Őrült Jeepek a húsvéti bulira
Éves húsvéti mókájára készült a Jeep 7 különleges terepjáróval
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Egyből hét különleges tanulmányautót mutatott a Jeep, méghozzá elég ígéretes és izgalmas darabokat. Az éves húsvéti Jeep rendezvény sztárjai lesznek.
A Jeep minden évben húsvétkor tart egy színvonalas rendezvényt a márka rajongóinak, az idei Easter Safari lesz az 51. Ilyenkor nem csak egy bulit rittyentenek, a márka dizájnerei kimondottan erre a rendezvényre készítenek rendszerint egy halom tanulmányautót. Idén hat újat és egy már látott autót állítanak ki a jelenlegi és korábbi modellekre épülő vasakból, amik egytől-egyig különlegesek és érdekesek.
Jeep Grand One
Mindegyik közül a legstílusosabb a Grand One, a Cherokee 25. évfordulójára készült tanulmány nem rugaszkodik el túlságosan az alapverziótól. Egy 1993-as ZJ-re építkeztek, 5 centit emeltek a hasmagasságán és ugyanennyit nyújtottak a tengelytávján az első tengely előbbre helyezésével. A klasszikus pókhálós felniket újra legyártották, de nagyobb, 19 colos méretben, amikre valódi terepgumikat húztak. Emellett alig észrevehetően, de a karosszéria is változott, az illesztéseket szűkebbre húzták, néhány részletet eltüntettek, ezzel sokkal simább képet alkot a terepjáró. 5,2 literes V8-as mozgatja, a ’90-es évek nosztalgiájának érdekében több kiegészítővel is feldobták, például egy eredeti Nintendo GameBoy-jal. Jeep Safari
A tökéletes és veszélytelen szafari élményt létrehozó autónak építettek át egy jelenlegi Wranglert. A Jeep Safari zárt autóként nyújtja ugyanazt a látványt, amit egy kirándulás során a teljesen nyitott autók. Ezt átlátszó tetővel és átlátszó ajtókkal oldották meg, valamint a kényelmesebb nézelődés érdekében a sofőr ülésén kívül mindegyiket egy kicsit kifelé fordították. Kapott egy saját drónt és annak leszálló-felületet a raktér fölött, valamint 18 colos felniket 35 colos terepgumikba öltöztetve. A hajtásról egy 3,5 literes Pentastar V6-os motor gondoskodik.
Jeep Quicksand
Egy hot rod terepjáró, a homokdűnék meghódítására készült, drasztikusan átalakított Wrangler a legagresszívabb a sorban. Nincsenek sárvédők, se ablakok, a szélvédőt és a tetőt is alacsonyabbra szabták. Rugóútjai hatalmasak, elöl 32 colos, hátul 37 colos gumikat feszítettek a 18 colos retro kinézetű felnikre. Az orrán lévő alumínium tank valójában egy álcázott csörlő, a motortérből kikandikáló trombiták pedig egy 392 köbhüvelykes Hemi V8-ashoz juttatják a levegőt.
Jeep Trailpass
Az új Compass SUV szolgáltatta az alapot a Trailpass tanulmányhoz. Egy könnyű kirándulós terepjárót készítettek, a kiegészítők nagy része pedig megvásárolható a Jeeptől, ahogy a többi tanulmányautón látható legtöbb alkatrész is – leszámítva az üvegtetőt és az ajtókat. Futóművén közel 4 centit emeltek, a tetejére a Thule jóvoltából került plusz csomagtartó és doboz is, emellett a gumik is ballonosabbak, mint a gyáriak. Motorja a hozzá kapható legnagyobb, a 2,4 literes Tigershark fantázianevű négyhengeres, a dizájn viszont teljesen egyedi, a terepzöld és a fekete mellett a narancssárga is megjelenik például a felniken és a vontatószemeken.
Jeep Switchback
Valódi off-road terepjárót alkottak a Wrangler Rubicon Unlimitedből. Az erőről egy 3,6 literes V6-os gondoskodik, a terepképességeken pedig megerősített tengelyek cseréjével javítottak. A különleges púpos motorháztetőn és a kivágott ajtókon kívül a kiegészítők nagy része a Mopar és a Jeep katalógusaiból lettek kiválasztva, van csörlő, tetőcsomagtartó, kiegészítő fényszórók és csupa hasznos felszerelés.
Jeep CJ66
Nem újdonságként tűnik fel a CJ66 tanulmány, a legutóbbi SEMA Show-n már ellőtték a klasszikus Jeepeknek emléket állító különleges terepjárót. A Wrangler TJ-re épülő terepjáró klasszikus vonásokat mutat modern megoldásokkal ötvözve, mint például a LED-es fényszórók és az 5,7 literes 383 lóerős Hemi V8-as vaddisznó az orrában, amit a móka kedvéért hatfokozatú kézi kapcsolású váltóval párosítottak.
Jeep Luminator
A Luminator a fény az éjszakában, egy túra során mindenképp a felvezetőautó szerepét kellene betöltenie, ugyanis a különleges megoldásai mind a fénytechnika legmodernebb fejlesztéseit sorakoztatják fel. A Jeep a Magneti Marellivel közösen alkotta meg, a világítástechnikai nagyágyú motorháztetőre szerelhető fényhíddal, A-oszlopra illő kiegészítő fényszórókkal és kanyarkövető ködfényszórókkal látta el a Jeepet. Természetesen minden LED-es, még a hátsó lámpák is, amik viszont a Ferraritól származó alkatrészek. Ezek mellett a tetőn napelem gyűjti az energiát egy akkumulátorba, hogy mindenféle kütyüt használhassunk odabent, valamint egy kivilágított drón leszállópályát is kapott a tetőre.
