Orosz-román meccs, avagy Lada Granta vs. Dacia Logan

Új olcsó autó jelent meg a hazai piacon. Vajon verheti a Lada Granta a Dacia Logant?

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A hazai piac legolcsóbb új autójaként lépett színre a Lada Granta, ám nála alig drágább a Dacia Logan. Vajon melyikkel járunk jobban?


Ismét van új autó 2 millió forint alatt, hiszen múlt héten visszatért a hazai piacra a Lada, a legolcsóbb modelljének számító Granta Sedan pedig 1 999 000 forinttól már megkapható. Ennyiért vehetünk négyajtós, "limuzin" Ladát, ami persze már nem rendelkezik akkora presztízzsel, mint valaha egy "duplakereklámpás" vagy egy "parasztmerci". Az importőr mindent megtesz annak érdekében, hogy a Lada ismét vonzó legyen. Például 5 év vagy 100 ezer kilométer gyári garanciát hirdet, ami vonzó is, nem úgy a csupán 6 éves átrozsdásodás elleni jótállás. Viszont van ám még ütőkártya a Ladánál, például már az alap Granta is alufelnis. De vajon tényleg ez kell a magyarnak? Vajon miként áll a Granta a piac második legolcsóbb modelljéhez, a Dacia Loganhoz képest? Ezeket nézzük meg mostan gyorsan!
Hirdetés

Dacia Logan vs. Lada Granta Sedan - méretek
Hosszúság [mm] Szélesség [mm] Magasság [mm] Tengelytáv [mm] Csomagtér [l]
Dacia Logan 4347 1733 1517 2634 520
Lada Granta Sedan 4260 1700 1500 2476 520

Akárhogy is nézzük, a Logan tágasabbnak ígérkezik, csaknem 9 centivel hosszabb, 3,3-mal szélesebb, 1,7-tel magasabb, tengelytávja pedig egészen tekintélyes 15,8 centivel nagyobb. Mivel csomagtere (igaz, szemet bántóan magas puttonnyal) ugyanúgy 520 literes, mint a Logané, leginkább az utasterében hiányolhatjuk majd a teret. Méret kapcsán egyértelműen látható, hogy a Logan esetén kapunk többet a pénzünkért, ha viszont a tömegadatokat nézzük, a Granta csaknem 100 kilóval többet nyom a mérlegen. Ez persze nem egyértelmű előny, bár "több az anyag" a Ladában, esélyes, hogy kevesebb benne a nagy szilárdságú acél, így hiába könnyebb a Dacia, vélhetően biztonságosabb. Már csak azért is, mert nem csupán első, hanem oldalsó légzsák is van benne, meg persze az ötajtósát jelentő Sanderónak van Euro NCAP töréstesztje is, nem is rossz, 4 csillagos eredménnyel.
Motorból szintén kisebbet ad a Dacia, esetében ma már az egyetlen szívó benzines az 1,2 literes, Euro 6 normával a korábbi 75 helyett már csak 73 lóerős teljesítménnyel. Van továbbá 0,9 literes, háromhengeres turbós, akár LPG üzemmel, meg a jól ismert 1.5 dCi. Mi most az árérzékeny piac számára leginkább érdekes 1.2-est nézzük. Ha bárkit is érdekel, végsebességben hajszálnyit elmarad a Lada 1,6 literes motorjaitól. Bár gyorsulási értékeket egyelőre nem ismerünk az oroszoktól, vélhetően abban is jobbak, hiszen a nagyobb motorok nyomatékosabbak. Viszont a Dacia 1.2-ese egyértelműen takarékosabb. Még úgy is, hogy az 1.2-es a Logan-kínálat legtorkosabbja a maga 5,8 literes kombinált értékével. Városban persze a gyár szerint is kér 7,4 litert 100 kilométerre. Viszont még mindig jobb, mint a Lada, ami az alapnak számító 8 szelepes motorral 6,6 l/100 km vegyes és 9 literes városi fogyasztást ígér. A drágább 16 szelepessel 6,4, illetve 8,8 l/100 km a két megfelelő érték.
Dacia Logan vs. Lada Granta Sedan - műszaki adatok és árak
Dacia Logan 1.2 16V Lada Granta 1.6 8V Lada Granta 1.6 16V
Emissziós norma Euro 6
Hengerűrtartalom [cm3] 1149 1596
Hengerek/szelepek száma 4/16 4/8 4/16
Váltófajta/-fokozat kézi/5
Hajtás elsőkerékhajtás
Teljesítmény [LE (1/min)] 73 (5500) 86 (5100) 96 (5000)
Nyomaték [Nm (1/min)] 107 (4250) 132 (3800) nincs adat
Gyorsulás 0-100 km/h 14,5 nincs adat nincs adat
Végsebesség [km/h] 162 169 169
Fogyasztás - vegyes [l/100 km] 5,8 6,6 6,4
CO2-kibocsátás [g/km] 130 149 148
Saját tömeg [kg] 974 1080
Megengedett össztömeg [kg] 1505 1560
Alapár [Ft] 2 020 000 1 999 000 -
Klímás alapár [Ft] 2 410 000 - 2 449 000

Légkondival vagy nélküle? Miért kell megnézni a Lada esetén a 16 szelepes motort is? Mert ha szeretnénk az autóba légkondicionálót, ami azért ma már eléggé alapkövetelmény, akkor csakis azzal választhatjuk a Grantát. Az alap (1 999 000 forintos, Standard felszereltségű) Granta is ad ugyan elektromos első ablakot és központi zárt, állítható magasságú és szervóval könnyített kormányt, kerekei könnyűfémek, lökhárítói pedig fényezettek. De ha kell a légkondi, akkor azt csakis a 16 szelepes motorral, gyári audiorendszerrel együtt, 450 ezer forinttal drágábban kaphatjuk meg.

Utóbbi ár láttán már erőteljesen pozícióba kerül a Dacia. A legolcsóbb, 2 020 000 forintos Access verzióhoz mondjuk itt sem kérhetünk légondit, legalább a 2 250 000 forintos Ambiance szintet kell hozzá választani, meg ahhoz még 160 ezer forintos Cool Music csomagot, ami a manuális klíma mellé Bluetooth kapcsolatos, MP3-as, kormányoszlopról vezérelhető rádiót is ad - összességében 2 410 000 forintért. Továbbá a szervokormányos, négy légzsákos, ESP-s alapellátmányon túl még távirányítós központ zárt, elektromos első ablakokat, osztottan dönthető hátsó ülést - utóbbi a Granta Sedanhoz semmiképp sincs.

Legjobban viszont akkor járunk, ha a Logan Arctic verzióját kérjük 2 450 000 forintért, ami a klímás Grantához mérten mindössze ezer forintos, de még a legolcsóbb légkondis Loganoz képest is csak 40 ezer forint felárat jelent. Itt már alap a vezetőülés és a kormányoszlop magasságszabályzása, a lökhárítók, a kilincsek és az itt már elektromosan állítható, fűthető külső tükrök fényezése is. Rendelhető tempomat, ami a Ladához nem, utóbbihoz viszont ülésfűtés és fűthető szélvédő, valamint automataváltó is elérhető, a Daciához pedig még csak várjuk a 0,9 literes turbóhoz ígért robotizáltat. Bár garancia kapcsán a Lada jobb (3 helyett 5 év/100 000 km az ajánlata), az 5 éves jótállás igen szerény, 38 900 forintos összegért a Daciához is elérhető, utóbbi 3-5 éves előre fizetett karbantartást is kínál.
Mivel méretben és takarékosságban, valamint biztonsági felszereltségben is a Logan a jobb, én mindenképp előnyben részesíteném, ha olcsó új autót kellene választanom, de a végső választ mindenki számára természetesen a személyes próba kell megadja. Utóbbira mi is csak jövőre fogunk már tudni sort keríteni.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

171 thoughts on “Orosz-román meccs, avagy Lada Granta vs. Dacia Logan

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    És most nézem nem csak a garanciális feltételek, hanem a felszereltség is változott szépen csendben. Rengeteg tétel egyszerűen eltűnt a listából….. Hiteles egy társaság mondhatom.

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Nézd. Elvakult, nem elvakult. Nos nálunk egy nemzedék, az én korosztályom a Ladát hajtotta. Ez a kocsi minden hibája ellenére jó kocsi volt. A keleti országokban a legjobb szériakocsi. Egyet tudunk. A Ladát arra tervezték át anno az olasz mérnökök (fogták is a fejüket) hogy a tajgán is el tudjon menni, ha nincsen kiépített út. Feltételezhető, hogy a Renault mérnökeit is meghívták egy szibériai utazásra és rámutatva némi lefagyott, alig járható útra megkérték őket, hogy igazítsanak valamit a kocsin, mert ilyesmi is van a Nagy Orosz Földön. Valószínű, mert ha nem így lenne otthon senki sem venné meg. Érdemes megnézni odakint az új autókat. 80%-ban terepjárót vesznek. Ők tudják miért.

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Na barátom ezen hozzászólással úgy érzem hogy megvan az újév főbohóca! 😀

    ” NE feledjük, a Győri kosarasok balesetét, mikor is egy kocka ladát vezető idős Úr elaludt, s beletépett frontálisan a csapatbuszba, amiben mindenki utazott, teli cuccokkal stb… 2-en meghaltak, a ladás úr megsérült, de nem életveszélyesen ENNYI…”

    Ez mindent visz! Úgy hogy javasolnám hogy ismerkedj a legendás Ladák Euro NCAP törésteszt eredményeikkel 🙂 ,te kis elfogult ladahívő.
    http://users.atw.hu/ladarevolution/index_elemei/torestesztek_elemei/2107.htm
    Ne felejtsd el megnézni a videót! 😀
    https://www.youtube.com/watch?v=goO8tc5iCSg

    Na igen ezek tükrében tényleg látszik az, hogy a Ladában biztonságosan meg lehet halni! 🙁

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    S visszakanyarodva a cikk eredeti témaköréhez, íme egy kis ízelítő a Grantából:

    Ezen jót nevettem: „Valószínűleg a meósok elővették a Grantát, amióta Putyin propagandalátogatást tett a togliatti gyárban. Putyin, aki rettenthetetlen búvárként hoz fel amforákat a tengerfenékről, és meztelen felsőtesttel pusztít el medvéket, harmadik nekifutásra tudta csak lecsukni a csomagtérfedelet. Az érintett mérnök további sorsa ismeretlen. Az autó ára nem: a gazdagabbik felszereltséggel 2 990 000 forintnyi euró.”
    http://www.vezess.hu/teszt/exkluziv_teszen_legujabb_lada/48899/

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Egyértelműen a 60-es évek tervezési elveit követi. A 70-es években már mindenki azon volt, hogy orrmotoros elsőkerék hajtásos autót építsen. És számtalan ilyen modell volt a piacon, mint pl a Fiat 128 ami ugyanannak a gyárnak a terméke. De ha igazán kontrasztossá szeretné tenni az ember a dolgot fel lehet hozni mondjuk 55-ből a Citroen DS-t. Vagy 66-ból az R16-ost ami már az eredeti verzió megjelenését, azaz a Fiat 124-est is megelőzte. A 70-es években meg aztán számtalan példát fel lehet hozni, mit pl Golf1-es, Passat 1-es, Audi 80-as és, hogy olaszt is mondjak Lancia Delta.

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Nem akarom újra kezdeni. Leírtam korábban a véleményemet róla, továbbra is tartom. Már akkor is idejét múlt volt amikor elkezdték gyártani.

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Én nem tudom emberek hogyan tudnak ilyen elvakult módon dolgokat belemagyarázni a Ladába…….. Komolyan néha olyan érzésem van, hogy egy szekta áll ezek mögött a fanatikus Ladahívők mögött.

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Ezeket a dolgokat komolyan gondolod? Vagy csak hobbiból írsz ekkora marhaságokat?

    Milyen autókat ver egy 20-30 éves lada? Miben ver akármit is? Megbízhatóságban? fogyasztásban ? utazási komfortban ? zajban? Biztonságban??

    [url]http://www.langlovagok.hu/kepek/5742_lada-es-suzuki-kethalalos-karambolja-mogyorodon[/url]

    Swift találkozott ladával. A nagy és biztonságos ladikban ülő két ember azonnal meghalt, és az autóból harmonika lett. Miről beszélsz?

    vagy például:

    [url]http://www.langlovagok.hu/kepek/3911_lada-es-volkswagen-frontalis-karambolja-a-62-es-fouton[/url]

    Sőt. tovább megyek, régi swift (legendásan papírautó állítólag) vs lada

    [url]http://www.langlovagok.hu/html/galeria/320_0.shtml[/url]

    A swiftben legalább volt légzsák, és a kormány nem tolta telibe pofán a sofőrt, mint az a ladánál oly gyakori dolog.

