A városi terepjárók uralta világban a gyártók sorra végzik ki az egyéb karosszéria kiviteleket, így mára kombiból és szedánból sincs bőségzavar az európai piacon. A vásárlói igények változása miatt a kilencedik generációs Passatból sem készül limuzin – csak kombi - ellenben a testvérmodell Superb tarja magát, és a negyedik nemzedékből is kapható a lépcsőshátú. Talán ezzel is magyarázható, hogy a formatervezők nem vállaltak nagy rizikót, nagyjából maradtak a jól ismert vonalak, de érezhetően modernebb megjelenéssel büszkélkedhet az új Superb.
A nyolcszög kialakítású hűtőmaszk összeköti a két fényszórót, amelyek nemcsak, hogy új dizájnt kaptak, de opcionálisan akár második generációs LED Matrixok is lehetnek
Magasabb felszereltségi szinteken a hátsó lámpa is más grafikát kap
4,91 méter hosszú, 1,85 méter széles, 1,48 méter magas, a tengelytávja viszont nem változott. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy az elődhöz mérten 4,3 centivel hosszabb, 1,5 centivel keskenyebb, és 0,5 centiméterrel magasabb
0,23 a légellenállási együtthatója, ez 15 százalékos javulás az elődhöz képest
Összesen 8 különböző fényezés választható, ezek többsége új, a képen látható kék árnyalat viszont nem az újak közül való
Felszereltségi szinttől függően 16-19 colos felnik kerülhetnek alá. A képen egy 18 colos látható
Bár a külső konzervatív, az utastérben megszámolni is nehéz, mennyi új és innovatív megoldással rukkolt elő a Škoda. Még mielőtt azonban ezekre rátérnék, vessünk egy pillantást a műszerfalra, hiszen gyökeresen átalakult. Az óracsoport helyén egy 10 colos digitális műszeregység bújik meg a napellenző alatt, középen pedig egy óriási, 13 colos érintőképernyő (alapból 10 colos jár). A multifunkciós kormány is kiváló tapintású, megfelelő a karima vastagsága. Mivel a középkonzolon mindent a helykínálat oltárán áldoztak fel, ezért a hétfokozatú DSG váltó kapcsolója a kormány mögé vándorolt. A helyén méretes tárolórekeszek sorakoznak, a műszerfalba elrejtve pedig egy 15 wattos telefontöltő pad is megjelent. A kartámaszban külön rekesz jut a napszemüvegnek, a bankkártyának, de még egy aprópénz tartót is kialakítottak, nem beszélve a parányi kivehető tárcáról, amelyen a képernyőtisztító hasáb található. Az első üléssor szenzációja mégis az óriás tablet alatt látható. A hivatalosan Smart Dials névre hallgató kezelőszerv három 32 milliméter átmérőjű tekerőgombból áll. A két szélső segítségével a hőmérséklet, illetve az ülésfűtés állítható (valamint az üléshűtés az ezzel felszerelt autókban), a középső pedig hat funkciót is képes önmagában ellátni. Itt állítható többek között az üzemmód, a multimédia hangereje, a klímaventilátorok intenzitása, de ugyancsak ezzel a tekerővel lehet a gyári térképen nagyítani. Elsőre talán bonyolultnak tűnik, viszont nagyon könnyen megszokható.
A legfontosabb funkciók nyomógombbal állíthatók, ám a Smart Dials megoldással mégis sikerült egy letisztult, igényes műszerfalat alkotni
Középre 10 vagy 13 colos kijelző kerülhet
A 32 milliméteres kijelzők foglalatja nem csak forgatható, de benyomható is. Utóbbival a funkciók között lehet váltogatni
A kormány bal oldalán a multimédia vezérelhető, így innen érhető el a Chat GPT-re épülő hangasszisztens is. A jobbon a digitális műszeregység menüpontjai között lehet lépkedni
A töltőpad mellé két USB-C aljzat kerül, viszont a belső visszapillantó mögé is rejtettek egyet a menetrögzítő kamerák számára
Természetesen az új Superb is bővelkedik a „Simply Clever” megoldásokban. Ha a vásárló minden extrát kér az autójába, akkor nem kevesebb mint 28 ilyen funkciót számolhat össze. Közöttük olyan apróságnak tűnő, de a mindennapok autóhasználatát valóban megkönnyítő dolgokat, mint például a szélvédőmosó folyadék nyílásához elhelyezett tölcsért, az üzemanyagtartály nyílásához erősített jégkaparót, vagy az első ajtókban megbújó esernyőt. Ennél egy fokkal érdekesebb megoldás a hátsó fejtámlák kialakítása, amelynek két vége lehajtható, így kitámasztva az aludni készülő utas fejét. Az „alvó csomaghoz” még külön takaró is jár, igényes csomagolásban.