Mindegyik közül a legstílusosabb a Grand One, a Cherokee 25. évfordulójára készült tanulmány nem rugaszkodik el túlságosan az alapverziótól. Egy 1993-as ZJ-re építkeztek, 5 centit emeltek a hasmagasságán és ugyanennyit nyújtottak a tengelytávján az első tengely előbbre helyezésével. A klasszikus pókhálós felniket újra legyártották, de nagyobb, 19 colos méretben, amikre valódi terepgumikat húztak. Emellett alig észrevehetően, de a karosszéria is változott, az illesztéseket szűkebbre húzták, néhány részletet eltüntettek, ezzel sokkal simább képet alkot a terepjáró. 5,2 literes V8-as mozgatja, a ’90-es évek nosztalgiájának érdekében több kiegészítővel is feldobták, például egy eredeti Nintendo GameBoy-jal. Jeep Safari
A tökéletes és veszélytelen szafari élményt létrehozó autónak építettek át egy jelenlegi Wranglert. A Jeep Safari zárt autóként nyújtja ugyanazt a látványt, amit egy kirándulás során a teljesen nyitott autók. Ezt átlátszó tetővel és átlátszó ajtókkal oldották meg, valamint a kényelmesebb nézelődés érdekében a sofőr ülésén kívül mindegyiket egy kicsit kifelé fordították. Kapott egy saját drónt és annak leszálló-felületet a raktér fölött, valamint 18 colos felniket 35 colos terepgumikba öltöztetve. A hajtásról egy 3,5 literes Pentastar V6-os motor gondoskodik.
Jeep Quicksand
Egy hot rod terepjáró, a homokdűnék meghódítására készült, drasztikusan átalakított Wrangler a legagresszívabb a sorban. Nincsenek sárvédők, se ablakok, a szélvédőt és a tetőt is alacsonyabbra szabták. Rugóútjai hatalmasak, elöl 32 colos, hátul 37 colos gumikat feszítettek a 18 colos retro kinézetű felnikre. Az orrán lévő alumínium tank valójában egy álcázott csörlő, a motortérből kikandikáló trombiták pedig egy 392 köbhüvelykes Hemi V8-ashoz juttatják a levegőt.
Jeep Trailpass
Az új Compass SUV szolgáltatta az alapot a Trailpass tanulmányhoz. Egy könnyű kirándulós terepjárót készítettek, a kiegészítők nagy része pedig megvásárolható a Jeeptől, ahogy a többi tanulmányautón látható legtöbb alkatrész is – leszámítva az üvegtetőt és az ajtókat. Futóművén közel 4 centit emeltek, a tetejére a Thule jóvoltából került plusz csomagtartó és doboz is, emellett a gumik is ballonosabbak, mint a gyáriak. Motorja a hozzá kapható legnagyobb, a 2,4 literes Tigershark fantázianevű négyhengeres, a dizájn viszont teljesen egyedi, a terepzöld és a fekete mellett a narancssárga is megjelenik például a felniken és a vontatószemeken.
Jeep Switchback
Valódi off-road terepjárót alkottak a Wrangler Rubicon Unlimitedből. Az erőről egy 3,6 literes V6-os gondoskodik, a terepképességeken pedig megerősített tengelyek cseréjével javítottak. A különleges púpos motorháztetőn és a kivágott ajtókon kívül a kiegészítők nagy része a Mopar és a Jeep katalógusaiból lettek kiválasztva, van csörlő, tetőcsomagtartó, kiegészítő fényszórók és csupa hasznos felszerelés.
Jeep CJ66
Nem újdonságként tűnik fel a CJ66 tanulmány, a legutóbbi SEMA Show-n már ellőtték a klasszikus Jeepeknek emléket állító különleges terepjárót. A Wrangler TJ-re épülő terepjáró klasszikus vonásokat mutat modern megoldásokkal ötvözve, mint például a LED-es fényszórók és az 5,7 literes 383 lóerős Hemi V8-as vaddisznó az orrában, amit a móka kedvéért hatfokozatú kézi kapcsolású váltóval párosítottak.
Jeep Luminator
A Luminator a fény az éjszakában, egy túra során mindenképp a felvezetőautó szerepét kellene betöltenie, ugyanis a különleges megoldásai mind a fénytechnika legmodernebb fejlesztéseit sorakoztatják fel. A Jeep a Magneti Marellivel közösen alkotta meg, a világítástechnikai nagyágyú motorháztetőre szerelhető fényhíddal, A-oszlopra illő kiegészítő fényszórókkal és kanyarkövető ködfényszórókkal látta el a Jeepet. Természetesen minden LED-es, még a hátsó lámpák is, amik viszont a Ferraritól származó alkatrészek. Ezek mellett a tetőn napelem gyűjti az energiát egy akkumulátorba, hogy mindenféle kütyüt használhassunk odabent, valamint egy kivilágított drón leszállópályát is kapott a tetőre.