    A ladával semmi baj; közlekedési múzeumba, hobbiautónak, vagy becsövezve rally-crossra tényleg jó, de mindennapi közlekedésre semmi értelme. Zajos, nem biztonságos, sokat eszik, hátsókerék meghajtású (ESP nélkül).

    Van nekem is egy másik autóm, egy 17 éves swift. Tisztelem, mert a maga nemében jó autó, de csak azért, mert keveset fogyaszt, és megbízható, nem fogom azt mondani, hogy a modern autók döntő többségénél jó. Egy elavult, régi autó. Persze egy ladánál még így is sokkkal megbízhatóbb, kevesebbet fogyasztó, komfortosabb autó 🙂 De akkkoris elavult.

    Hidd el, a modern autókat se kell feltétlenül bontóba húzni 10-12 év múlva.

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Egyébiránt Németországban, Finnországban, Franciáknál, árulták 2006-ban, s egészen máig a Lada Kalinát!! Még pár országban a Priora is sokáig húzta. Csak ezt a sok agyon elektronizált, telekütyüzött újhullámos, sok esetben 0 teljesítményt prezentáló kocsikat kell majmolni, venni, még ha a sejtszegény agyú embernek villanyszámlára sem futja, de 15-20 millás kocsit vesz, mert az a sikk!! Csak nyugat, már olyan kényelem kell, hogy ajtónyitáskor, ne csak a tetves pocsolyavilágító lámpa gyulladjon ki, hanem az ülés is forduljon ki, s tegye ki a kocsiból a csökkentagyút, hogy még kiszállnia se keljen!! Bocs, de nem így gondolkodik mindenki. Mi kérünk elnézést. A Lada akkor is 100x megbízhatóbb, használatállóbb, mint egy mai Hyundai crossover, hm… akarom mondani fosover… de ott van, 8-10 millióért vegyék csak a bar*ok! Azt rínak, hogy miért kell kb 10-12 év után, bontóba húzatni. A LADA 20-30 ÉVESEN IS VERI EZEN KOCSIK TEKINTÉLYES CSOPORTJÁT!! NE feledjük, a Győri kosarasok balesetét, mikor is egy kocka ladát vezető idős Úr elaludt, s beletépett frontálisan a csapatbuszba, amiben mindenki utazott, teli cuccokkal stb… 2-en meghaltak, a ladás úr megsérült, de nem életveszélyesen ENNYI… Busz ellen egy akkor legjobb esetben is, -minek után 95´-ig gyártották,- 18 éves /te vélelmed szerint,/ elavult, semmitérő Orosz gyártású autó.. Lehet agyalni.

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Én még honlapot sem találok,szerintem ebből már nem lesz semmi.Lehet,hogy az ártárgyalások akadtak el,H6 elég drága lett volna 5.5-8 millióért,annyiért az emberek már nem kínaiban gondolkodnak,anno az itthon kínált X5 hasonmás Ceo is a 9 milliós ára miatt lett bukta. Egyébként van menetpróba,nem vészesen rossz autó a H6,de ennyi pénzt nem ér. A Steed pick-up viszont munkaautónak jó lehetne 3-4 milliós áron,de gondolom az nem jön össze…Kár érte.

    http://www.origo.hu/auto/20141213-great-wall-h6-menetproba.html

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Jó, hogy felhoztad. Elvileg március óta kaphatók nálunk a Great Wall cikkben említett autói. De sehol egy nyamvadt teszt vagy bemutató. Én is csak vártam, vártam, azt hittem, hogy az újságírók majd egymást tapossák, hogy tesztelhessenek egy GW-t – ehelyett síri csönd van. Nem értem. Lehet, hogy mégis kudarcba fulladt a hazai bevezetés? Sokkal nagyobb csinnadrattának kellene öveznie egy kínai márka itteni bemutatkozását. A Mahindra bár indiai, de azokat is azért tesztelték itt-ott.

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Ezt sem merném ilyen egyértelműen kijelenteni. A kínai gyártók nem sok vizet zavarnak Kínán kívül, sokan még ott sem:)

    Vannak a pofátlanul másoló kínai gyártók – ők miért járnak előbb bárki másnál? Abban biztos, hogy gátlástalanabbak, mint az összes többi:)

    Az a néhány, amelyikben potenciál van, pl. Qoros, Great Wall, Landwind, stb., sem zavar sok vizet Kínán kívül egyelőre. Látni az akarást, de ez még édeskevés – Bulgáriában Great Wall-gyár, a Qoros jó töréstesztjei, stb.

    A Lada, bár nagyon messze van és volt a világhírtől, azért Európán kívül ismert Kanadában, Közép- és D-Amerikában, sok ázsiai országban(Kínában is), Afrikában. Kínának nagyon hosszú utat kell még ehhez bejárnia. Önmagában csak az előítéletek lerombolása az emberekben egy brutálisan kemény meccs lesz nekik. Elhitetni velük, hogy Kína tud jó minőséget gyártani. Tud is, elég csak a számítástechnikára, a telekommunikációs eszközökre gondolni, de autó címszó alatt eddig nem nagyon villantottak.

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    És ha tetszik ha nem, a 70-es évekre elavult konstrukció volt. Nem csak én mondom hanem az összes korabeli teszt, és újság. Persze nem a magyar vagy bármelyik keleti akiknek nem volt mihez viszonyítani illetve politikai okokból sem mertek rosszat írni a testvér büszkeségéről.

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Kínaiakkal ne keverjük össze az oroszokat! Meg az is érdekes amit írtál,hogy 1970-ben elavult volt Lada mikor az 1967-es év autója díjat elnyert fiat volt az alap… :))) Abban az időben még nyugaton sem pörgött az élet,hogy 3év és elavult egy autó:)
    A másik neked soha az életben nem volt ladád mert alapból gyűlöld! Ellenben velem volt opelom,fordom,peugeotom most meg Ladám DE(!) egyik nyugati szutykot sem sírom vissza! Én nem vagyok sem Lada Fan, és én nem vagyok nyugat fan (mint te!) ha annyira szar lenne a Lada akkor rég eladtam volna (mint azt a 3 mocskot…)
    Meg ráadás az is hülyeség (tájékozatlanság) amit írtál a kocka Ladával kapcsolatban hogy azért vették mert nem volt más! Oroszo.-ban 1993-óta meg lehet akár milyen nyugati autót kapni! Szamarát is sokáig gyártották! Azért vesznek elenyésző számú nyugati autót mert szana-szét esnek nem bírják a körülményeket! Ezt én is TAPASZTALOM(!) nem csak illuzionálok mint te,hogy sokkal masszívabb-strabíróbb autók mint a nyugatiak. Na a (majdnem) 100db előjegyzést úgy,hogy csak képeken látták az autókat majdnem elfelejtettem megemlíteni…

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Olyan vagy, mint egy brutálisan rossz hangú X-Faktor versenyző, akit a közönség és a zsűri is a haját tépve hallgat végig, aztán a zsűritagok jól kiosztják, ő meg sértődötten viharzik le a színpadról. Aztán meg a színfalak mögül anyázik a zsűrinek:)

    Láttunk elég sok ilyet a tehetségkutató műsorokban:)

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Ez a megoldás? Hogy megfutamodsz? Butaságokat hordtál össze, és erre próbáltam felhívni a figyelmedet!

    Nem igaz, hogy neked nem ordít a különbség eközött:

    [url]http://www.automotor.hu/hirek/17-loeros-a-kinai-picanto-koppintas-de-meg-igy-is-korlatozni-kell-a-vegsebesseget-602054[/url]

    [url]https://www.google.hu/search?q=chinese+car+copies&client=opera&hs=lVr&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiyjuWM__vJAhWBKCwKHXnsAtcQ_AUIBygB&biw=1152&bih=767[/url]

    És eközött:

    [url]http://www.realussr.com/ussr/1931-1940/soviet-cars-history-of-the-copy-and-paste-industry-part-2-of-3/[/url]

    Világos, hogy nekem van igazam, te meg csak csűröd-csavarod…

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Ez az, amit Kempelen is gyakran eljátszik:) A butaságával próbálja összezavarni az okosan gondolkodókat. Látom, te is vettél néhány órát a mestertől:)

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Kíváncsi lennék, de tényleg, melyik francia autó koppintása a 10-es:)

    Én minden szoci autót imádok, a Trabit is – de nálam nem szempont, hogy az utolsó csavarig saját legyen. Nem tartom nagyobbra a saját tervezést, mint a „licenszt” vagy a nyugati részegységeket itt-ott alkalmazó típusokat. Mind kedvemre való.

    Továbbra is mélyen hallgatsz arról, hogy minek a másolata a Volga? Vagy a Tavria? Vagy az IZS 2126…:)

    Másolni, koppintani a kínaiak szoktak, de ők sem mindig. Volt, hogy be is perelték őket ezért.

    Tudsz olyanról, hogy az amerikaiak beperelték volna valaha a szovjeteket/oroszokat gátlástalan másolás, lopás miatt?

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Annyit írtam, hogy ne keverjük ide mert a két gyár közt technológiai együttműködés született, nem ellopták és lemásolták ugyanazt és sajátként árulták. Ugyazaz mint a Smart és a Twingo aktuális generációja.

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    A Vivaro-Trafic egy PÉLDA a badge engineering-re, aminek a jelentésével te nem voltál tisztában:)

    Te hoztad fel a badge engineering-et, teljesen helytelenül:)

    „Ehhez az ég világon semmi köze nincs, ez egy technológiai megállapodás két gyár közt.”

    Így van. Akkor meg miért hoztad fel?:)

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Csak egy dolog még a GAZ Chaika-hoz. Érdekes dolog, hogy pont 337cui a motor lökettérfogata…… De neeeem nem másolták. Véletlenül inch-ben számoltak az elvtársak és nekik is pont ugyanaz jött ki mint az amerikaiaknak.

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Igen, igazad van ez egy más tészta. De hogy jön ide a vivaro traffic? Ehhez az ég világon semmi köze nincs, ez egy technológiai megállapodás két gyár közt. Tudod volt szerződés meg ilyenek. Nem lemásolták. Szerintem te kevered a dolgokat de nagyon.

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Jaj, Kínát ne keverd ide, azok kőkeményen másolnak…Shuanghuan CEO – BMW X5. Gátlástalan egy banda:)

    Amúgy ott is vannak önálló formatervek bőséggel, pl. Qoros, Great Wall, Brilliance, stb.

    De a szovjetek/oroszok valóban az amerikai autóipar iránt érzett tiszteletből merítettek ihletet sok esetben az autóikhoz. A kínaiak meg gyakran csak lopnak. Az más:)

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Hogyne tudnám…pl. az Opel Vivaro-Renault Trafic esete…ugyanazt az autót más-más emblémákkal is meg lehetett venni. De ez hogy jön ide? Teljesen más tészta:) Annyira teljesen, hogy az csuda:)

    Kevered a szezont a fazonnal, de nagyon mesterien csinálod:)

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Aro 10? Csak a motor? Legközelebb nézz meg egyet közelebbről.
    Ami meg a Trabantot illeti, sokan lenézik, de az egy precízen az utolsó csavarig megtervezett autó volt. Én sokakkal ellentétben nagyra becsülöm. Sokkal többre mint bármelyik ladát vagy moszkvicsot vagy akármit amit pl az oroszok másoltak.

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Te kevered a szezont a fazonnal. A másolás és az inspiráció merítése két nagyon eltérő dolog. Azt én is tudom, hogy a nagy ruszki dögök formaterve az amerikai autók által lett inspirálva, de nincs szó „másolásról”. Egyszerűen csak követendő példának tartották az akkori amerikai autógyártást, és abból merítettek ihletet. Ez a tisztelet kifejezése volt feléjük.

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    „Ok, a Syrena saját volt. De mindent el lehet róla mondani, csak a korszerű jelzőt nem.”

    Annyira volt korszerű, mint a Trabi. De saját volt – ezt te is elismered.

    A nagy Aro miért nem személyautó? Volt belőle személyszállító változat is, nem csak platós. A 10-es meg külsőre semmilyen Renault-ra nem emlékeztet – a TLX mocija volt benne, azt tudom.

