén titok még. Ugyanakkor hasznos újdonságnak ígérkezik a VW Plug & Charge rendszere, ami segít, hogy ne kelljen mindenféle applikációkkal, kártyákkal szöszmötölni töltéskor, a számlázás a Volkswagennel kötött „We Charge” szerződés alapján történik. Persze ez egyelőre csak a villámtöltők esetén működik, azokon a helyeken, amelyek leszerződnek a Volkswagennel.
Még nem adtak meg minden adatot a modellekről