Örökre ott jár majd a fejedben – Lexus IS 300h teszt
Lexus IS 300h teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Egyre jobban szöget üt a fejembe a városi legenda, amely szerint, aki egyszer Lexust vásárol, soha többé nem akar más autót. Ha egy kicsit tovább marad nálam az IS 300h, lehet, hogy én sem akarnék már mást helyette.
Előre is elnézést kérek, gondolom sokaktól, hiszen itthon óriási a rajongótábora a három nagy német prémiumgyártónak. De a Lexus IS mindannyiuk középkategóriás modelljét lepipálja megjelenésben - legalábbis szerintem. Talán elsőre túlságosan is kaotikusnak tűnnek a Lexus vonalai és élei, azonban pont ez az egyik izgalmas tulajdonsága. Nem lehet két perc alatt felfedezni rajta minden formatervi bravúrt. Bár ez teljesen szubjektív, de szeretem az olyan autókat, amelyeket napokkal az átvétele után is hosszasan tudok sasolni az ablakból, mert egyszerűen desszert a szememnek. A hatalmas hűtőrács szinte falja az utat, a fényszórók házaiban apró gyémántokként csillognak a LED-fények, a lökhárítóba vájt légbeömlők pedig egy kis sportosságot is csempésznek az eleve karakteres formába. Hátrafelé haladva pedig, mintha a menetszél formálta volna egy acéltömbből az autót, egyszerűen lenyűgöző.
Az utastér ehhez képest jóval visszafogottabb. Téglalapok adnak randit egymásnak, de a kiváló anyagminőség és a példás összeszerelés kárpótol. Na, meg az analóg óra, amely nagyot dob az utastér eleganciaindexén. A helykínálat elfogadható a kategória mércéjével, bár a magas középkonzol miatt talán passzentosabbnak érezni, mint amekkora valójában. Hátul is nagyszerűen elférnek az utasok, akiknek természetesen külön szellőzőnyílás jár. A csomagtér 450 literes mérete az átlagos használat során elegendő, viszont a négyajtós kialakítás miatt eléggé behatároltak a pakolási lehetőségek. Viszont a hátsó ülések ledöntésével tovább növelhető a tér. Pakolási lehetőségből persze elöl is megfelelő mennyiséget találni. A könyöklő alatti rekeszbe vagy az ajtózsebekbe is bőven elférnek az apróságok. A feketelevest viszont az ergonómia furcsaságai szolgáltatják.
A 10,3 colos központi kijelzőt szépen besüllyesztették a műszerfalba, így nyújtózkodás nélkül nem is éri el a vezető.
De hiába is érné el, hiszen nem érintésérzékeny. A váltókar melletti kis kontroller a kulcs a menüben való navigáláshoz. Márpedig az eléggé érzékeny, úgyhogy néha olyan érzés uralkodott el rajtam a kezelése közben, mint amikor a Super Mario játékban ezredjére is a szakadékba esel… Aztán megpróbálod még egyszer átugrani, mert most már biztosan sikerül, ám az 1001. alkalommal is a szakadékban kötsz ki. Szóval birkatürelem szükséges hozzá.Nem igazán tudtam eldönteni, hogy az IS szűk motorkínálata vajon negatívum-e a már említett német prémiummárkák bőségesebb felhozatalához képest.
A szűket úgy kell érteni, hogy egyetlen erőforrással rendelhető meg az autó.
Viszont a 2,5 literes szívó benzinmotor és a villanymotor házasságából született erőforrás igazán kellemes szerkezet.A 223 lóerőnyi rendszerteljesítmény tökéletesen megfelel a kényelmes autózáshoz.