    A lengyel Tarpan Honker terepjáróról hallottál-e már? Íme:

    [url]https://www.google.hu/search?q=tarpan+honker&client=opera&hs=LLq&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwid-uyv7vvJAhUKDCwKHah9A-oQ_AUIBygB&biw=1152&bih=767[/url]

    Neked egy nyugati részegység az autóban elég, hogy rá tudd sütni az adott kocsira, hogy „az nem saját”. Szemellenzős gondolkodás. Akkor a Ssangyong Musso is Merci. A benzines Chrysler Voyager meg Mitsubishi.:)

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    „Az igazat megvallva és nem sokra tartom az orosz autógyártást.”

    Nem is kell, hogy sokra tartsd. Majd sokra tartja sok más ember rajtad kívül. Nagyon strapabíró autóik voltak, a terepjáróik meg sok mai modern gépet legyűrnek. Az egyszerűen szerelhető szerkezet pedig ma is érték.

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Ok, a Syrena saját volt. De mindent el lehet róla mondani, csak a korszerű jelzőt nem. Polonez egy 125p-re épülő autó volt. A karosszéria volt más, a műszaki tartalom ugyanaz volt.
    Yugo Florida? Egy Fiat Tipo volt átdobozolva.
    Dacia Lastun? Egy fél Oltcit motor volt benne, ami egy Citroen Axel.
    Aro? A nagy nem személyautó. A kicsi, a 10-es meg szintén az R12-es alkatrészeiből épült fel.

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Napellenző? Ne viccelj már…ha valami nálunk nem volt kapható, te nem is tudsz róla.:) Inkább művelődj, mert rád fér. Elég sok típusról nem tudsz.:)

    A Tavriánál a géptető valóban lefejezte a sofőrt, de ez csak a biztonsági része…ennek mi köze van a használhatósághoz? A minősége hagyott „némi” kívánnivalót maga után, de nagyon modern volt a régi faros Záporjózsi után.

    A Zil limó, mint Buick copy…atyaúristen:)

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Az igazat megvallva és nem sokra tartom az orosz autógyártást. Ha valamit ki kellene emelni az oroszok érdemeként az inkább az űrkutatás. Bár ott is sok mindent merítettek a második világháborús német technikából…. De alapvetően az tényleg komoly dolog amit ott elértek. De ennek meg sajnos nem sok köze van az autógyártáshoz.

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    „a lengyelek mindent a Fiat 125p-re”

    És a Syrena? Az akkoriban rendes családi autó volt, pont, ahogy a Trabi. Meg azért a Polonez is saját, bár a Nagypók mociját használta.

    „a szerbek meg a Fiat 128-ra.”

    A Yugo Floridáról hallottál-e már? A Wikipedia szerint is a Zastava-gyár önálló modellje. Mai szemmel is pofás darab, kissé a Citroen ZX-re hajazó design-nal.

    A románoknak meg ott a Dacia Lastun vagy más néven 500-as. Vagy az Arók. A terepjárókat nyugodtan vehetjük a személyautók közé.

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Tavria? Ne viccelj már. Az az autó aminek a motorházteteje levágja a fejedet ütközéskor? Az normális autó? A Niva, ami egy az egyben a Lada, azaz Fiat 124 alkatrészeire épül? Az elnöki Zil ami egy Buick copy?

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Az ex-kommunista országok ligájában csak a csehszlovákok és a keletnémetek indultak saját konstrukcióval. De azokat is megbélyegezte a komcsi demagógia, és ellehetetlenítette a fejlesztésüket. Pedig ha a Csehszlovák autókat nézzük, pl a Tatra világszínvonalú autó volt a háború előtt. Nem is beszélve a VW-Tatra kapcsolatról, amiért jóvátételt is fizettek a németek.

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    „Szóval továbbra sem tudok egyetlen egy saját valamire való autóról.”

    A „valamire való”-t hagyjuk már…nézegesd meg inkább azokat, amiket felsoroltam – akkor a teherautókat hagyd ki. Hallottál-e például az Izs 2126 Odáról? És a Tavriával mi a probléma? A Volga típusait ha koppintották, akkor miről? És a Niva? Az elnöki Zil? A Lada Oka?…

    „Samara sem sikerült nekik, ahhoz is német segítség kellett nekik, hogy autó legyen.”

    Ez egy butaság. Most te vagy nagyon sznob vagy, és minden kelet-európai kocsira rásütöd, hogy sz*r, vagy nem vagy elég tájékozott. Én ez utóbbira szavazok.

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Pont ahogy az összes másik országban sem tudtak korszerű normális saját autót csinálni amiket felsoroltál. A románok mindent az R12-es alapjaira vagy a Citroen Axel/GSA alapjaira építettek, a lengyelek mindent a Fiat 125p-re, a szerbek meg a Fiat 128-ra. Minden autó amit sajátként állítottak be ezeknek a műszaki alapjaira épül, ezeknek az elkorcsosult változata.

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    „Kamaz, Ural, KrAZ, MAZ, GAZ Molotov, Gaz 66, Gaz Dy, Zil teherautók + Zil limuzin, a buszok(PAZ, KAvZ, ”
    Maradjunk a személyautóknál mert ez egyik sem az.
    Samara sem sikerült nekik, ahhoz is német segítség kellett nekik, hogy autó legyen. Szóval továbbra sem tudok egyetlen egy saját valamire való autóról.

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    „Ami meg az orosz autógyártást illeti……. Volt valaha olyan? De most komolyan. Az egész egy nagy másológép volt a világ életben.”

    Bocs, hogy belevau, de szerintem ezt nem gondoltad át eléggé:

    Lada Samara, 110-es sorozat, Niva, LuAZ, UAZ 452, 469, Lada Oka, Latvija, Tavria, Izs 2126, GAZ 69, a Volga-típusok + a nagy teherautó-márkák: Kamaz, Ural, KrAZ, MAZ, GAZ Molotov, Gaz 66, Gaz Dy, Zil teherautók + Zil limuzin, a buszok(PAZ, KAvZ, stb.)…Szóval van itt bőven.:)

    + vannak olyan típusok, amelyekbe bele lehet látni egy nyugati modellel való hasonlóságot, de lehet, hogy az csak a véletlen műve: a régi faros Zaporozsec hajaz az NSU-ra, a GazElla az akkori Ford Transitra…

    Az Aleko ugye Simca 1307-másolat. Viszont egy 2140-es Moszkvicsot sem sorolnék a másolatok közé, és akkor még finoman fogalmaztam(vannak Opel-gyökerek, de ennyi). Az abból készült, anno nálunk is nagy számban használt Izs 2125 furgon is saját + van belőle személyautó-változat is. A 2105/2107 is mondható sajátnak.

    Bár a Csajka is hajaz a nagy amerikai dögökre, de megvan a saját stílusa.

    A románoknak is voltak saját tervezésű autói, a szerbeknek is, a lengyeleknek is…pont a szovjeteknek/oroszoknak/ukránoknak ne lett volna?

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Jó figyelj,látom ez a vita partatlan… Én tudom,hogy mi történt a HungaroLadával mert amit korábban említettem Darázsi Bélától a HL. értékesítési igazgatójától vettem az autót. Több órán keresztül diskuráltunk a gyárról,az értékesítésről egyszóval mindenről ami a Ladával kapcsolatos… 2010 április 01.-n azért zártak be mert belefáradtak a sok hülyeségbe…
    Most ez is,hogy szar autó a Lada,mihez képest volt Opel Astrám,Ford Focusom,Peugeot 207-es elmondom neked mindegyik jóval többe volt mint a Lada. Értem ezt:Vételár,alk.ár,fenntarthatóság. Én nem vagyok egy autó fan sem sem nyugat fan!!! De a Ladával jövk ki anyagilag is a legjobban… ha nem így lenne rég eladtam volna

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Főleg mivel az 1300-asnál az első két évben csak papírdobozban jött minden a románok meg összecsavarozták. Egyetlen csavart nem gyártottak helyben.

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Ez a Fiat 124-et az orosz mérnökök áttervezték a helyi viszonyokhoz dolog pont ugyanakkora kacsa mint, hogy a románok az R12-est áttervezték, megemelték, és az lett a Dacia 1300-as. Ahhoz sem tettek hozzá semmit. Inkább csak elvettek az évek alatt. Ott is ugyanúgy eleve olyan specifikációt kaptak, ami a helyi viszonyokhoz volt szabva.

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    A 124R-t az olaszok módosították. Hagyjuk már ezt a süket ne higgy a nyugati sajtónak dolgot. Ennyi erővel én is leírhatnám minden sorban, hogy ne higgy az oroszoknak. És annak inkább lenne alapja………
    Az új Ladák egyszerűen azért jönnek és kezdik újra forgalmazni mert recesszióban van z orosz piac amiből eddig megéltek és kénytelenek nyitni. Nem mellesleg a gyenge rubel mellett jól jön a „nyugati” deviza, és pont az árfolyam miatt olcsók tudnak lenni. Ez a magyarországi forgalmazás egy próbálkozás, nyugati nyitás semmi más.

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Amúgy egy szó mint száz nem véletlenül forgalmazzák újra a Ladákat mert senkinek sem kellenek… Ebben nem kevés pénzt fordított a Dunaautó…
    Egyébként tudom,hogy Fiat 124R szánták az oroszoknak és azon módosítottak annyit az oroszok… Ne higgy mindent el a nyugati sajtóknak…
    Vesta (ez lesz jövőre a LADA) új tipusa amit a Nissan mérnökei terveztek és az oroszok(!) rengeteg módosítást (oroszosítást) végeztek rajta.

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    A Fiat 124 pedig nem összekeverendő a 125-tel, ami egy teljesen más autó volt. A 125P meg szintén. A 124-es egy 1200-as OHV motoros autó volt, a 125-ös egy 1600-as DOHC Lampredi motoros autó volt, a 125P pedig egy szintén az olaszok által már kidobott előző generációs Fiat 1300/1500-as OHV-s. Mindegyik teljesen más. A 125P az eredeti 125-öshöz képest egy fostalicska volt.

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Leírtam az előbb hogy nem azért szűnt meg mert nem kellett senkinek hanem mert nem volt mit eladni ugyanis (többek között) nem engedték levámolni az autókat és pár hónap után továbbvitték németo-ba. De ez csak egy ok volt a sok közül,hogy megszünt(ették tudatosan) a H.Ladaát…

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Akkor tisztázzunk még egy tévhitet. A Ladát nem az oroszok tervezték át, és módosították, hanem a Fiat maga már eleve úgy adta el a terveket. Fiat 124R volt a hivatalos neve amiből az R a Russia-ra utal.

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    És ha már ilyen részletekig belementünk, akkor azt is érdemes megjegyezni, hogy az az 1200-as Lada, amit elkezdtek gyártani 1970-ben már akkor elavultnak számított. A Fiat ügyesen eladta a licenszt. Már akkor minden magára adó gyártó rég elsőkerekes autókat fejlesztett és gyártott, többek között a Fiat is a 127-128-ast. (persze voltak kivételek, a sport és luxus kategóriában, de a kommersz családi autók már nem ilyenek voltak) És a kocka Lada, amit 2012-ig gyártottak igazából nem sokat változott az idő során. És nem azért vették az oroszok, mert nem szerettek volna egy jobb autót venni, hanem mert erre volt pénzük, és ezt lehetett venni. És ehhez értett mindenki, ehhez kaptak könnyen alkatrészt, egyszerűen ez érte meg nekik. De ez egyik sem azt jelenti, hogy micsoda jó autó volt.

