Őrület, de igazi meteoritot markolhatsz az új 8-asban
Olyat tett a BMW az új 8-assal, amit még egyik gyártónál sem láttunk
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Több szempontból is kimagaslóan érdekes a BMW M850i xDrive Coupé Night Sky, világűrből érkezett anyagot is felhasználtak hozzá, valamint nyomtatott féknyergeket kap.
Alig mutatkozott még csak be az új 8-as sorozatú BMW, máris megérkezett az első különkiadás; az Individual M850i xDrive Coupé Night Sky, de nevezzük csak Night Sky-nak. Az újdonság már messziről különlegesen mutat, fényezése színátmenetes, lentről fölfelé kékből feketére vált. Az akril fekete árnyalatra fokozatosan vitték fel a San Marino kék fényezést egészen a kerékjárati ívekig, majd három réteg lakkal tették a lehető legmélyebbé a hatást. A külső érdekessége továbbá a tükrökön, az első sárvédőkön lévő levegő kilépők keretén és a féktárcsákon is látható minta, mely Widmanstätten-minta névre hallgat. A különleges kristálymintázatot egy osztrák kutató, Alois von Beckh Widmanstätten fedezte fel, méghozzá az űrből érkező meteoritokban.
A Night Sky kötődése a meteoritokhoz nem csak ebben merül ki, az eredeti mintát valódi anyagokból reprodukálni földi körülmények között ugyan lehetetlen, az új 8-as különkiadásában mégis találunk valódit.
A váltó kapcsoló, az iDrive tekerője és az indító gomb is valódi, korábban a földre tévedt meteorit darabokból készült.
Technikailag is mutat érdekességet a Night Sky, ugyanis a BMW Individual részlege által átalakított sportkocsi a BMW legelső 3D nyomtatott féknyergeit viseli. Az alumínium porból lézerek által kialakított alkatrésznek organikus, csontszerkezetre hasonlító formát álmodtak meg, a 3D nyomtatás technológiája pedig darabonként 30%-kal kisebb tömegű alkatrészeket eredményezett, mely a 8-as vezethetőségében is megmutatkozik a kisebb rugózatlan tömeg jóvoltából. Az alkatrészek különlegessége továbbá, hogy a fékfolyadék vezetékeit is a vázszerkezetbe tervezték, így a forma teljes egészében letisztult maradhatott. A motor továbbra is ugyanaz az 530 lóerős, 4,4 literes V8-as, mely a sorozatgyártású autóban is működik, ám amit köré építettek, az egy valóságos szobor az Individual részleg tollából.