Öröm ránézni az új Aston Martin Vantage Roadsterre

Bemutatkozott az angolok legújabb tető nélküli V8-as modellje, az Aston Martin Vantage Roadster

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Vantage mindig is az egyik legszebb sportkocsi volt, ez alól az új generáció roadstere sem kivétel. Hab a tortán, hogy a kupé már kézi váltós is lehet.

Nem a legjobb idők járnak az Aston Martin fölött, a pénzügyi nehézségek és a Brexit miatti bizonytalanság nehézkes éveket helyeznek kilátásba a gaydoni márka számára, így jó látni, hogy pozitív hírek is érkeznek a gyárból. Egy új modell márpedig mindig örömet okoz, főleg, ha ilyen gyönyörű csomagolást kap. A Vantage Roadster úgy növeli a vezetési élményt kupé testvéréhez képest, hogy közben nagy kompromisszumokat sem kell kötnie a szerencsés vásárlónak.
Két évvel a kupé érkezése után ledobta a tetejét a Vantage, nem is akármilyen módon: az új, Z-alakú tetőmechanizmus 6,7 másodperc alatt fedi fel előttünk az eget, és csak egytized másodperccel több szükséges a tető felhajtásához is. Ezzel az Aston Martiné a világ leggyorsabban működő automatikus vászonteteje, amit valaha autóban alkalmaztak - ráadásul 50 km/h-ig menet közben is képes erre a mutatványra.
Hirdetés
A technikához csak finoman nyúltak, a hátsó lengéscsillapítók feszességén állítottak, a vezetési módokat a roadsterhez igazították. Megmaradt viszont a kupéban is megtalálható elektronikus hátsó differenciálmű, avagy a kerekek közötti dinamikus nyomatékelosztás és az adaptív futómű is (bár utóbbi szoftverén enyhén változtattak a kupéhoz képest). A motor továbbra is négyliteres, duplaturbós V8-as, ami az AMG-től származik, és 510 lóerőt, valamint 685 Nm-t termel a klasszikusan roadsteres arányokkal rendelkező autó hosszú motorházteteje alatt. Ez utóbbi tulajdonságnak köszönhető az is, hogy az utasfülke mögötti rész viszonylag rövid, így az angol tervezők olyan autót tudtak megálmodni, ami nyitott és zárt tetővel is kellemes a szemnek. A nyers sportkocsi 3,8 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/h-ra a ZF nyolcsebességes automatájával, ami közel áll a kupé sprintjéhez - ez annak köszönhető, hogy a vászontető és az ezzel járó egyéb változások mindössze 60 kg-mal növelték az autó tömegét. A tető lapossága nem csak a dizájnnak tett jót, hanem a gyár elmondása szerint a csomagtartóból is viszonylag kevés teret vesz el - a 200 literes kapacitás talán nem tűnik soknak, de a márka vevői körében elterjedt mérési skálán jól teljesít: egy egész golftáska elfér a kocsi hátuljában. A beltér nem változott, ellenben - a kupéval egyetemben - új felniket választhatnak a vásárlók, valamint a Vantage név születésének 70. évfordulója alkalmából visszatér a márka ikonikus, téglalap mintájú hűtőrácsa. A keménytetős kivitel további csemegével szolgál: újra elérhető a manuális váltó. A "kutyaláb" kialakítású sebességváltó különlegessége, hogy a hagyományos váltók első fokozatának helyén a hátramenetet találjuk, az első sebesség pedig a bal alsó kiosztásban kapott helyet. Ennek előnye, hogy a második és harmadik fokozat egymás alatt lehet, ami gyorsabb váltást tesz lehetővé versenypályán, ahol leggyakrabban ezt a két sebességet használja a pilóta. Ezt a kiosztást gyakran használták évtizedekkel ezelőtt az ötsebességes autókban, ám a hatodik sebességfokozat megjelenése lehetetlenné tette ezt a kialakítást - újabban azonban néhány gyártó már hétsebességes kézi váltókat használ, mint az Aston Martin is, a páratlan sebességfokozat pedig ismét teret ad a sportos elrendezésnek. Sőt, a kézi váltó még le is farag egy kicsit az autó árából. Ha azonban nyitott tetős Vantage-ban szeretnénk kézi váltót látni, arra egyelőre még várni kell, viszont a Roadster felára a kupéhoz képest kevesebb, mint 10% - amit persze nem is érdemes forintosítani, mert úgy is jelentős. Az új modell remélhetőleg a hamarosan nyíló budapesti Aston Martin szalonban is megtekinthető lesz majd.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?