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Nem azért volt benne annyi anyag mert nem tudtak ugyan olyan szilárdságú anyagot-lemezt előállítani mert nem tudtak hanem mert tesztelték a Fiatot oroszországban rossz utakon,hidegben,stb… és nem felelt meg a karosszéria merevsége (magyarul nyeklett-nyaklott mint tipikusan a nyugati autók…) ugyanis a fiat jó utakra lett tervezve az oroszok meg tudták,hogy feléjük nem ritkák az úthibák+rengeteg a földes út… De nem csak a karoszérián erősítettek hanem szinte mindenen pl..:futómű,műszerfal,magasabb hasmagasság a fiathoz képest… Nem véletlen volt (jóval) masszívabb az Fso (polski fiat 125P) az olasz testvérénél,pedig azt lengyelek gyártották…
    Vestát a Nissan mérnökei tervezték de közel 400ponton merevítették,alakították az autót az orosz viszonyokhoz…

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Lehet nem ismerem az összes modellváltozatot a Ladákból, de az amit ők autógyártásnak mondtak a világon sehol sem volt eladható. Számtalan próbálkozásuk volt „nyugaton” már annó a 70-es 80-as években is mert azért a valuta jól jött volna az oroszoknak és már akkor sem kellett senkinek sem. Egyedül a kommunista országokból étek, és a Szovjetunióból. És nem azért mert kiemelkedően jó volt, hanem MERT NEM VOLT MÁS. És pont ez az ami eddig életben tartotta őket, nem az, hogy nem szeretnek újítani. Egyszerűen megvették úgy az oroszok ahogy volt. És mindez elég is volt a vegetáláshoz amiről az utolsó 20 évük szólt.
    Hungaro Lada……. Hol is van most, ha olyan kiváló versenyképes termékeket árultak? Sehol.

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Ne haragudj de totál látszik,hogy nem vagy képben a Ladákkal kapcsolatban de ez bocsánatos „bűn” ugyanis akit nem foglalkoztat a Lada múltja,jelene,jövője az csak azt fújja amit a innen-onnan hall mindenféle (nyugati)érdekeltségű sajtóból… Nem azért adtak részt a renaultnak mert csőd szélén álltak,hanem (többek között) már akkor tudták,hogy vissza akarnak jönni európába is… Oroszország nagy ország vezető helyen volt mindíg is tehát mindíg első helyen volt a Lada értékesítés (ami a nyugati gyártóknak nem tetszik…) hiszen a „kocka” Ladát is 2012-ig gyártották! Tulajdonképpen az oroszok nem szeretnek nagyon újítgatni (és igazuk is van…)
    Ez meg megint hülyeség (már bocs) amit írsz,hogy a kutyának sem kellett a Kalina ugyanis amikor én megvettem az enyémet (miután sikerült eladnom azt a francia szutykot…) hosszasan beszélgettem D. Bélával HungaroLADA értékesítési igazgatójával sok érdekes-sajnálatos dolgod mondott… De én is tapasztaltam mert minden kötelező olajcserénél szervízbe hordtam az autót (szalon+szervíz) és mindíg üres volt szalon mert évekig nem kaptak autót! Úgy meg ugye nehéz eladni valamit ami nincs…

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Szóval, ha Putyin nem pumpálja bele a pénzt már rég a földbe állt volna. Az az egy szerencséje, hogy egy olyan országban működik, ahol a gazdaságba ilyen mértékbe beleszól a politika. Ez a cég itt Európában már rég csak történelem lenne.

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    „AvtoVAZ suffered considerably in the 2008-2009 world economic crisis. In October 2008, the company was reported to possess over 100,000 unsold units, and desperately needed money to repay short-term debts. On March 31, the value of AvtoVAZ shares jumped by almost 30%, due to Prime Minister Vladimir Putin’s proclaimed determination to support the auto giant. Putin visited Togliatti, expressed his approval of the management for not initiating massive layoffs, and promised more than $1 billion in loans, cash, and guarantees.[37] In May, 2009, Putin bought an AvtoVAZ Niva SUV to show his support for the hard-pressed domestic producer.[38] The most efficient anti-crisis measure executed by the Russian government was the introduction of a car scrappage scheme in March 2010. Under the scheme, buyers of new cars could receive a subsidy of up to 600,000 rubles (20,000 USD).[39] Sales of Russia’s largest carmaker Avtovaz doubled in the second quarter of 2010 as a result, and the company returned to profit.[40][41]

    On 10 March 10, 2010, the Board of Directors of AvtoVAZ approved a business plan for the period until 2020, by which expected to increase its production to 1.2 million units per year by the end of the 2010s, as well as investments up to 3 billion euros.[42]

    On 3 May 2012, the Renault-Nissan alliance has signed letter of intent to raise its stake in Avtovaz to a majority by taking a majority share of 67.13% of a joint venture with the Russian state-controlled company, Russian Technologies, to own 74.5% of Avtovaz. This would raise the share of the Renault-Nissan Alliance in AvtoVAZ to 51.01%.[43] Renault and Nissan will invest $750,000,000 in the joint venture.”
    https://en.wikipedia.org/wiki/AvtoVAZ

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    És az a helyzet, hogy az, hogy valami bazi nehéz, és „van benne anyag” az nem egyenesen arányos azzal, hogy az jó anyagminőségű. Azért volt pl az 1200-as Ladában is annyi „anyag” a Fiathoz képest, mert képtelenek voltak ugyanolyan szilárdságú lemezt előállítani, így vastagabbat használtak. És ez igaz az összes dologra ami volt. A drága technológiát igen sok esetben túlméretezett alkatrészekkel pótolták, mert alapanyag volt szarásig.
    Szerintem bármelyik Logan, akár még az előző generációs is, műszakilag mérföldekre van akármelyik most kapható Ladától. Persze kivéve a Largust ami ugye jelenleg a Lada csúcsmodellje, ami egy 1-es MCV. És ezzel szerintem ezt valahol ők is teljesen nyilvánvalóan vállalják.

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Hidd el nem kell visszaolvasnom, tudom mit írtam. Ez meg, hogy a románok nem kapták meg a Renault nevet ez meg egy szamárság. A románoknak az újkori Daciakhoz kb semmi közük nincs azon kívül, hogy ott szerelik össze. Egy teljesen tudatosan felépített olcsó márka. Nem azért megy Dacia néven mert a románoknak nem adták oda a Renault nevet, hanem mert nem akarták az olcsó autókat összemosni az anyacég termékeivel. Pont mint a VW tette azt a Skodával vagy a Seattal. 99,7%-ban a Renault tulajdon az egész gyár. Ahol meg az igények nem olyanok mint az EU-ban, ott meg azért adják Renault néven mert nem akartak bajlódni egy ismeretlen név bevezetésével, simán eladhatók ugyanazok az autók Renault néven, mint belépő modellek.
    Ami meg az orosz autógyártást illeti……. Volt valaha olyan? De most komolyan. Az egész egy nagy másológép volt a világ életben. Egy normális saját autót nem voltak képesek tervezni. Egyetlen egyről nem tudok. Akkor milyen megoldásokról, gyártásról beszélünk ami bármivel is szemben versenyképes?

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Ha nem veszik meg megy a kukába az egész Lada gyár. Folyamatos financiális problémáik voltak csak veszteséget termeltek. Ez azt jelenti, hogy ha a Renault vagy valaki nem veszi meg őket lehúzhatják a rolót. Ha olyan jó termékeket csináltak volna akkor meg nem jutnak erre a sorsra, és továbbra is megállnak a saját lábukon. Ha olyan jó lett volna a Kalina akkor mindenhol kapható, és mindenhol kapható nem kell újra bevezetni az EU-ban. A kutyának nem kellett itt a Kalina. Eladhatatlan volt. És ez nem nyugati FAN dolog, ezek a tények. Egy elavult autó volt már akkor amikor megtervezték, minden szempontból.

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Már bocs de ezt a hülyeséget nem tudom honnan vetted,hogy csődbe ment a Lada gyár?! Az egy dolog,hogy Mo.-n (politika végett pl.:Bokros csomag stb… sorolhatnám de most nem akarom) nem árusíthattak Ladát illetve csak korlátozottan. Amúgy meg miért ne lehet(ne) jobb az orosz mint a francia? Az oroszok sokkal masszívabbra+hosszabb időre terveznek mindent mint a nyugatiak. Tudom mert régebben volt francia autóm is (de inkább hagyjuk…) jelenleg Lada Kalinám van egy 2006-os havi 2600Km-et megyek vele 4 személyel de soha rosszabb autóm ne legyen. Ezt a maszlagot meg ne erőltessük már,hogy csak a nyugati dolgok a jók a soha el nem romlók… ez egyrészt már unalmas másrészt már mindenki tudja,hogy nem így van (csak valaki belássa valaki nem mert birka és csőlátó és nyugatFAN) harmadrészt a ’90-es évek elmúltak rég,hogy az orosz termékeket ha jó ha nem kötelezően szidni kell mert európa felé tartunk…

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Kérlek egy kicsit olvassad vissza magad! A csökkenő orosz kereslet ez százvalahány milliós országban.. Nos az a vicc, hogy az oroszoknál csak a gazdagok veszik a drága kocsikat. A volt Moszkvics ma Dacia tipust gyárt Renault néven! (Ez legalább Renault-nak is van nevezve. A Renault nekik megengedte a nevet, a románoknak nem..) A Lada most a Kalina (koreai formaterv) és a Granta kocsikban hozza a Renault technikát is. Az országban futó kocsik zöme már Renault tervezésű.
    Ami az orosz autógyártást és vásárlást illeti még mindig kevesebb kocsi van a piacon, mint amennyire igényük van. A nyugati exportra szánt kocsijukat pedig kicsit feldobják némi többlettel (klima, automata ablakmosó, stb.) és ezek később a hazai kocsikba is belekerülnek. Szóval a belföldi piacuk köszöni, megvan és szívesen fogadja a kocsikat.

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Jelenleg egy Suzuki Ignist koptatok 11. éve. Nem akar elromlani. Nincsen benne keréknyomás ellenőrzés, a kormánya sem állítható. Fapados a javából. Mindig írtóztam a kütyükkel telerakott kocsiktól. Az Ignisben nincsen töltésjelző, tettem bele egyet és nagyobb akksira cseréltem a gyárit. Eddig csak két izzót és a féktárcsákat kellett cserélni.
    Minnél spártaibb egy kocsi annál megbízhatóbb. Semmi sem értékesebb, mint a megbízhatóság. Aki már állt az út szélén egy lerobbant szuperkocsi mellett (én álltam) az tudja. A két kocsi összehasonlítása kb. olyan, hogy most melyik olcsó a jobb. Sokat vezettem kocka Ladát. Nos a Lada nagyon bírja a rossz utakat. Vélhetőleg az utódjaik is. Tessék? Nem, Magyarországon ötven év múlva sem lesznek olyan utak, mint a szomszédos Ausztriában..

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Tesco gazdaságos embereknek pont megfelel,nekik csak az számít hogy „óócsóóó”legyen.Megérdemlik azok akik az ilyen f@skazalokért pénzt adnak!

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Ezt most remélem nem gondoltad komolyan, hogy az orosz tervezés, gyártás, minőségbiztosítás bármiben is jobb lenne mint a Renault féle….. Akkor nem ment volna csődbe a gyár, ha olyan szuper lett volna minden. Az meg, hogy mivel biztonságos előzni nem az autón múlik, hanem azon aki vezeti. Ez egy bullshit, ebből kiindulva sosem lenne semmilyen autó sem elég erős.

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Lehet, hogy neked csak a Volvo,- ami kétely nélkül kiváló kocsi és nekem is egy zsír jó S70-em van, Toyota, meg USA gyártmányok csak az autó, de nekem a Lada Granta, Logan, Volkswagen is autó.
    A cikkre áttérvén a Dacia valóban tágasabb, biztonságosabb- bizonyos metszetben nézve,- mivel is a Lada jobban gyorsul, így előzni biztonságosabban lehet vele, mint a Dacia Logannal. A Lada Granta mellett szól a garancia is nálam. Szerintem, alap módon megbízhatóbb a Lada, mint a Dacia, attól eltekintve, hogy Renault birtoklás/ irányítás alatt áll. A Lada modellek mindegyike mód felett magas Orosz hozzáadott értékkel készül. Megannyi Orosz tulajdonú gyárban készül alkatrész, Orosz technikával részegység. Pl hátsó híd, gömbcsuklók, stb…

    Függetlenül, hogy én a mind nagyobb, tágas kocsikért vagyok oda, most kompromisszumot kötnék s Ladát vennék. Gyerekkoromban több rokonnak is volt,- BIZONYÍTOTT-. Még a 110-es is ami már újkori formával s némileg technikával került legyártásra.

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Formára egyértelműen a Logan frissebb, ami nem is csoda. A Granta a Kalina olcsósított, faceliftelt alapautója a Ladának. A Kalina meg 1999-ben már az autoshowkat járta, tehát nem egy mai dizájn.

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Bizony a Volvo is évekig Renault technikát használt, majd aztán pedig az imádott Volvo áttért a Ford technikára, illetve ebből következően áttételesen a PSA eredetű dízelek használatára, ami természetesen ismét „szar francia” gyökeret jelentett! 🙁
    Szerintem fuss neki mégegyszer!