Vehemensen képes gyorsítani, 8,3 másodperc alatt eléri a 100 km/h tempót, aminél valljuk be, nem is kell több. Sokkal fontosabb, hogy kellően rugalmas a CVT váltóval, ami akár a kormány mögötti fülekkel kapcsolgatható. Ami ugye teljesen értelmetlen egy fokozatnélküli automatikus váltó esetén, de ha valaki mégis szeretné, hogy megmaradjon az illúzió, akkor kap 8 virtuális fokozatot.Habár a sportos jelzőt nem merném az IS 300-ra aggatni, a futómű hangolása azért néha ezt az érzést keltette. Azért mégiscsak egy hátsókerék-hajtású autóról van szó. Élmény tempósan lekövetni vele az ideális íveket, de mégsem keményítették fel annyira, hogy az úthibákat kellemetlenül közvetítse. Persze a 2,8-at forduló kormány nem a legközvetlenebb, de a végeredmény mégis kellemes. Kivéve a motorhang imitálást. Ezt már ezerszer kifejtettem, és most sem tudom magamban tartani. Imádom a V6-os és a V8-as motorok hangját is, de egy soros négyhengeres hibrid esetében nem akarom hallani. Azért ülök egy hibridben többek között, mert jól esik a csendes suhanás. A másik ok, amiért érdemes hibridben ülni, az a hatékonyság. Az IS 300h fogyasztása ugyanis a többnyire városi használat során nem érte el a hat litert. Végső soron tehát nincs hiányérzetem az egy egységet számláló motorpaletta láttán. Csak azoknak lehet talán, akik sportosabb modellre vágynak.
Az árlistát nézegetve sem lehet ok a panaszra. A jelenleg is futó kedvezménnyel már tízmillió forint alatt hazavihető egy IS 300h, ám a gazdagabban felszerelt tesztautó is 11,7 millió forintba kerül 13,6 helyett. Ezek a számok jóval kedvezőbbek, mint a német konkurencia - azonosan felszerelt példányai - esetében, bár tény, hogy például a multimédiás rendszer területén azért a Lexus előtt járnak. Az Infiniti Q50 lehet még ellenfél, bár a 3,5 literes benzinmotorral már más teljesítményszintet képvisel. Illetve a Jaguar XE vagy az Alfa Romeo Giulia, ám egyikükhöz sem kínálnak hibrid erőforrást, viszont az Alfa Romeo szintén üde színfolt a szíveket könnyen rabul ejtő formavilágával. Viszont, ha az érzelmek mellett a józan ész is kiveszi a részét a döntéshozatalból, akkor a Lexus IS 300h-nak valójában nincs ellenfele.
Árak
Tesztmodell alapára
9 870 000 Ft (2018.08.22.)
Tesztautó ára
11 720 000 Ft (2018.08.22.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
2494 cm3
Teljesítmény:
166 kW (226 LE) 6000 1/min-nél
Nyomaték:
221 Nm 4200-5000 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
8,3 s
Végsebesség:
200 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
4,4 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4665 mm
Szélesség:
1810 mm
Magasság:
1430 mm
Saját tömeg:
1690 kg
Össztömeg:
2145 kg
Terhelhetőség:
455 kg
Tengelytáv:
2800 mm
Karosszéria-kivitel:
Limuzin
Csomagtér:
450 l
Belső szélesség elöl:
1490 mm
Belső szélesség hátul:
1450 mm
Belmagasság elöl:
920-1010 mm
Belmagasság hátul:
900 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
260 mm
Ülőlap hossza elöl:
500 mm
Ülőlap hossza hátul:
490 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1010 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
920 mm
Csomagtér magassága:
460 mm
Csomagtér hossza:
1060 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1760 mm
Raktérnyílás szélessége:
1060 mm
Raktérnyílás magassága:
420 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzin/Hibrid
Motorosztály:
Euro6
Hengerűrtartalom:
2494 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
CVT
Nyomaték:
221 Nm 4200-5000 1/min-nél
Teljesítmény:
166 kW (226 LE) 6000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
200 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
8,3 s
CO2-kibocsátás:
103 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
4,4 l/100km
Fogyasztás a használónál:
5,9 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
52 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
61 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
69 dB(A)
Nekem úgy sikerült ezzel az orsó-maszkkal megbarátkozni, hogy a két Nike-jel sarka közé odaképzeltem egy összekötő egyenest, ami a hűtőmaszkot kettébontotta: van egy kisebb, felső traktus a Lexus-logóval, és egy nagyobb, alsó rész a rendszámmal. Aki még mindig nem tudta megszokni, próbálja ki, ezentúl így nézzen rá, hozzám hasonlóan valószínűleg meglesz az eredménye 😀
A cikkírót kérdezném: a turbós változatot kivezették a piacról? Már nem kapható az IS200t?
