Orrod alá durrant – Még mindig jó móka a Mini Cooper S!
Sterilebb, de még mindig klassz – Mini Cooper S Cabrio teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Óvatosan kell bánnia a BMW-nek a Minivel, nem szabad túl komolyan venni, de azért mégis. A Cooper S még mindig játékos és látványos, a cukormáz még mindig működik.
Stílusán talán már sosem változtatnak, hisz ezért Mini a Mini, most újak a lámpák, a LED-es egységek nappali menetfénye teljes kört alkot
Vélhetően az volt a legjobb sorsa a Mininek, hogy a BMW kezébe került, egy biztos hátterű és jövőjű vállalat farvizén éldegél tovább a brit márkaikon. A BMW-nek sem jött rosszul, pláne úgy, hogy annyira azért komolyan veszik, hogy tisztességesen életben tartsák és főleg köztudatban. Cuki a Fiat 500 is, meg nagyon jól sikerült rajta visszahozni a klasszikus stílusát, de túlzottan látszik rajta, hogy ők itt akkor hátra is dőltek. Miközben a BMW folyamatosan frissíti a Minit annyira, amennyire épp szükséges, most is belógattak két olyan hátsó lámpát, amiktől elalélt a célközönség. És hogy ne szomorodjanak el rögtön, elérhetővé tette utólagos alkatrészként a frissítés előtti példányokhoz is. Hát nem jó arcok?
A brit zászlót mintázó lámpa feláras, de akár utólag is elérhető, a friss Mini legérdekesebb pontja ez
Korábban nagyon játékos volt a Cooper S, ma már tompább, de még mindig jól szól
Dehogynem, csak közben a technikán is változtattak itt-ott, legfőképp az automata váltón. Nem vagyok biztos benne, hogy jó út duplakuplungosra cserélni egy olyan bolygóműves automata váltót, amit folyton azért dicsértünk, mert olyan, mint a hosszmotoros BMW-kben a ZF; bombabiztosan működik. Nyilván ennek oka van, ahogy annak is, hogy egyelőre csak a benzinesekben jelenik meg, beleértve a 192 lovas Cooper S-t is. A dízelekhez még nem tudták párosítani, és addig is lesz jó. Biztos vagyok benne, hogy a tipikus Mini vásárlóknak teljesen mindegy, hogyan működik az automata váltó az új autójukban, hisz az jön-megy, elindul, megáll és csak két pedál van benne, ám az apróságok, amik zavaróak és korábban nem voltak, itt már megjelennek. Ilyen a hosszan elnyújtott csúsztatás indulásnál, vagy a felhajtón való visszaváltásból eredő bénázások, amiket a Mini még mindig jobban kimozog, mint például a Hyundai váltója, de azért zavaró, pláne úgy, hogy előtte ilyeneket nem csinált az Aisin váltó.
Messze van a szélvédő, meredek is és vastag kerete van, furcsán zavar a kilátásban, csukott tetővel lámpánál esélyünk sincs
Friss a műszeregység és az üzemanyag szintjelzője, a menetmódkapcsoló is új helyre került, új a váltó kapcsolója és a szerkezet is
Persze van ennek előnye is, a váltások gyorsabbak lettek, és a Cooper S-ben váltófülekkel is kapcsolgathatjuk a kormányról. Nem hittem el, hogy már nem durrog, Mátyás szomorúan jött haza a bemutatóról, mert a frissítéssel valami elveszett, az, amiért imádtuk a Cooper S-t. Igaza is volt, meg nem is, mert még mindig durrog, ám ahhoz, hogy előcsalogassam belőle, kellett a teszthét, mert már nem csinálja olyan gátlástalanul, mint előtte.
Korábban minden kérdés nélkül odadurrantott a közlekedők orra alá gázelvételkor.