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Mindannyiunk érdeke az, hogy normális mederben tartsuk a beszélgetést, s tartózkodjunk a mások oktalan és felesleges b@szogatásától. Ez a cikk a bizonyíték arra, hogy képesek vagyunk rá. 🙂 Remélem a jövőben is képesek leszünk rá!

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Hát lehet….. De igazából a Volvot is felhozhattam volna aki évtizedeken keresztül használta azt a Renault technikát amit épp kifogásoltál, hogy nem nevezhető autónak.

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Eredeti amerikai DMC?????…… Amit Írországban gyártottak manufakturális eszközökkel? Aminek a műszaki alapját a Renault Alpine A310 adta??????…… És egy iszonyatosan pocsék autó volt, mind megbízhatóságát mind a menetteljesítményét tekintve???

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Ha Orosz,ha Francia,ha a Német népautó (WV,Audi Opel,stb)
    Megbízhatóságban,”pofásságban” elnyűhetetlenségben,és még sorolhatnám a sok előnyt ezekkel a sorozatgyártott tudatosan ,tervezetten autónak csúfolt (nehogy már jóval túl a garancián is autónak nevezhető akármik)
    Legyenek az AUTÓ kategóriába sorolható ezközök!
    Nálam az AUTÓ fogalma a VOLVO,TOYOTA,az eredeti AMERIKAI gyártású DMC,CHEVROLET !!!!!

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Nem igazán értem, hogy miként jön a témához az általad tett megjegyzés? Azért mert te vakon hiszel bárkinek aki szakértőnek nevezi magát arról nem tehetek.
    Gondolom azért alakult ki benned az a téveszme, hogy a karter szellőző az üzemanyag rendszer része, a bőr ülés kilométer függvényében kiszakad és a motorolaj tele van vízzel! Ebből is látszik a szakmai hozzáértésed.

    Amúgy egy kamion sofőr véleményét többre becsülöm ha kamionvételről van szó mint egy firkász véleményét aki 20 kilométert ment 10 különböző kamionnal.

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Az biztos, hogy nem a Grantával fogja a Lada az „igénytelen” Daciát a pokolba taszítani, de leginkább semmivel. Kapaszkodj meg, mivel a Lada is Renault-birodalom, így ha lesz dízel, azokba is „ipari hulladék dci-k” fognak kerülni.

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Jó, akkor duzzogj, mint ahogy a férfiak szokták:)

    Nem baj, ma is megtudtuk, hogy a kis turbósok milliószám falják a km-eket gond nélkül. Pont, mint a Scaniák, MAN-ok, DAF-ok és Renault Magnumok. Nem semmi:)))

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Akkor félreértettelek – Európaszerte volt az a „lejárató kampány”, nem Magyarországon.

    De ez a Renault zsenialitását mutatja, hogy ezt meg tudták csinálni és aztán olyan olcsón tudták adni. Persze, hogy az übermensch németeknek ez b*ta a csőrét. Aztán rá is fagyott a gúnyos vigyor minden károgó arcára, mikor kiderült, hogy a Dacia egy aranytojást tojó tyúk. A Nissan is visszahozta a Datsunt, tulajdonképpen ugyanezzel a szándékkal – olcsóautó-márkával jelen lenni a piacon.

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Jó lenne már, ha végre írnál egy két nevet, akiket elismersz. Mert ennek így semmi értelme, hogy neked minden létező újságíró egy senki. Nem ködösíteni kell, hanem akkor írjál neveket. Foglalj végre állást valaki(k) mellett.

    A majdani kínai autótesztek kapcsán erre visszatérünk. Most megmondom, hogy ahogy beülnek, szaglászni, fogdosni, tapogatni fognak mindent, és majd jönnek a pejoratív csengésű kifejezések is. Csak jönnének már azok a kínai csodák:)

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Ez a cikk is megy a „Kivert biztosítékok”-ra, úgy, hogy igazából senkinél nem verődött ki a biztosíték:)

    Vajon ez a közeledő ünnepeknek tudható be, vagy egyszerűen csak a Lada-Dacia meccs tudott ilyen kulturált légkört magával hozni?:)

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    [i]„Tehát mivel télen nem használnak sokan autót, akkor fűtés se kell bele? Vagy a német autók alá rugózás, mert ott kib….tt jók az utak?”[/i]

    Szomorú, ha te ezt értetted belőle.
    Szép lassan leírom neked: ami neked fontos, érted neked. Nem nekem, nem a harmadiknak, hanem neked, az mások egyáltalán nem, vagy nem olyan mértékben fonots. Eddig megvan ugye? Ha igen, akkor innen már csak egy lépés az, hogy megértsd, nem egyformán fontosan mindannyiunknak a dolgok.
    Ami tehát neked felesleges, az másoknak nem és fordítva. S mivel nem egyedi, kis darabszámban gyártott termékekről beszélünk, ezért a gyárak vesznek egy trend alapján felállított átlag igénynek megfelelő felszereltséget. Folyamatosan mérik az egyes piacokat, információkat kapnak a kereskedésektől, ezért lehet az, hogy az egyes piacokon is eltérő 1-1 azonos modell alapfelszereltsége tudod?

    Van megoldás: alaposan megvizsgálod a különböző országokba szánt export modellek felszereltségét és onnan hozol, ahol a te igényeidnek megfelelőt találsz. Némi nyelvismeret és idő kell csak hozzá. Sok sikert. 😀

    Én is sokat közlekedek és semmi kapcsolatot nem vélek felfedezni a kamera és a keréknyomás ellenörző között.

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Annyit tennék még hozzá, hogy a „nagyrabecsült” sajtómunkások azért gyakran egymást majmolják. Hiába tetszik személy szerint X újságírónak Y új modell, ha a többiek nagyon lehúzzák, akkor már ő is csak óvatosan meri dicsérni, főleg ha véletlenül teljesen más a véleménye mint a főszerkesztőnek vagy az anyacég újságíróinak. Sajnos kevesen merik vállalni a saját véleményüket. Másrészt ott vannak az előítéletek. Az egyik márka az csak szar lehet, ha teljesen jó a kocsi akkor is tegyünk a cikkbe egy-két pitiáner negatívumot, a másik márka meg a nagy kedvenc, igaz hogy lerobbant a teszten, méregdrága és igénytelen, azért itt ezek bocsánatos bűnök, megy ki a remek hangulatú cikk, a pozitívumok kihangsúlyozásával. Én mindenkinek azt szoktam mondani hogy a saját szemének higgyen, menjen el, teszteljen, üljön bele, próbálja ki. Én speciel így fogok tenni a Ladával is.

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Szerintem ez az európai megjelenés semmi másnak nem tudható be, mint a csökkenő orosz keresletnek, és a folyamatosan zsugorodó és veszteséget termelő Ladának. Egyszerűen megpróbálnak nyitni más piacokra, ahol pénzhez jutnak, lehetőség szerint valutához, különben nagy bajban lesznek rövid időn belül. Ezekkel a modellekkel biztosan nem fog sikerülni. A Vesta lesz még kérdéses, illetve az, hogy ezt az egész dolgot addig ki fogja finanszírozni. Ghosn nem szeret ilyen dolgokra költeni. Főleg most, hogy a Nissannal is problémáik vannak. Pontosabban azzal, hogy a francia állam óriási részesedést vásárolt, hogy a kezét a konszernen tarthassa, és ez a közben eléggé megerősödött Nissan vezetésnek nem tetszik. Szóval nem tudom mennyi kedve van ehhez is… Eleve ez a Lada megjelenés is kicsit olyan mintha a háta mögött csinálták volna. Érdekes történet lesz az biztos.

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Egyetértek, azért kevesen néznek a cikkek mögé. A magyar „szak”újságírók meglehetősen gyakran vesznek át cikkeket, teszteket a német anyalapoktól. Ha valaki olvassa több ország autós újságjait, akkor egyértelműen lejön, hogy mennyire tolják a német vagy német gyártású modelleket, márkákat. Helyzeti előnyben is vannak, mert odahaza sokmindent meg tudnak mutatni (tesztpályák, kutató központok, gyárak). Szóval könnyen el tudom képzelni, hogy anno csípte a szemüket az olcsó francia-román konkurencia, ezért volt a sok nagyon kritikus vélemény a Daciaval szemben. Más is az elvárása egy német autósnak mint a magyarnak, csak meg kell nézni mennyi jól felszerelt vagy prémium autó közlekedik odakint. Én amikor 2004-ben beleültem a Dákóba, nem volt annyira megrázó élmény, mint ahogy a sajtó lefestette a dolgot, pedig akkoriban elég sok autó megfordult a kezeim között. Viszont azt is tegyük hozzá, hogy időközben a magyar autósok is igényesebbek lettek, a lépcsőshátú karosszéria már nem dívik és a magyar vásárló is megkövetel bizonyos alapvető felszereléseket, hiszen a népautónak nevezhető Suzuki is sokat fejlődött ezen a téren.

    Amúgy a keréknyomás ellenőrzőt nem értem miért emelik ki, hiszen EU követelmény a megléte, e nélkül nem is lehet új autót piacra dobni az EU-ban. Azért tették kötelezővé, hogy ezzel is csökkentsék az üzemanyag felhasználást, ami szerintem jó ötlet volt, ráadásul ESP-s autóknál fillérekből megvalósítható.

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Szerintem ezek a jelzők az AN-en és a vezess-en is jelen voltak, vagy akár az Autó-Motor hasábjain. Szóval valószínűleg ezeket a dolgokat bárki érezhette, tapinthatta, aki beleült a régi Loganba. Nem kussolt el senki, egyszerűen a Logan valóban ilyen lehetett és kész. Ha majd jönnek a kínai autók, az általad nagyra becsült autós újságírók is fognak becsmérlő szavakat használni, egyszerűen azért, mert teszt közben azt érzékelik és ennek kell ott, akkor hangot adniuk. Szóval a kínai autóknál majd lesz ilyen megint, az biztos.
    Nagyon ugyanaz a szókészletetek Kopasszal – gödörproli, panelproli:)

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Azt nem tudom, hogy ha nem lett volna az ukrán konfliktus, akkor is ilyen olcsó lenne-e az autó. Mert most az erős valutával könnyű olcsó autót csináltatni az oroszokkal.

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    A Lada egy teljesen más tészta mint a Dacia legalábbis ami mögötte van.
    A Lada az orosz tömegautógyártás ma is, még ha csak részben igaz is ez a kijelentés.
    A Dacia a francia olcsó kategória.
    A Lada Putyin szíve csücske, egy olyan érték a szemében ami nem bukhat el, nem szűnhet meg.
    Putyin megegyezett a Renaulttal hogy elkezdenek fokozatosan átállni a modern olcsó autógyártásra, de elvárja hogy ne egy lesajnált eladhatatlan szar legyen.
    A granta még tudomásom szerint nem Renault fejlesztés, hanem megmaradt modell alapjára készült olcsóság.
    A hasonlítást az új modellekkel kell majd kezdeni, amit úgy hívnak Vesta és majd jön valami új crossover suv is.
    Na azok amiket egy Daciával össze lehet hasonlítani.
    A Lada ha nem lenne az ukrán konfliktus/letört rubel egy nagyon életképes márka lehetne oroszországban, és az összes olyan piacon ahol jelen volt az előző rendszerben.
    Nem, nem lesz gagyibb márka mint a Dacia amíg Putyin nem engedi, és ezt a Renault konszern nagyon jól tudja. Putyinnal üzletelni ára van mindennek.

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Na igen, de a Fabia sem volt olcsó, ha az ember normálisat akart belőle. A tesztekben sosem az alap kivitel szerepelt. Emlékszem 2004-ben a Fabiaban feláras extra volt a kesztyűtartó, vagy a belsőtér világítás. Borzalmasan fapados volt az alap. Ahhoz képest a Logan sokkal több extrát adott még a legfapadosabb verzióban is.
    Emlékszem amikor 2004-ben megjelent a Logan a VW minden héten kiadott egy közleményt vagy cikket, hogy ennyiért nem lehet jó autót csinálni, az egy szar. Mentek a német médiában a folyamatos lejárató kampányok, hogy inkább vegyél 6 éves használt Golfot, vagy a kamu rénszarvas tesz ahol leeresztették az első kerekeket és szándékosan felborították az autót. Utána 1-2 év múlva jött a fordulat, és kitalálta a VW, hogy a braziloktól behozza a Golt, mint konkurenst. És még egy rakás ilyen olyan próbálkozásról lehetett hallani, hogy na akkor most megépítik a saját loganjukat.