Itthon csak a 300h szerpel az árlistán.
A 2.0 Turbó benzines annyira jól sikerült motor hogy már se a Gs hez se az Nx hez nem lehet rendelni ” a pár éve még BMW 28i-t verő motorként beharangozott Japán csodamotor szép csendben kihalt 2 év alatt ” … hiába japánok se dieselt se normális 2 a konkurencia átlag színvonalát legalább produkálni tudó” Turbó benzinest nem tudnak készíteni ” egyenlőre” . Talán ha ebbe is bevezetnék végre a Multi Stage Hiybrid rendszert picivel jobb lenne hogy legalább van 4 fokozatod a váltóba nem pedig gyorsításkor csak bőg mint a tejelő marha akit meg kellene már fejni mert szétrobban szétrobban a tőgye …
Egyébként az autó élőben nem csúnya kívülről bár a punci maszk és a bazári első lámpa erősen ront a megjelenésen , de ízlés kérdése … belülről már látszik rajta hogy nem egy mai tervezés lásd menürendszer és az LCD grafikája ,használhatatlan navigáció , ahhoz hogy legyen pl holtérfigyelőd meg kell venned a legmagasabb felszereltséget ” 15 ért ‘ bár még úgy is versenyképes a hasonlóan felszerelt Német diesel konkurencia 20 milliós árához képest … Csak véleményem szerint a Lexusnál talán picivel több kompromisszumot kell kötni mint egy Német prémium gyártónál … bár igaz hogy 20 milliós autónál 5 millió forinttért elég sokan kötnek kompromisszumot vagy legalább gondolat szintjén eljátszanak egy Lexus Is300h-val ….
” … hiába japánok se dieselt se normális 2 a konkurencia átlag színvonalát legalább produkálni tudó” Turbó benzinest nem tudnak készíteni ” egyenlőre” .”
Úgy érted a Lexus vagyis a Toyota. Nem a japánok úgy általában…
Ha valakiknek igazán nagy tapasztalata van a kisturbó-témában, azok pont a japók. A kei-carok mind ilyen párszáz köbcentis turbós motorokkal futnak. A dízel meg már döglődik, meg a Lexusok formaterve manapság már olyan, hogy még gondolati szinten se tudna az ember kerregést meg fekete füstöt társítani hozzájuk. A németeknél elmegy, mert nagyon apró változtatásokkal futtatják az autóikat, mindig úgy néznek ki az újak, mint a saját ükapjuk. Pont olyan bennük a motor, mint amit a formatervük sugall: maradi és konzervatív…
Tökéletesen igazad van. De még a dízelnél is azt akartam mondani, hogy a Honda 2.2-es CDTi dízele az egyik legjobban sikerült motor az öngyulladósok között. Masszív és tartós. Az már más kérdés, hogy döglődik a dízel. Meg tényleg egy Lexus-hoz a fekete füst… Egy németnél már megszoktuk, de majd kihalnak.
Az a 2,2-es csak arról árulkodott, hogy fogalmuk sem volt hogy mire való egy dízel….
Nem hiszem, hogy egyenlőségre törekednének. Ők jobb turbó motorokat akarnak készíteni.
Az, hogy szerinted EGYELŐRE ez nem sikerült, csak a te véleményed.
Én még nem olvastam róluk rossz kritikát.
A vásárlók zöme a hibridek mellett dönt, így nem is lehet hangsúlyos a 2,0t motor.