Akár a fejtámlára is felerősíthető a takaró batyuja
Az elsőre pedig a tablettartó
Az ajtópanelekbe illeszthető minikuka is ötletes megoldás
A csomagtér a korábbihoz képes 20 literre nagyobb, immár alapból 645 liter. A hátsó ülések lehajtásával 1795 literig bővíthető
A műanyag rögzítőelemek mellett akár hálóval is helyükön tarthatóak a poggyászok
Motorfronton továbbra is elérhető a 2,0 literes, 4 hengeres Volkswagen TDI elrőforrás, első- vagy összkerékhajtással, míg a benzinesek közül 1,5 vagy 2,0 literes lehet alternatíva. A kisebb lágy hibrid is lehet, sőt konnektoros hibridként is kapható.
Mivel Portugáliában már kipróbáltuk a dízelmotort az L&K felszereltségi szintű Superbet vezetve, ezért most a 2,0 literes, benzines, összkerékhajtású autót vettük jobbra szemügyre Selection csomaggal. A 265 lóerős, 400 newtonméteres nyomatékkal rendelkező erőforrás remekül szuperál a hétfokozatú DSG váltóval kiegészítve. Ereje bőven elegendő a dinamikus autózáshoz, Comfort módban a hangszigetelés miatt alig hallani a dízelmotort, Sportban viszont magasabb fordulatszám-tartományokban is üzemel, így már a kerregés is hangosabb. A futómű hangolása a kemény és a lágy között helyezkedik el az arany középúton. Az úthibákat szépen kimozogja, és a tempós kanyarokban is stabil, megfelelő mennyiségű visszajelzést ad.
Márkajelzés nélküli a motor
Az új Superb limuzin árai már megtalálhatóak a magyar konfigurátorban is. A belépő szintű modellért Essence felszereltségi csomaggal minimum 14,3 millió forintot kell kifizetni. A Selection sem jelent túl nagy ugrást, hiszen 15,1 millió forintról indul a vételára, ellenben az L&K csak 18 millió forint felett vihető.
Szuper az új Superb, vélhetően hamarosan ebből is sok szaladgál majd a magyar utakon
Objektiv tapasztalatok érdekelnének: Ma 2024-ben egy 1.5 TSI+DSG mennyit bír kockázat nélkül?
Magyarán, ha befektet az ember egy ilyenbe: 5-6 évet, 150.000km-t kibír?? Csak kötelező szervizzel természetesen.
Bármely jó ismerős autószerelőt kérdeztem milyen automatát vegyek, válasz: semmilyet.
Volt Opeles easynk, én utáltam asszony szerette, nem volt vele gond asszem 60e alatt.
Volt hagyományos hidrós „fosrönó”, szerintem még mindig azok a legjobbak, 120 e alatt 1x volt 110 ezres olajcsere + két szenzor csere.
Most cvt, 50e alatt semmi, én utálom asszony szereti.
A dsg-ről amióta létezik mindig lebeszélnek, de ha automatája van valakinek, mindig legyen plusz 1-1,5 millája esetleges váltó javításra, mindegy melyik cég váltójáról van szó.
Ennek a többszörösét is kibírja szerintem. Korábbi munkahelyemen Octaviák voltak nagy számban, TSI motorral. Én 3 év alatt mentem vele 100 ezer km-t nulla problémával, pedig 90%-ban két üzemmódja volt, az autópálya nem lassan és a pesti dugó. Ez a két leggyilkosabb, de nem volt semmi gond. A cégnél 60-70 ilyen kocsi volt, nem lehetett hallani, hogy bárkinek is gondja lett volna. Ráadásul a fogyasztása is teljesen vállalható, 7 liter alatt kijön, ha normálisabb körülmények között használja valaki, akkor 6 liter körül van (bár a Superb nagyobb kasztni). Ár-érték arányban a Skoda nagyon jó. A TSI motorokkal nincs gond, kiforrott technika és ma már annak is örülni kell, ha 4 hengeres motort kapsz egy kocsihoz.
Az eladó szerint kb. 2 éves korában értesítést kapok a kijelzőre, hogy esedékes a szerviz, ez az idő nekem túl hosszúnak tűnik. És mennyibe fog ez kerülni, kérdeztem? kb. 200, volt a válasz.
A szerviz periódus 2 év vagy 30 ezer km. Ma már szinte minden autónál így van ez. A kb. 2 évet meg azért mondta a szervizes, mert nincs kőbe vésve sem a 2 év, sem a 30 ezer km, hanem az autó érzékeli, hogy mikor szükséges a szerviz. És ha szükséges, akkor jelzi. A 200 ezer Ft is normális egy szervizre. Még ha ez soknak tűnik is. Az utóbbi időben az infláció okán jelentősen emelkedtek a bérek és a rezsi is. Második autónk egy Renault Capture, ami egy kisebb kategóriájú olcsóbb autó, de ot is közel hasonlóak a szerviz költségek (igaz mi nem fizetünk, mert megvettem 5 évre előre jelentős kedvezménnyel).
Alapveően 1 milliót is kibírhatnak ezek. A TSI már kiforrottabb, 150 km-el akár még bejáratós is lehet a megfelelő karbantartásokkal.
A DSG más tészta ott 200ezer felett sokkal nagyobb a kockázat de nem úgy mint a Powershift és társainál mert a VW konszernen belül készíti a vátóját vagy ha nem akkor komplett szerviz és felújító készlet van hozzá ha jól tudom. De ezt a VW szakik tudják igazán… és az árkat is bár kinek mi a sok jó kérdés..