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Nem hiszem, hogy lejárató kampány lett volna – egész egyszerűen a Dacia nagyon rossz neve munkált az emberekben, plusz a magyar-román viszony(amit borzasztó nagy butaság felhozni egy autó esetében, mégis sokan megteszik), és ez elég volt ahhoz, hogy a magyarok azt mondják, hogy „pfuuuuj”.
    Szóval nem kellett lejáratni – eleve nem lehetett „lejjebb járatni” azt, ami a béka micsodája alatt volt. Később aztán ezt nagyjából megcáfolta az autó, és híveket is szerzett, főleg az óriási MCV-vel. De még mindig sokan „dácsijáznak” meg pfujolnak.

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Tehát mivel télen nem használnak sokan autót, akkor fűtés se kell bele? Vagy a német autók alá rugózás, mert ott kib….tt jók az utak? Nem egy célcsoport alapján kéne megalkotni a biztonsági felszereléseket szerintem. Vagy mondjuk azt, hogy nem megyek gyorsan nem kell az autóba öv? Tükörfűtéses megjegyzésedre.
    100 éve teljesen más világ volt, nem is nagyon mehettek az emberek sehova, még ha akartak sem, talán csak a nagy háborúba meghalni a királyért, de akkoriban már kis hazánkban is voltak autók, úgyhogy nem arra az időszakra gondoltál. Ha esetleg elgondolnád, hogy a tömegközlekedve egy nap is lehet a nagy bevásárlás, akkor talán már a kényelem nem is olyan nagy bűn, pláne, ha olcsóbban is jössz ki üzemanyaggal együtt, mintha a közeli boltba mész. Tehát akkor lehet, hogy vidéken, falvakban kell is az autó. 25-30 éve itt is kevés volt, most szinte minden családba van, mert különben nem tudnák megoldani a bevásárlást, orvoshoz jutást, ügyintézést, mert délbe már menni kell ám a melós buszra, indulni munkába! Tehát mennyire kényelmi eszköz? Vannak perem falvak/városok, ahol 15-30 percenként megy a busz a városba, de nem mind ilyen, ezt ne felejtsd el, s az ilyen helyekre is gondolni kell, mert ott lehet, hogy muszáj autózni.

    Ami van: a mostani olcsónak titulált autókban is ott vannak számomra felesleges dolgok, de velük lehet csak számomra hasznosat kérni.

    Rendben, hagyjuk a praktikumot, meg a luxushoz hasonlítást, az nem is Lada cikkhez tartozott.

    Úgy jött, a kamera/keréknyomás ellenőrző rendszer, hogy közlekedek, nem is keveset. Amíg a nyomás figyelőt előírja az eu, és lehet közlekedni úgy is, hogy a rendszer jelez, pedig neked az a jó érték (túlfújt, vagy épp kevésbé fújt gumival, mindkettőnek tulajdonítanak hasznos tulajdonságot), addig a kamera/GPS (persze adattárolóval) információkat szolgáltathatna baleset, vagy akár közúti ellenőrzés esetén is, hogy bizony veszélyes résztvevő van a kocsiban. Gondolok itt a cikázó, másokat veszélyeztető, netán le is szorító vezetőkre! Szerinted nem lenne visszatartó erejű egy ilyen rendszer? Vagy te is ebbe a csoportba tartozol, és veszélyes vagy a többi közlekedőre?
    (Csak zárójelbe: egy ismerősöm vett új autót, s utólag vette meg a 2. szett kereket (könnyűfém szettett, így olyan felnid lesz, ami neked tetszik, nem pedig ami az importőrnek) , autós bolton keresztül. Az új autóról nem is kaptak megfelelő infót, hogy melyik nyomás figyelő rendszerrel rendelkezik, ezért egy darabig bizony világított az a fránya kis lámpa, pedig teljesen jó értéken volt az összes kerék. Ja, és az a nem elhanyagolható infó még, hogy egyik kereskedő szerint nem kell semmi a kerékbe, mert az autón van az érzékelő, aztán kiderült, hogy az autón is. Tehát itt van az, hogy minden jó, aztán mégis szopat a rendszer, na, nekem ez nem hiányzik, mégis meg kell vennem, ha új autót akarok, s így nincs sok értelme, hogy akkor is jelez, ha minden jó, inkább valami tényleg hasznosat tegyenek az autómba!

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Szerintem akkoriban ők sok baráti hátba veregetést kaptak akkor a konkurencia gyártóktól. Folyamatosan lejáratták, volt egy időszak amikor minden úgy adtak el, hogy a címébe beleírták, hogy Dacia.

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Ezzel azért vitatkoznék, az Oktavia első generációja relatíve a szolgáltatásaihoz mérten nem volt drága autó, s nagy siker is lett. De mondhatnám a Fabia első generációját is, amiből azért európai mércével nézve szépen fogyott.

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Emlékszem a totálsáros banda is érdekes volt akkoriban. Amíg náluk volt a Logan mcv fél évig, addig az egekbe magasztalták, majd amikor vissza kellett adniuk, akkor meg elkezdték teli szájból szidni hogy milyen igénytelen szarkupac.
    😀

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Ez így van. Egy őszinte racionális autó. Hatalmas sikertörténet az autógyártásban még ha ezt sokan vitatják is. A VW 10 éve ígérgeti, hogy majd ő is megmutatja hogyan kell olcsó autót csinálni, azóta sem sikerült nekik. 😀

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Egy párat biztosan eladnak. Itthon biztosan. Viszont a magyar piacból kár bármilyen következtetést is levonni, mert a Lada mindig is valamennyire kedvelt autó volt nálunk. Ez nem azt jelenti, hogy nyugaton is nosztalgiából fogják előnyben részesíteni pl a Daciaval szemben. Pont amit az előző hozzászólásban írtam, hogy milyen előítéletekkel és lejárató kampánnyal kezdett a Dacia itthon. Viszont a teljes képben ez nem nagyon zavart bele mert összességében, mivel a magyar piac parányi világviszonylatba,és ahol nem ismerték a régi modelleket és nem volt olyan kialakult gyűlölet ellene, ott az elejétől fogva megvették. Szóval ha a magyar piacon múlik, akkor most nincs Dacia. Viszont attól nem lesz sikeres a Lada sem a világpiacon, hogy itthon esetleg veszik. De talán már a Dacia is bizonyított az elmúlt 10 évben, szóval az sem biztos, hogy mindenki akinek anno Ladája volt az azt fog most venni. Mert ahogy a cikkben is szerepel nagy a különbség és még nem is volt igazi teszt róla, nincsenek tapasztalatok. Lehet, hogy az itt szemléltetett simán csak adatokból felvázolt szakadék ennél sokkal nagyobb a valóságban.

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Teljesen normális autó volt. Nyilván nem kaptak hozzá a büdösözők megfelelő méretű ajándék csomagot a bemutatón, így savanyú volt nekik a szőlő. Az autó bizonyított, aki elvitatja a szerepét a modern kori Dacia siker megalapozásában, az hülye, mint a tök.

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    [i]„Büdös, hányinger…”[/i]
    Ilyen jelzőket a már akkor is az autós újságírás pöcegödrének szintjén leledzők engedtek meg maguknak. A gödörproli ízlés kiszolgálói. Szerencsére mára ez a stílus alig van jelen a hazai autós újságírásban. Még azok is elkussoltak, akik akkor a legjelentősebb képviselői voltak ennek a panelproli stílusnak.

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Csak az első Loganról volt szó – ott azért fanyalogtak rendesen, olvass vissza egy 10 évvel ezelőtti Logan-tesztet. Büdös, hányinger, stb. szavak használata elő fog fordulni.
    A Sandero, a Duster már más tészta. Ezek már egész elfogadhatóak belül. A sikersztoriban pedig a Duster nagyon nagy szerepet vállalt, sőt, szerintem az igazi áttörtést az hozta.

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Mindezek ellenére szerintem ennek is meg lesz a piaca a volt KGST-s országokban, tudod neve eladja. Az a korosztály pedig aki ladán/trabanton/stb… szocializálódott, azoknak nem lesz csalódás. A másik jelentős célcsoport a Thaliasok lesznek, mivel nagyon sokan közülük a fapados verziókat vették. Egy tizen X éves full fapad Thaliából átülve, biztosan nem lesz nagy csalódás a Granta, ami még is csak új autó.

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Nem vagyok budapesti. Vidéken élek, ahol pont akkora luxus vagy nem luxus az autó. Magyarázat mindig van arra, hogy miért nem lehet autó nélkül élni, de kár ezt tolni. 100 éve senkinek nem volt autója, mégis remekül elvoltak. Autózni nem azért kell, mert létszükséglet, hanem mert kényelmes és jó. Pont.

    Arról beszéljünk, ami van, arról ne, ami esetleg majd lesz. Ha valami nem része egy kategóriának, akkor kár sopánkodni azon, hogy mi lesz, ha az lesz. Arról majd beszéljünk akkor.

    Praktikum esetén annyi minden jöhet szóba, hogy nincs az a rendszer, amibe bele lehetne vagy érdemes lenne belefoglalni. Már a mi elvárásaink sem egyeznek praktikum ügyében, képzeld el ezt piaci szinten. van egy zsinórmérték, azt veszik alapul e honlap szerkesztői is, szerintem egészen jól.

    Én nem érzékelem, hogy egy BMW 7-eshez akarná bárki is hasonlítani a Lada Grantát, tehát még mindig fölöslegesnek tartom idecitálni a luxus kategóriát.

    Keréknyomás-kamera: nem értem, hogy hogy akadt be neked ez a két dolog, mint egymás alternatívája.

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    S nagyon sok embernél pontosan ez az ingerszegény puritánság az ami bejött, s ezért lett nagy darabszámban értékesített melós minimál autó. Sajnos meg van az a réteg, akiknek csak az ilyen autók férnek bele a költségvetésbe. A dákó feljebb lépésével kialakult űrt pedig így betölti a Lada. Anno amikor kivonták a Thalia II-öt a kínálatból, a Renault szalonos értékesítők is mondták, hogy ennek már a Dacia lesz az utódja. S lásd a török piacon symbol néven árulják a mai logant.

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Nézd már meg azt a Grantát. Semmivel nem jobb. És eltelt azóta 10 év. Akkor amikor a Logan megjelent a többi autó is sokkal puritánabb volt.

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Nézd ez nem lenéző, de ha valaki egy projektre milliárdokat költ, akkor nem fogja azt másra bízni. Főleg nem olyan mérnökökre akikről legyünk őszinték tudják, hogy magukhoz képest jelentős technológiai lemaradásban vannak. Azóta egyébként nyílt már ott is fejlesztő központ, és pl a Megane legutolsó generációjának nagy részét ott tervezték. Szóval ez nem lenézés amit írtam.

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    A műszaki alapok az egy dolog, de amúgy egyszerűen már-már fájó volt az a spártaiság, amit képviselt. Erre akartam kilyukadni – sokaknak nem vette be a gyomra azt a fajta igénytelenséget, ami jelen volt az utastérben.
    Ezt úgy írom, hogy kedvelem a Daciákat – de az első Logan sok embernél nem érte el azt a szintet sem, amit egy minimálautótól el lehet várni.

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Ez így van. A Granta az az autó ami egy már elkezdett projekt folytatása. Ráadásul egy olyan projekté ami nem is lett sikeres. Ki tudja mit hogyan terveztek meg rajta, milyen szempontok és lehetőségek alapján. Ezzel szemben az első Logant az utolsó csavarig pontosan megterveztek annak érdekében, hogy az olcsó és megbízható lehessen. Az első tervező csoportot pl kirúgták, mert azt mondák, hogy képtelenség megcsinálni. Olyanokkal spóroltak, hogy a márkajelzést pl hogyan és hol helyezik el az elején, és a lökhárítónak milyen legyen emiatt a kialakítása. Iszonyatosan tudatos tervezés eredménye az egész. Ezzel szemben ez a Granta meg a Kalinán alapuló valami amit próbálnak valahogyan eladhatóvá tenni. Amiből több mint 10 év alatt képtelenek voltak normális autót faragni, mivel az egész az elejétől fogva el van cseszve. Olyan mint amikor valaki vesz egy omladozó házat, majd milliókat költ rá, hogy valahogyan használható legyen, de az alapja és a szerkezete soha az életben nem lesz korszerű.