Még az Aurisba sem tették bele ezek a töketlenek, pedig így létrehozhattak volna egy sportos alsó középkategóriás modellt.
Zold:
Igen biztos így van, halvány fogalmuk sem volt, mire való egy dízel. Ezért tették bele az Accordba és a Civicbe. De így külön bravúr, hogy csináltak egy tökéletesen megbízhatót.?
Most meg a jelenlegi Civic-be is tettek egy 1.6-ost, megint csak feltehetően nagyon megbízhatót, ami szűrők nélkül hozza az euro6d temp szabványt. Az már más kérdés, hogy én már régen kidobtam volna a francba a dízeleket.
Ahhoz képest, hogy ilyen tudatlanok, egész jó dízeleket csináltak.?
Az Accord hatalmas karriert is futott be Európában, nyilván köszönhető ez a remek diesel motornak is. Biztosan azért törölték a kínálatból, mert amúgy mindenben piacverő volt, csak itt nem érdemlik meg az emberek 🙂
Még annyit, hogy talán azért törölték az Accordot, mert a Hondánál látták, hogy itt Európában csinálhatsz te bármilyen jó autót, ha passatokkal, vectrákkal, octáviákkal kell versenyezned, semmi esélyed. Az emberekben (nagy részüknek nem sok fogalma van az autókról, csak bemennek a kereskedésbe és mivel sokat látnak az utcákon valamiből, azt veszik meg) benne van egy bizonyos előítéletesség. Amit nem ismernek, nem veszik, amit ismernek (passat pl) veszik. Akkor is ha az nem a legjobb. A dízelbotrány is jó példa, hogy az emberek mennyire szemellenzősek, semmiből nem tanulnak. Én soha többé nem vennék VW-t. Számomra egy hazug, átverős cég, ha egyszer hazudtak, ki tudja még miben másban nem mondtak igazat. Egy szóval csak azt akarom mondani, hogy nem kell magyarázni a Honda bizonyítványát, nem véletlenül van ott a világ 10 legnagyobb autógyártója között önerőből. Senkivel nem álltak össze és mégis.
„Szűrők nélkül tudja az euro6d temp szabványt”
Milyen szűrők nélkül? DPF abban is van, adalék valóban nincs.
Tökéletesen megbízhatót: repedő leömlő, megnövekedő olajfogyasztás, eleinte probléma a befecskendezőkkel, klímakompresszor is szeret lekókadni bennük, láncnyúlás sem ritka.
Nézz rá a visszahívásokra. 🙂
Több eszed nem lett névtelenül írogatózsótti.
Ezt kinek írtad? Ez a remek kommentmotor…?
Nem néztem utána, mennyit miből adnak el, Accordból sem tudom. Egy biztos, a 2.2-es saját fejlesztésű dízele a Hondának egy igen megbízható konstrukció lett, talán azért, mert nem volt köze az európai dízelfutószalaghoz, ahol sokszor nem a minőség és a tartósság volt a fő szempont. A Honda amúgy hagyományosan nem erős Európában, ezt tudom. De ha belegondolsz, nem mindig az a legjobb, amiből a legtöbbet adják el. Tescoban is a legolcsóbb 1,5%-os lötyiszlovák tejből fogy a legtöbb, ami tehenet sem látott életében. Nem a 3,5%-os 3x annyiba kerülő esetleg több tehenet látott tej.
Integrale:
Valami linket bemásolnál, hogy hol írnak repedő leömlőről, olajfogyasztásról, befecskendezőkkel való problémákról és láncnyúlásról?
A klímáról olvastam valahol, de tökéletes motor nincs és soha nem is lesz. Viszont a 2.2-es CDTi-ről csak jókat olvastam eddig.
Nem tudnak benzinest turbóst, gázolajost csinálni a japánok? ezen felnevettem. Mondjuk egy Honda sem? Te aztán értesz az autókhoz! 🙂 Már 30 éve is jókat csináltak. Persze nem mindenki csinál botrányos dízeleket .
