Óriások hónapja: itt az új BMW X5

Négy év után váltják le a BMW X5-öt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Váratlan fordulatként toppant be a BMW egy újabb modellel, méghozzá az egyik legfontosabbal, az új X5-tel. Újak az alapok, a formák, megágyazva ezzel az év végén érkező X7-nek.


Alig egy nappal az audi Q8 után a bajorok is előhúzták a nagyágyújukat. A BMW amúgy sem kevés modellt mutat be idén, ám képes a Z4, a 8-as és az X7 mellé még egyet besuvasztani. Ez az X5, a márka egyik legkelendőbb modellje, aminek jelenlegi generációja 2014 óta van piacon. Ez azt jelenti, hogy a szokottnál rövidebb idő alatt váltják le a meglévő modellt, aminek több oka is lehet. Egyrészt az új X5 legfontosabb eleme a moduláris CLAR padlólemez, ami például az 5-ös és 7-es sorozat alatt is van, ez alá pedig már előre is dupla lengőkaros futóművet építenek. Gyártás szempontjából költségcsökkentésnek és gyorsításnak is tökéletes, valamint így könnyebben igazíthatják a motorokhoz a részecskeszűrőt a hamarosan életbe lépő WLTP szabványnak megfelelő károsanyag kibocsátási normák érdekében.

Az új X5 persze formailag is egészen más, mint előtte, 3,6 centivel hosszabb, 6,6-tal szélesebb, így már több mint két méter széles, valamint 1,9-cel magasabb. Tengelytávolsága több mint 4 centivel nyúlt, így a hátul ülők most még tovább terpeszkedhetnek, nem mintha eddig szűk lett volna. A vesékkel összenőtt lámpákat elfelejtették, az X3-hoz hasonló orr a függőlegesen megnyújtott vesékkel a BMW új SUV arcát mutatja, a hamarosan érkező X7 is hasonlóan fog mutatni, bár mindegyiknél másabb lesz kicsit. Az övvonal karaktere is egészen új, a hátrafelé lépcsőzetesen emelkedő borda kicsit rextonos, de mindenképp karakteres.
Hirdetés

Bent is változnak a formák, valamint az elrendezés. Az indítógomb a középkonzolra került, ahol új váltókapcsolót is láthatunk, de talán a legfontosabb újdonság a digitális műszeregység, ami a Volkswagen termékekhez hasonlóan teljes képernyős navigációra is képes. Emellett a pult tetején láthatjuk az ismert 12,3 colos érintőképernyős multimédiás fejegységet, amihez egy szintén átdolgozott iDrive kezelőfelület tartozik. Motorok tekintetében hathengeres dízeleket, valamint hat- és nyolchengeres benzineseket várhatunk, már-már természetesen 8 fokozatú automata váltóval. Hibrid is érkezik a közeljövőben, ahogy az korábban is volt, négyhengeres benzinmotorral és konnektorról való tölthetőséggel A legkomolyabb verziónak az X5 M ígérkezik az M5 600 lóerőre húzott 4,4 literes V8-asával. Ha minden igaz, az új X5 forgalmazása még idén elindul Európában.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?