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    A luxus autók úgy kerülnek ide, hogy szinte mindig azt veszik elő mintaként, azokhoz hasonlítják az olcsó autókat is. Az olcsó autó az olcsó autó, nem kell benne luxust keresni, mert attól drága lesz, ezt nem hiszem, hogy mindig szem előtt tartják.

    Persze, hasznos, de nem feltétlenül szükséges a keréknyomás ellenőrző, van aki így is tesz rá, vagy ha vesz 2. kerék szettet, nem biztos, hogy óhajtana több tízezret áldozni a cucc azon részére. Az esemény kamera meg tudna sok mindent rögzíteni GPS segítségével, ami sok mindent tudna tisztázni sok esetben. (lásd büntető fékezgetés eseti utól érést, gondolom sejted ki lesz a hunyó felvétel nélkül)

    Úgy sejtem Budapesti vagy, vagy valamilyen nagyobb városban élsz, ahol egy régi kollégám szerint felesleges luxus az autó (ebben az esetben igaz is), de én, és még nagyon sok ember vidéken élek/élünk, ahol a tömeg közlekedés lófütty (szombaton egész nap 5 buszjárat a közeli kisvárosba, át szállni, hogy messzebb utazz ne is akarj), ott bizony szükség van az autóra, télen is, és sajna nem vagyunk abban a helyzetben, hogy ne használjuk. Tehát a tükörfűtésnek nem csak úri huncutságnak kéne lennie, hanem alapmodellben is szereplő kiegészítőnek.

    Igazad van, nem kötelező ebben a ligában, de erre felé tendálunk, s majd eljutunk oda, hogy már nem is kérheted, hogy ne legyen. Nekem jobban tetszene, ha összeállíthatnám, hogy mit szeretnék az autómba, biztos érdekessé válna a használt piac is pár év múlva, de akkor szintem mindenkinek az lehetne a járműbe, amit fontosnak tart. (lehetne modulos is a teknika, hogy variálható legyen, az lenne az igazi! 😀 )

    Praktikum esetén szóba jöhetne a tisztán tarthatóság is, mert azért az sem utolsó szempont, ugyanis amit használunk, az koszolódik is, nem csak kopik! Kisgyerekesek esetében talán hatványozottaban is!

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    „Semmit nem bíztak a véletlenre, főleg nem a románokra.”

    Ne haragudj, de ez egy borzasztó lenéző, primitív gondolat volt. Remélem, nincs harag, de ezt nem kellett volna. Hogy úgy mondjam, ez olyan „magyaros” volt – negatív értelemben.
    A mérnöki tudás Romániában is megvan, a minőséggel vannak gondok. Meg a pénz hiányával.
    Az Aro terepjáró teljes egészében román fejlesztés, a régi csőrösök a brassói dízellel, és unikumok voltak olyan szempontból, hogy 4×4-es hajtással kínáltak egy sokcélú haszonjárművet. Ilyet nem sokat lehetett kapni anno, azzal a teherbírással. Az Aro 10-es meg egy ügyes kis Suzuki Samurai-féle zsebterepes volt, persze az említett Suzukitól sokkalta gyengébb minőségben, a Dacia 1.4-es mocijával.
    És akkor még ott vannak a DAC teherautók, a ROMAN teherautók, buszok, stb.

    Dacia-teszteknél még ma is gyakran megy a „román kocsiba elvből nem ülök”-típusú attitűd – ennél azért gondolom, okosabb vagy. Legalábbis remélem. Hagyjuk már ezt a buta lenézést.

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    „Igen, ez most tisztán látszik. Viszont: mi lesz akkor, ha a vevők elkezdenek panaszáradatot(kritikákat) zúdítani a Ladára, hogy túl sprőd/spártai/kopogós/igénytelen stb. ” nem hinném hogy egy ilyen minimál kategóriában ez valós félelem lenne. Aki minőségibb autót akar még megfizethetőbb áron, azt szépen majd átküldik a Daciahoz!
    A Lada idővel nyilván feljebb fog pozicionálódni, de szerintem akkor is meg lesz a technológiai szakadék közte és a Dacia közt, ahogy most is meg van. lásd Lada Largus ( http://www.vezess.hu/hirek/kaphato_uj_lada/38173/ ) , ahogyan érezhető a különbség a Dacia és a Renault modellek között is. Vigyáznak az anyacégnél arra, hogy ne aknnibalizálják egymást eme modellek. Lásd pl a Dacia Lodgy-t amely egyterű lenne, mégis egy csomó dolog hiányzik belőle (kb: 100 liternyi +tároló hely az utastérben) ami a Grand Scenicben meg van.
    A finnyásabb piacok közül elsősorban Kelet Közép Európa lehet szerintem az elsődleges cél, Nyugaton nem hiszem hogy túl sok keresnivalójuk lenne. Az orosz piac gyengesége szerintem ideiglenes, lásd a kocka ladát is nemrég vonták ki a gyártásból, mivel még napjainkban is volt rá igény. A politikai légkör normalizálódása után ha a gazdasági kapcsolatok is helyre billennek, akkor szerintem ismét szárnyalni fog az a piac. Ez pedig csak idő kérdése.
    A Dacia kapcsán olvasd el a cikket, amit linkeltem. Az első Logant az utolsó csavarig a franciák tervezték, a románok nem sok vizet zavartak benne. Amit mondasz az inkább a Lada esetében igaz, hogy az orosz mérnökök szabad kezet kaptak, lásd a Largus esetében. Ott példásul a helyiek hozzányúltak az autó elektromos rendszeréhez, s a fűtéshez is. A fűtést külön a helyi sajátos igényekhez erősítették.

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Nagyon nem lennék ilyen gyárak helyében, mint pl. a Tata – biztos tervezik az európai visszatérést, mert vannak vonzó modelljeik(Zest, Bolt, Zica), de egyszerűen annyira telített a piac, hogy el nem tudom képzelni, milyen úton-módon törnének utat Európába. Eddig is borzasztó nehéz lett volna, de most itt egy újabb ellenfél, a Lada. Pedig, mint színfolt, jó lenne az új Tatákkal is találkozni errefelé.

    És akkor a kínai gyártókról még nem is beszéltünk…hogy akarják meghódítani az itteni piacot? Nem látni a jelét annak, hogy bármi okosság jutna az eszükbe, mivel még mindig nincsenek itt – megrekedtek abban a bizonyos spájzban:)

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Persze, nem az autó hibája. Szerintem egy teljesen jó, racionális választás. Csak nálunk az autóra sokan máshogy gondolnak mint mondjuk nyugaton.

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Hasznos az ablakfűtés elöl hátul egyaránt, értelek amúgy.

    Véleményem szerinte a keréknyomás ellenőrző hasznos, az eseményrögzítő kamerát pedig számos ország tiltja. A különbség önmagában is érzékelhető. Látszik, hogy nem volt még dolgot ilyen cuccal, mert nem kell leragasztani. meg kell állni és pumpálni a kerékbe. Az hasznosabb. Fölös,egesen ugyanis nem világít. Tény, hogy aki hülye, azt ez sem menti meg, de annak a kamera sem megoldás.

    Sehol nem kötelező ebben a ligában érintőképernyő, mindenhol opcionális, kár újra feltalálnod a kereket. Ugyanakkor sokan nem is használják az autót télen, nekik magyarázhatod a tükörfűtést. Szóval elég zavaros vagy.

    Szerintem a cikkírók eléggé odafigyelnek a praktikumra a cikkekben, bár tény. hogy a Skoda jégkaparójától vagy esernyőjétől, amik kizárólag a praktikumot szolgálják nem estek kellően hasra (viccelek), viszont a pakolóhelyek, a palack fészkek, hálók, sík raktér….mindig téma.

    Nem értem amúgy az okfejtésedet, hogy kerülnek ide a luxus autók?

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Az ég világon semmi közük nem volt a Loganhoz a románoknak. Louis Schweitzer utolsó nagy dobása volt. Teljes egészében a Renault Techocentre-ben fejlesztették. Ez volt az alapja az egésznek. Semmit nem bíztak a véletlenre, főleg nem a románokra. A Solenza születésének megy egyetlen feladata volt, csak azért kezdték el gyártani, hogy a Logan számára a gyárat és a beszállítókat felfuttassák és leteszteljék. Azért tartották addig életben.

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Nem maradhat el tőle, hiszen az alapjaik ugyanazok – az első Logan borzasztó spúr kocsi volt, annál már egyszerűen nem lehet lejjebb adni Európában.

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Eddig mindig amcsi verdáknak kellett szóba kerülni, hogy béke legyen. Jelentem, most áttörtünk egy falat – ez bizakodásra ad okot:)

    Szeretsz ezzel az „építőkocka” szóval előhozakodni – megint nem kellett csalódnom: csak előjött:) Amúgy ha úgy nézzük, ez igaz.

    „…egyértelműen s érezhetően a Dákó alá lett pozicionálva.”

    Igen, ez most tisztán látszik. Viszont: mi lesz akkor, ha a vevők elkezdenek panaszáradatot(kritikákat) zúdítani a Ladára, hogy túl sprőd/spártai/kopogós/igénytelen stb. Egy magára valamit is adó autógyár ad az ilyen visszajelzésekre, hiszen a vevőkből élnek. Ha pedig adnak rájuk, kénytelenek lesznek a Ladákat is igényesebbre megcsinálni, puhább anyagokat használni belül, jobb illesztéseket, stb. – mi lesz akkor? Ennek hatására ugyanis feljebb pozicionálódna a Lada – már nem lenne annyira olcsó, tehát még keményebb lenne a harc a Daciával. Vagy akkor a Daciákat is még igényesebbre csinálnák, hogy azért tudja már mindenki, hogy hol a helye? Ez odáig faulhatna idővel, hogy már-már Renault-s minőséget produkálna a Dacia, elszállnának az áraik, és pont azok nem vennék, akiknek eredetileg szánták. Szóval visszaütne a dolog.

    Ez az egész Lada-sztori akkor lenne igazán izgalmas(így is az), ha nem a Renault-égisze alá tartozna – hanem pl. a Ford vette volna meg, vagy a PSA, esetleg a Hyundai, stb. – akkor egy ádáz csata bontakozna ki. Ez így is meglehet majd, de házon belül csatázni elég meredek.

    Írod, hogy elsődleges piac a FÁK tagországok lesznek – ez valóban nagy piac, de azért idővel el kéne majd jutnia a Ladának oda, hogy meghódítsa az ilyen finnyásabb piacokat is, mint pl. Németország, Anglia, Franciaország, stb. A Dacia megcsinálta, és „Daciaként” csinálta meg, nem Renault-ként – mivel pl. Angliában is Daciaként vannak forgalmazva. Ez azért nagy dolog, de a Lada is eljuthat majd erre a pontra.

    Szerintem ahol tarolhatnak, az É-Afrika(Marokkóban pl. van Dacia-gyár, ott készült a Lodgy), meg Törökország, ahol a Granta-féle szedánokat nagyon kajálják. Nem tudom, ott a Ladát mennyire ismerik – tulajdonképpen olyasfélék a régi Ladák, mint a régi Tofas-típusok, a Dogan, a Kartal, stb. – régi Fiat-licenszek. Emellett meg nyilván K-Európa. De ennél több kell, hogy fennmaradjon a Lada márka – olvastad biztos te is, hogy az orosz piac most mélyponton van – ennek nem tudni, hogy hol a vége. Elég szerencsétlen körülmény ez most, mikor a Lada terjeszkedni akar.

    A Daciáról még annyit, hogy rejtély az, hogy mennyire vannak benne a románok a modellek fejlesztésében – szerintem a Logan létrejöttében elég nagy %-ban benne lehettek, csak meg kell néznünk a Logan elődeit – Supernova, Solenza: népautók az átlag román embernek az ottani piacra. Kellett hozzá a Renault technikája, de a kialakításában biztos, hogy román mérnökök is közreműködtek – ők tudják igazán, mi kell a hazai piacra, és nem a franciák.
    A Duster, a Sandero már biztos, hogy francia fejlesztés – de a Logan szerintem inkább román.