Hagyd. Már napok óta kértem másoljon be egy linket a 2.2-es Honda dízelről, hol olvasott repedő leömlőről, láncnyúlásról, meg a többi baromságról. Nem válaszolt, biztos összekeverte a Honda dízelét egy BMW vagy egy VW motorral. Csak nem értem, ha már baromságokat írogat, legalább elnézést kérne. De nem is vártam többet.
Ennek a orr-kiképzésnek az egyetlen előnye az volt hogy senki sem próbálkozott ilyen marhasággal, amivel viszonylag eredetinek nevezhető (lásd Renault extrém dizájnjai). Az NX-en még úgy ahogy összeállt a formanyelv, de itt sosem.
Most meg ráerőltettek egy Audi A4 lámpát.
A 300h sehova sem jó, ahol adózni kell rá ott túl erős, ahol villany üzem kell ott kevés (ugye mindenkinek feltűnt a fehér rendszámtábla?), nem tudom mit ért konkurencia alatt, de plugin hibridekkel nincs értelme összevetni, ez egy dízel alternatíva lehetne de itt ott kilóg a abból feltételrendszerből (alacsony co2 és fogyi, alacsony csúcsteljestímény ), amit a dízelek papíron mind tökéletesen hoznak.
Igen, szerintem szólni kellene a Lexusnak, hogy jobb, ha ki sem hozza ezt az autót. A dízelekkel szemben semmi esélye. Szegény Lexus, nem tudja a helyes irányt, a dízel irányt. Szerintem csődbe fog menni, mint a Honda is.?
Azért azt a hatalmas kijelzőt, ami nem érintős, hanem biszbasszal vezérlős, lecserélhetnék már végre. A beltér jó lenne, de ez az elavult vezérlés…
Valszeg látják ők nélkülem is is az eladási számokat és a piaci részesedéseket. A kocsi eladásai a földbe álltak.
Ja biztos brutálisan gazdag idióták dolgoznak a Toyotánál és direkt olyan autókat hoznak ki hobbiból, amik nem sikeresek. Látom Zold, te már átlátod ezt a hatalmas összeesküvést, én még kevés vagyok ehhez. Be fognak csődölni, mint a Honda és a többi japán.
Egy dolog mentheti meg őket a biztos pusztulástól. Ha vesznek csalós dízelmotort a németektől és ők is elkezdik átvágni az embereket.
Egy bökkenő van csak ezzel. Csak Európában működik ez a trükk. Máshol iszonyatos bírság és börtön jár ezért. Én a Lexus helyében követném egy normális, becsületes autógyártó útját. A németeket a traktormotorjukkal együtt elkerülném nagy ívben. Szerencsére Európa csak egy piac a sok közül és még itt is vannak józan emberek, akiknek számít kinek adják az összespórolt pénzüket egy autóvásárlás alkalmával. Ráadásul ez akár évtizedekre is kifizetődhet nekik, nem csak pár évre.
Nehogy felkapd a vizet ezen az idiótán. Ilyenkor bőszen hallgat arról, hogy az Alfa „Júlia” és a komplett Jaguar márka eladásai is a „földbe álltak” – de ha szóba is kerül, akkor relációkat állít fel meg elméleteket gyárt. Ha Japánról van szó, akkor viszont nincs kegyelem, pusztuljanak! 😀 Ravasz egy balfék ez a Zöldike, de ha kiismerted, már könnyű megf*ngatni…
Amerikában is gyengélkedik az IS.
„és még itt is vannak józan emberek, akiknek számít kinek adják az összespórolt pénzüket egy autóvásárlás alkalmával.”
Az biztos hogy Lexus IS-re nem nagyon. Pedig azért elfogy 600.000 prémiumközepes az öreg kontinensen, amiből 6000 az IS eladása….
Nem tudom hogy te miért kapod fel a fentieken a vizet.