Így van egyetértek. Bár a DSG-vel nincs tapasztalatom, de akinek korábbi munkahelyemen ilyen kocsija volt, nem panaszkodtak rá. Ha csak 200 ezer km után kell felújítani, az szerintem vállalható. És rendes váltónak tűnik, ellenben a nyúlós, érzéketlen, a motort feleslegesen pörgető CVT-kkel.
Szerintem a Skoda abszolút jó választás.
TSI és DSG, max jó vastag pénztárcával, és sok jó autószerelő ismerőssel.
Sok ilyet nem láttál az biztos. A TSI motorokkal esetleg addig fordultak elő problémák, amíg a korai vezérműláncos változatokkal szerelték az autókat. De ez még 2014 előtt volt. Utána sok mindent változtattak a konstrukción, a vezérműláncot szíjra cserélték, illetve megszűntették a korábban néhány esetben kokszosodást okozó problémát is. Azóta nem nagyon hallani olyat, hogy a TSI motorokkal bármilyen gond lenne. Ma már az egyik legjobb választás a TSI. A DSG váltó sem egy mai darab, tehát bőven volt idő javítani a hibáit. Én nyugodtan megvenném a Skodát TSI-vel és DSG-vel. Nem véletlen, hogy nagyon sok cég vesz Skodákat.
Keress rá t.talcaron a dsg-re, ne nekem higgy!
(a konkurencia linkjét törlik)
Sajnos a legrégebbi DSG konstrukciót tartják a tartósabbnak, leírást megtalálod „ezektől a váltóktól menekülj” címen.
keress erre: Ezektől a váltóktól menekülj!
Tanulságos volt a kérdés felvetésem: Csak általános sztereotipiák pro és kontra. Egyetlen egy olyan komment sem jött, hogy : ” Magán személyként vettem x éve, és minden ok „. Eddig is úgy gondoltam, hogy inkább cégek veszik, mert nekik nem gond, ha bukó költség a meghibásodás, és a fokozott szerviz igényesség miatt. Úgyis cserélik pár év után.
Éppen azért veszik a cégek, mert megbízható. És a cégeknek sem mindegy, hogy mennyit költenek az autókra. Jelenleg egy kis cégnél dolgozom (35-40 fő), és a tulajdonos azért vesz újabban Skodákat, mert a legjobb ár/érték arányúnak tartja. A Bp-i központ mellett vidéki szervizeink is vannak 6 megyeszékhelyen. Van olyan szervizes kolléga, akihez 4 megye tartozik, évente 40-50 ezer km-t megy. Ott nagyobb gond jelentene, ha egy autó napokra kiesne, mint a szerviz számla. De nem esik ki, mert nincs gond velük. Amúgy meg éppen azok a jó autók, amiket céges használatra vesznek, mert ott általában sokat mennek, jobban próbára vannak téve az autók, mint ha csak egy család használná.
Magánszemélyként, első tulajdonosként használok egy 2017.03. havi VW Passat variant 1.4 TSI DSG-t, 128356km van az autóban. Tehát 7 éve és 3 hónapja, és minden ok. Engem is „riogattak” mielőtt megvettem, meg azóta is……. huhuhúúúú ” a VW csoport 3 betűs rövidítéseit(TSI, DSG, ACT, stb.) kerüld el nagy ívben”. Szóval, nekem eddig minden rendben van a motorral a váltóval, és az autóval is. Évenkénti szerviz a márkaszervizben, mindent megcsinálnak szakszerűen garanciával, és nincs gondom. Írogatni mindenfélét, meg azt hallottam, hogy…, meg úgy tudom, hogy…, meg azt olvastam, hogy……… ja, én meg saját tapasztalatból írtam amit írok.
1.
Érdekes ez az évenkénti szerviz, mert nekem is Volkswagenem van és nekem azt mondták, hogy a szerviz kétévente esedékes.
2 év vagy 30 ezer km. Egy korábbi munkahelyemen évente 35-40 ezret mentem egy Ocatviával, ott általában 9-10 hónap után kellett szervizbe mennem, mert akkor értem el a 30 ezer km-t. De aki keveset megy (pl. évi 10-12 ezer km), annak csak a 2 év leteltekor kell szervizbe mennie. Azt nem tudom, hogy a VW és a Skoda mennyiben tér el (ha eltér egyáltalán).
Nagyon sok autóban, alapból -gyárilag- az az alapbeállítás, hogy -használatfüggőszervízintervallum-. Ez azt jelenti, hogy LongLife olaj, és az autó figyel, elemez és jelzi, hogy mikor esedékes a szerviz. Ez adott esetben akár kb. 2 év, vagy akár 30-40E km is lehet. Ez autónként és használttól függően változó. Ez ezel az autóval is így volt. Aztán az első szerviznél, kérdezték, hogy maradjon-e továbbra is így? Kérdezetm, mit javasol. Válaszoltak, pro- és kontra. S ezek után választottam tudatosan az évenkénti szervíz lehetőséget. Laikusként azt mondom, hgy jobban „örül az autó” ha évenként friss olajat kap.