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Tisztelt Kempelen!
    A fűtőszálas szélvédő esetén az elsőre gondoltam, elnézést, elfelejtettem leírni. Első szélvédőben pedig igenis hasznos dolog, ami lehetne alap felszereltség, mint a tükörfűtés is. Ezek biztonsági eszközök. Az eseményrögzítő kamera is fontosabb lenne, mint a kerék nyomás ellenőrző rendszer, mert a hülye ember nem fog foglalkozni a sárga lámpával, vagy csak addig foglalkozik vele, amíg lejavítja egy darabka fekete szigszallaggal. Aki odafigyel, annak meg nem kell nyomás visszajelző.
    Ha kell az érintőképernyős vezérlés, lehessen opcióba kérni, de az már szerintem kényelmi dolog, vagy farok hosszabbítási. De téli időszakban akkor is vissza tud párásodni a tükör, ha van csúcs érintő képernyő a kocsiban, s én úgy gondolom, hogy mindennél fontosabb a közlekedés biztonság, minthogy menőzni lehessen az beépített tablettal a pláza parkolóban.
    Biztos van olyan cikk is, ami a praktikus dolgokat szedi össze, de jellemzően az tűnik fel nekem, hogy vagy szapulják az anyag használatot, pl.: műszerfal anyaga, amit a büdös életben, nem fogok tapogatni normál használatban, vagy istenítik. Elnézést, ha nem rögzül, ha olyan a cikk, ami foglalkozik a jó dolgokkal, de az átlagemberek nem tehetik meg, hogy full full extrás luxus autókat vegyenek, amihez igazítani kívánják az olcsó autókat.

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Köszönöm szépen!
    Értem én, hogy vannak jó, szép, csoda autók, csak az a baj, hogy az átlag embernek: a, megfizethetetlen, b, nem kihasználható, c. szükségtelen. Lehet hú de jó egy használt BMW is, de hiába, ha a derékfájásom miatt nem tudok beülni, mert qwa alacsonynak tűnik pl a Loganhoz képest. Ott vannak még a használt anyagok, érdekes, hogy az új Mustangban is olcsó, kopogós műanyag van, de ők azt mesterien tudják alkalmazni a kocsiban, persze, egy amerikai izomautóban lehetne lemez burkolat is, mert kitérdekel, de ezt nem merik leírni. Fel kéne végre fogni, hogy egy olcsó autóban nem lehet krokodil bőr, kígyó börrel vegyesen, abban olcsó anyagok lesznek.

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Sokan, sokfélék vagyunk. nem mindenkinek ugyanaz a fontos, mint neked. A hátsó fűtőszál már egy talicskának is része, kár kiemelni hasznos extraként.
    Ugyanakkor a tükörfűtés meg az érintőképernyő két teljesen más extra csoportban játszik. Erősen felhasználó függő mindkettő. Kár leszólni egyiket, vagy égekig magasztalni a másikat. Szerintem pl. mindkettő nagyon jó dolog.

    [i]„Mikor lesz már olyan, hogy egy autót olyan szemmel vizsgálnak, hogy mennyire praktikus a kialakítása?” [/i]
    nagyon sok ilyen cikk van e honlapon is. Ez általános vizsgálati szempont, ugyanakkor nem mindenkinek ugyanaz a praktikus.

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Jó meglátás amit írtál. Egy újságíró úgy ír cikket egy autóról, hogy előtte megnézi milyen embléma van rajta és elkezdi írni a véleményét. Így lehetséges az amikor a VW embléma mögé bujtatott sz@r arannyá válik a cikk során és nem utolsósorban a láthatatlan pénzecskék mennyisége is befolyásolja a cikket. Ezért nem kell komolyan venni a firkászok véleményét.

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Ej proli fiam, proli fia, ha már a beidegződéseknél tartunk… 🙂
    „A Daciánál ugyebár el tudták azt játszani, hogy a modelljeiket rombusszal az orrukon árulták olyan piacokon, ahol a Dacia márkanév teljesen ismeretlen” ez azért sántít egy kicsit, mivel a Dacia alapvetően Renault, s nem fordítva. Vagyis az ok szerintem hogy az anyacég mondjuk a Dél Amerikai piacon saját névvel adja el az adott terméket, ami nem mellesleg az ő polcain lévő építőkockákból lett összerakva. Tudod mint a mondásba, azaz nehogy már az állomás fütyüljön be a vonatnak… 😀
    Az utolsó bekezdés kapcsán, szerintem nem is kell hogy (((világmodell))) legyen a Lada (Avtovaz) bármely modelljéből, tekintve hogy egyértelműen s érezhetően a Dákó alá lett pozicionálva. Szerintem az ő elsődleges vadászterületük a Független Államok Közössége tagországai lesznek, ami elég nagy piac. Másodlagos jelleggel nyilván az Eu-ban is megjelennek, de nem mibelőlünk fognak majd megélni…. Más területeken szerintem nem lesz életképes ez a márka, esetleg Afrika egyes országaiba.

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Ez a cikk tele van érdekes szemléletekkel, tekintve már a formai megjegyzéseket is. Ha ugyan abból a szögből néznénk a két autót hátulról, akkor lehetne beszélni a formáról, de így egy kicsit hangulatkeltés. Szerintem nagyon hasonlít a két forma, s nem kéne puttonyról beszélni a Lada esetében, a Logan sem hordja alacsonyan a csomagtartóját. A „szak”újságíró miért nem említi, hogy a Lada holttere kisebb a hátsó kis ablak miatt, mint pozitívum? (máskor ilyen apróságokkal istenítik a csúcs kocsikat) Az is érdekes, hogy eddig hiányolták a Dacia-ból a nagy szilárdságú acélt, most meg hirtelen van benne? Újságíró urak, most hirtelen jó az, ami eddig rossz volt? A fogyasztást meg már tudjuk, hogy nem mindig igaz a gyári adat, tehát, ez szerintem nem mérvadó annyira. S jó lenne, ha egy autóban nem csak a csilli-villi biz-baszokat értékelnék, hanem a valós értékkel bíró dolgokat is, mint pl.: fűthető tükör (alapnak kéne lennie mindenben), fűtőszálas első szélvédő (ha igaz, hogy van a Ladában, az nagyon jó), ülésfűtés se haszontalan, de az érintő képernyős fedélzeti computer sok embernek fölösleges, mint a Pápa nemiszerve. Mikor lesz már olyan, hogy egy autót olyan szemmel vizsgálnak, hogy mennyire praktikus a kialakítása?

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Jogos az észrevétel, bár szerintem itt az alufelni csak a figyelemfelkeltést szolgálja! A klimát én kötelező széria felszereltséggé tenném, mivel az nem csak egy kényelmi hanem egy biztonsági eszköz is, amely az év többi évszakában is nagyon hatékony a párásodás ellen.

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Én nem, ehhez még fiatal vagyok így 20 és 30 között, de a 60-hoz közelítő anyáméknak tökéletes lenne, 2 milláért új autó klímával, nagy csomagtartóval, az alufelnit meg pont leszarják, csak legyen tágas, kényelmes, megbízható, és olcsó. 🙂

    Én valahogy így képzelném el egy ilyen autó a célközönségét, amolyan „telekre járós” kocsinak, ahhoz meg marhára nem kell alufelni, helyette inkább valami kényelmi extra.

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Gondolod, hogy a bekerülési ára ugyanannyi?

    Mindig eltévesztitek, hogy a ti preferenciáitok csak a ti preferenciáitok. nem tudva, hogy ez a felni hogy került erre a kivitelre, milyen alkudozás előzte meg, mik közül lehetett egyébként választania az importőrnek, butaság ítéletet alkotni általánosan.
    Az meg, hogy éppen neked tetszik-e….klímával megvennéd egyébként?

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    gagyi alufelni helyett klímát kéne adni alapáron, és világbajnok ajánlat lenne… kit érdekel egy ilyen autón az alufelni? ráadásul csak egy unalmas alap felni, még csak különösen jól sem néz ki… inkább utazok nyáron 25 fokban, minthogy a felnire verjem a répát, de közben szaunázok a kocsiban, ez egy kissé el van cseszve így…

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    „minden modellje Renault-kötődésű”

    Most jutott eszembe, hogy ez sem teljesen igaz – volt a pöttöm Dacia 500, amibe állítólag egy fél Oltcit-motor került. Bár megvan a francia vonatkozás, de nem Renault – ettől eltekintve az egy echte román fejlesztésű autó.

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Kopasz, te dilettáns, ez már megint mekkora ostobaság volt:)))

    Csak vicceltem, jókat írtál. Csak azok a fránya beidegződések:)

    „a Dacia egyértelműbben kötődik az anyacéghez”

    Ez nyilvánvaló, minden modellje Renault-kötődésű, a régieket is beleértve. Más kérdés, hogy a románok készítettek a román piacra megfelelő karosszéria-változatokat is, de a Renault-gyökerek felhasználásával. A francia-román viszony pedig mindig is jó volt.

    Érdekes kérdések jutottak a Ladákkal kapcsolatban az eszembe – kíváncsi vagyok, te miként látod ezeket.

    A Daciánál ugyebár el tudták azt játszani, hogy a modelljeiket rombusszal az orrukon árulták olyan piacokon, ahol a Dacia márkanév teljesen ismeretlen(pl. Dél-Amerika). Na most: szerintem a Lada név szintén ismeretlen a világ sok pontján – hogy érik el Ghosn Úrék, hogy a Lada teret hódítson a világban(É-Amerikát nyilván hagyjuk ki). A Ladákra nem tehetnek Renault-emblémát…Ennyivel van nehezebb helyzetben a Lada, mert csak a saját nevére alapozhat, míg a Dacia Renault-ként is érvényesülhetett. Vélemény?

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Jó meglátások… 🙂
    Egyértelmű a konszern irányvonala, amely által a Dacia-t feljebb pozicionálják, ám az ez által hagyott űr se marad betöltetlen a Lada megérkezésével. Azok számára akik ezen ársávban és mindenképpen új autóban gondolkodnak, egy reális alternatíva lehet a puritánabb és elavultabb már bizonyított technológia által. Tekintve az elérő modell kínálatukat, s azt hogy a Dacia egyértelműbben kötődik az anyacéghez ( lásd sok helyen a Renault szalonban van a Dacia szalon is kvázi felvállalt márka) még inkább hangsúlyosabb a feljebb pozicionálás! Pontosan ezért valószínűleg más lesz a vevőkörük is, de bizonyára lesznek átfedések.

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Minimális az érdeklődés ebben a kategóriában, aki ennyire spórolós, az inkább használt kocsit vásárol. Rég megszűntek a 0 beülős hitelek, a korábban megvásárolt alap Swiftek, Ignisek, Matizok / Sparkok és hasonszőrű autók használt piaci értéke alacsony, nehéz átülni az újba még ha olcsó is. A Dacianál is inkább a Duster megy, ami tényleg tökéletes mindenes, sokaknak munkaautó. Anno a Dacia is nagyon szenvedett amikor még csak a Logan volt a palettán. Szóval szerintem a Ladának nagyon komoly termékfejlesztésre lesz szüksége, ha fel akarja fejleszteni az üzletet. Kérdés, hogy a rubel árfolyama meddig lesz még kegyes hozzájuk és hogyan alakul az orosz-EU viszony. Én most biztos nem ugranék be egy Ladába, túl sok a kockázat.

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Itt tulajdonképpen a régi Logant hasonlítják össze a jelenlegivel. A Granta az első generációs Loganból származik – ez külsején, belsején egyaránt látszik.
    A Dacia műszerfala szinte már „prémium” a Ladához képest, lászik, hogy nem egy súlycsoportban vannak. A külső design a Ladánál még nagyon drabális, esetlen, de a régi Logan is ilyen volt. Ez a Granta most a Lada márka újbóli köztudatba kerülésében segédkezik, és ha ez majd sikerrel bekövetkezik, jöhetnek a finomítások a ránceflvarrásnál vagy a majdani új Grantánál. Carlos Ghosn ugyanazon a már kitaposott ösvényen vinné végig a Lada karrierjét, ahol a Dacia már végigment – az út nehéz volt és rögös, de megcsinálták. Nyugat-Európában is jól fogynak a Dákók.
    Nagyon kíváncsi leszek a Lada szereplésére – a Daciának volt egy rossz híre a ’70-es, ’80-as években, ami viszont gyökeresen megváltozott az első Logan óta; a Lada viszont sosem volt rossz hírű(talán csak a Niva), azonban a hosszú kihagyás óriási lemaradást eredményezett a hozzá képest ma már kisebb presztízzsel rendelkező Dacia mögött. A Daciának most van egyfajta presztízse, a Ladáé meg a múltból táplálkozik.
    Drukkolok nekik, érdekes lesz nézni, hogy oldják meg ezt a versengést házon belül.

Vélemény, hozzászólás?