Én speciel tényleg utána szoktam járni hogy mire költöm el az össze spórolt pénzem, kipróbálok mindent ami csak szóba jöhet és az autót nézem nem elsősorban a teszteket pláne ideológiákat. Van hogy nagyon meglepődöm (pozitívan vagy rossz értelemben egyaránt). De amit le szoktam írni, annak van némi személyes tapasztalati alapja.
A fentiek fényében pedig pont azt érzem, hogy azok vesznek manapság Toyotát, akik tojnak rá hogy mit kapnak a pénzükért, de olvasták hogy „a Toyota” egy jó autó…
Azok vesznek mostanság Toyotát és úgy általában japánt, akiknek van egy kis sütnivalójuk. Legyen akár új, akár használt autó. Szerencsére itthon egyre több embernek jön meg az esze és a roncs németekből ül át pl egy CH-R-be. De egyre több a Prius, Lexust is egyre többet látok. A Hondák is szaporodnak. Szerencsére ezek az autók használtan is komoly minőséget és értéktartást képviselnek. Kezdenek eltünni a dízelek hála Istennek. Egyre kevesebb a kerregő traktor. Itthon egyre józanabbak az emberek, végre rájöttek, nagyon nem mindegy mibe fektetik a nem túl sok pénzüket.
Ott a belga-holland részen meg tojnak rá, mert van miből költeni a dízel fenntartására, az új dízel felárára. Ott van miből pazarolni. Itt mások lassan a szempontok, szabadulunk a dízelektől. Vannak még hangoskodó dízelpápák, de egyre kevesebben…
Mutatóba krómkeretes műszerek. Nagy baj, hogy lassan már nem látni ilyet. Ha amúgy tök szar lenne ez az autó, ez a beltér engem akkor is megnyerne magának.
„Azok vesznek mostanság Toyotát és úgy általában japánt, akiknek van egy kis sütnivalójuk”
Megint nem értem mire gondolsz, miért is lenne most jó Toyotót venni, ennyit számít hogy megzuhant a török líra?
Legalább a szent kvarcóra helyett hagyományos mutatós szerepel, innen is lehet tudni, hogy ez egy prémium japán termék.
Zold!
H valami nem jön be nem baj, mindenkinek más tetszik, de azért mesélj a német vasakról, meg a svéd acélról főleg megbízhatóság terén. Főleg olyan okosságokat mint amiket a gumik területén lőttél itt meg a vezess. hu.
Amikor a butaság szorgalommal társul az a legborzasztóbb 😀 De folytasd
Ha elkezded beleásni magad egy modell megbízhatósági jellemzőibe, akkor rájösz, hibátlan autó nem létezik.
Innentől kezdve én úgy kalkulálok, hogyha megveszek egy igénytelenebb / rosszabb autót a megbíuhatóság reményében, akkor alapból veszítek. Ha megbízhatóbb lesz valamivel, akkor ezt a veszteséget esetleg ledolgozza. Vagy nem.
🙂
Nem tisztem itt pálcát törni senki feje fölött sem, de mivel láttam, hogy egész szép kis vita alakult ki a Japán, kontra német autógyártás tekintetében, gondoltam – én, mint immár hála égnek, 15 éve boldog Toyota tulajdonos – elmondom a véleményem.
Lehet mondai mindent a Japán autókra, de higgyétek el, minden a kultúrájukban gyökerezik. A Japán autó megbízhatósága legendás volt, most is az, és úgy gondolom még egy jó darabig (életem végéig, akár meddig élek is) az marad.
Nekem speciel sem az első, sem a második Corollámra – a kötelező kopó alkatrészeken kívül – nem kellett költeni. Soha, de soha nem adnám oda azt a nyugodt, felhőtlen érzést, hogy ha ezekkel az autókkal el akartam menni akárhova, akkor oda el is értem. Nincsenek sem apró-cseprő kisebb, vagy akár nagyobb „idegesítő” gondok. Üzemanyag, indítókulcs (ha nem indítógombos), és ennyi. Egyéb autóm is volt előtte, – szép számmal – de nekem ezt a NYUGALMAT! CSAK a TOYOTA jelentette eddig. 🙂