Most nagyon kell figyelni azt a fordulatszám-tartományt, ahol sikerül rotyogtatni a kipufogót. Ez úgy 2500-3000 közötti fordulatnál jön, se alatta, se fölötte nem hajlandó, ám van egy olyan érzésem, hogy ez is el fog tűnni, ha megérkeznek a részecskeszűrős változatok, mert idő közben azt is kapott.Hátul nem csak a lábtér hiánya, de a meredek támla miatt sem jó ülni, elöl annál inkább
Hatékony a szélháló, a csomagtér nem túl nagy, de szerencsére egy trükkel akár nagyobb csomag is betehető, mint maga a nyílás
Rá lehet érezni az ízére, de elsőre nagyon furcsa lesz, ám ezen a nyitható vászontető sokat segít.
Minit így, vagy sehogy, bár a nyár közepén tűző napsütés nem épp a legideálisabb kabrió idő, a reggeli és a késő délutáni autózások elképesztően jó élmények vele.A billenőkapcsolók még mindig klasszak, a kedvenc gomb az, amelyik az összes ablakot egyszerre mozgatja
A hímzett tetővel már a kabrió is stílusosabb, tömény dizájnbomba egy ilyen Mini
A karosszéria szinte egy centit sem dől kanyarban, elképesztően jól támaszt, a tempóról pedig a kétliteres motor gondoskodik.
80 kilós terhet is elbír a pickuposan nyíló csomagtérajtó, a nyitott tető zavar a kilátásban
Nem rossz karakter, de érezhetően sterilebb lett a kétezres benzines, alacsony fordulaton lomha, pörgetni kell, hogy menjen, de akkor nagyon megy, és a hangja is szép
Kompresszor csak az elsőben volt, az S már a második óta turbós.
Most 192 lóerőt teljesít, ami éppen elég ahhoz, hogy bármilyen helyzetben szemtelenül gyorsan meg tudjunk lógni a helyszínről. Jó a hangja is, de a kipufogót is fickósra hangolták, nem hangos, viszont haragosan dörmög. A külső még mindig cuki, kicsit bambák az új fényszórók, amik már teljesen LED-esek, és komplett kört alkot bennük a nappali menetfény. Én csípem ezt az utasteret is, bevállalós a halványszürke bőrkárpit, de kabrióban duplán jó, egyszer a látvány miatt, másrészt meg nem melegszik fel akkor sem, ha napon hagyjuk. Az anyagok nem rosszak, de feltűnően hanyagabb, mint egy BMW, sokkal többet nyekeregnek az ajtókárpitok és az A-oszlopok, amik nyitott tetőnél látványosan mocorognak is, de zárt tetőnél maga a tetőszerkezet is rendkívül zajos. Sokat csavarodik a karosszéria, ami szomorú, talán a 2-es kabrió sem volt ennyire lágy és az legalább hátul hajtott. Imádom a Mini stílusát, és úgy sem engedtem volna el, hogy mellette Swift Sport, meg Hyundai i30 N volt még a garázsban. Az árát látva, ami közel 14 millió forint, mégis azt mondanám, hogy ugyanezt inkább egy 220i kabrióba önteném, de itt minden az ízlés kérdése, egy Minivel garantáltan jobban megnéznek, már ha az a cél. A tűzijáték bámulására mondjuk mindkettő tökéletes lenne.A klasszikusnál sokkal több Mini életérzést ad a friss kabrió, csodásan mozog, de lehetne merevebb a karosszéria, és jobb anyagokból a beltér
„Miét jó az, hogy durrog?” semmire, a figyelemzavarosaknak a másik egyed előtti produkálásra.
Nem csak arra. Nem zavaró, ha a hangerőről beszélünk, viszont ad az élményhez rendesen. Persze nem ez az a feature, amiért vennék Minit vagy egy i30N-t (az is durrog). De ettől függetlenül (mivel nem rég ültem durrogós Miniben, igaz az kompresszoros volt) élmény egy ilyennel menni, sőt játszani az X6-osokkal. Látni az arcukon a meglepit, amikor 170-nél legyorsulod őket.? Jó móka egy ilyen Mini, pedig én egy 12 éves kompresszorosban ültem, igaz ezeket az értékeket az is tudja.
Mondjuk érthető a kérdés, ha legnagyobb öröm, ami valaha ért az volt, hogy levetted a szorító cipődet.