Oroszország sunyiban gyárthat kínai segítséggel Citroëneket

A Citroën már rég kivonult Oroszországból, de úgy tűnik, kínai segítséggel mégis épülnek C5-ök

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Stellantis még az orosz-ukrán háború kitörése után függesztette fel a tevékenységét Oroszországban, ám kínai együttműködéssel tovább készülnek a Citroënek a kalugai gyárban, ám ezt az oroszok igyekeznek titokban tartani.

2022 áprilisában a Stellantis csatlakozott az addigra többségbe kerülő nyugati autómárkákhoz, és felfüggesztette a tevékenységét Oroszországban, miután az megtámadta Ukrajnát. Ez egyben azt is jelenti, hogy az oroszok nem kaphatnak a konszern autóiból hivatalos úton, viszont a kalugai gyár üzemeltetői ezt másként gondolják a most napvilágra került információk alapján. Bár a gyárnak ma is a Stellantis a többségi tulajdonosa, a fentiek tükrében egyértelmű, miért nem küld alkatrészeket, amely önmagában azt jelentené, hogy nem készülhetnek ott a konszernhez tartozó autók. Most mégis a vámhatósági adatok alapján 42 olyan összeszereléshez nélkülözhetetlen csomagot szerzett be az orosz Automotive Technologies, amely lehetővé teszi a Citroën C5 Aircross modellek előállítását a gyárban, ehhez pedig a kínai Dongfeng Motor Group biztosíthatta a szükséges felszerelést. Az értesüléseket két különböző autókereskedésben dolgozó, neve elhallgatását kérő ember is megerősítette, a személyazonosságukat pedig azért nem vállalták, mert ez az információ titkosnak számít Oroszországban - számolt be az Automotive News Europe.
Hirdetés
A háború előtt a kalugai gyárban Peugeot, Citroën, Opel, és Mitsubishi autókat gyártottak (utóbbi a mai napig 30 százalékos tulajdonosa az üzemnek) és évi mintegy 125 ezer járművet állítottak elő. A Reuters megkereste a Stellantist, hogy az engedélyükkel történik e az összeszerelés, ám csak annyit közöltek, hogy a "vállalat 2023. december 31. óta elvesztette oroszországi érdekeltségei fölött az irányítást". Hozzátették, ennek eredményeképp 144 millió eurós (több mint 56 milliárd forintos) veszteséget könyveltek el. Azt pontosan senki sem tudja, hogy Kínából milyen alkatrészek érkeztek Oroszországba, ahogy az sem világos, hogy van e köztük olyan, amely a nyugati szankciók hatálya alá esik, viszont rávilágít az orosz autóipar egyre erősebb kínai függésére.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?