Annyira hibátlan ez a modell, hogy igazinak tűnik, a James Bond filmhez használták
Sok esetben bele sem gondolunk egy filmet nézve, mennyi munka van a trükkfelvételek, vagy csak egy egyszerűnek tűnő autós jelenet mögött. A James Bond filmeket rendszerint olyan autókkal forgatják, ami csak a film megjelenésével együtt fog debütálni, így volt ez az 1999-es, A világ nem elég című résszel is. James Bond itt egy Z8-at kap, mely a film készítésekor még messze nem volt járóképes állapotban, ellenben a formát már véglegesítették. Ezzel a részlettel kapcsolatban eddig csupán annyit lehetett tudni, hogy készült egy üvegszálas karosszéria, amit a közeli felvételekhez használtak, valamint a félbevágáshoz, de mozgóképes autójuk nem volt, a filmben mégis van ilyen jelenet. Hogyan készült? Az egyik alkotó osztotta most meg saját fotóit a forgatásról.
Az 1/5-ös modellt Greg Morgan építette, most osztotta meg a fotókat Facebookon ő maga
Kézzel készült sablon alapján épült az üvegszálas karosszéria, még a felirat is rákerült az abroncsokra
Egy modellezéssel foglalkozó Facebook csoportban futottam bele a képekbe, a posztot pedig Greg Morgan írta, akiről hamar kiderült, hogy profi modellgyártó, és temérdek film között a James Bond mozikon is dolgozott. A posztjától kis híján leestem a székről, miután a Z8-ról szólt, amit az egyik képen lényegében a hóna alatt fog. Az 1:5-ös méretarányú modellt ő maga készítette a film azon jeleneteihez, amiben az autónak mozognia kellett messziről filmezve. A dolog szépsége és pikantériája, hogy a modellről készült közeli fotókon sem látni semmilyen apró hibát, vagy eltérést, hanyagul elkészített részletet, mindezt pedig akkor alkotta meg, amikor 3D nyomtatást, vagy CNC technológiát nem használhattak.
Távirányíthatóra építették, a forgatáson mozognia kellett, minden részlete tökéletes mása az igazinak, ami akkor még nem is volt kész
Annyira jól mozgott, hogy a filmben sejtésünk sincs arról, hogy nem igazi
A Z8-at eredeti tervek alapján, melyeket a BMW-től kaptak, kézzel gyártották le. A karosszériát kifaragták, majd a sablon alapján üvegszálból készítették el a modell héját. A gumikra még a felirat is rákerült, minden embléma a helyén, krómozása és kis részletei mind tökéletesek. Az autó mozgatása miatt teljesen egyedi padlólemezt terveztek hajtással, miután távirányítható volt a felvételek miatt. A hátsó tengelyre szerelt villanymotor hűtését egy ventilátorral oldották meg, melynek szerepe kettős volt, porfelhőt is kavart az autó mögött. 12 hét állt rendelkezésére a megépítéshez, és a stúdió összesen 120 000 fontot költött rá, ez mai árfolyamon több mint 5 millió forintot jelent. Greg a kommentekben azt is elárulta, hogy a stúdió elég jó pénzt fizetett neki a modellezésért, és közben jól is szórakozott. Nem is ez volt az egyetlen, amit ő épített, a Holnap markában című részhez négy darab 750iL-t is épített, ezeket statikusan semmisítették meg a filmben, de a Halj meg máskor Antonov repülőgépén is dolgozott, az több mint 10 méter hosszú volt. A csoport követését csak ajánlani tudom,
THE ART OF MODELING, ahogy elnézem, Gregtől még számíthatunk érdekességekre, és nem csak ő posztol.
Greg építette a 750iL-t is, ami megsemmisül a másik James Bond filmben
120 000 fontot költött rá a stúdió, 12 hétbe telt megépíteni, a James Bond utazókiállítás része volt a film után
5 millió forintért én is vennék 120 000 fontot. Az nagyon jó ár! Hol váltanak ilyen áron?
Miért nem állt rendelkezésre a CNC technológia?
Az 1970-es években már létező dolgot nem tudott megfizetni egy hollywoodi filmgyár, esetleg nem tudtak róla -vagy talán a cikk szerzője nincs tisztában a technológiai kronológiával?