A kulcsszó a hely, kialakítástól függően hét vagy nyolc személyes lehet a Wagoneer L, de még így is tekintélyes méretű a csomagtartó, a teljes hossz megegyezik a Rolls-Royce Phantoméval
A 2022-es modellévre a negyedik generációjával tért vissza a Jeep Wagoneer, ami már a luxus irányába kacsint. A Wagoneer és a Grand Wagoneer karosszériáján egy darab Jeep feliratot sem találni, ami arra enged következtetni, hogy éppen egy új márka születik a típusnévből. A sima és a Grand verzió között méretbeli eltérés nincs, a két modell között műszaki és felszereltségbeli különbségek vannak. A Grand alapáron összkerékhajtással és 6,4 literes V8-assal készül, még a sima Wagoneer 5,7-es blokkot és hátsókerékhajtást ad.
A forma nem a legharmonikusabb, az ajtók után aránytalanul hosszú, a rövidebb verzió szebbnek tűnik
Már az 5,45 méteres hossz is hatalmas európai szemmel, de a gyártó úgy érezte, lenne kereslet plusz 17 centi tengelytávra és 30 centi extra hosszúságra. Így a Wagoneer L és a Grand Wagoneer L 5,75 méterre nyúlik, a tengelyek közötti táv 3,3 méter. Ekkora dimenziókat nehéz európai modellekkel összehasonlítani, a Mercedes GLS 520 centit tud felmutatni, de a nyújtott S-osztály is “csak” 5,29 méter hosszú. Ha árban nem is, de méretben a Rolls-Royce Phantom lehetne az egyik konkurens, a normál verzió pont kitesz egy hosszú Wagoneert. A csomagtartó már inkább egy kisebb lakásnak felel meg, a három álló üléssor mögött 1250 liter marad, két sorral 2,5 köbméter, ha csak elől ülnek, akkor 3197 literrel lehet gazdálkodni.
A csomagtér mérete 1,2 és 3,2 köbméter között variálható, a beltér kellemes hangulatú
Nagy test, nagy élvezet, a sima Wagoneer 426 lóerős, a Grand 517, de ekkora mérethez kell is az erő. A terepjárási képességről sem feledkeztek meg, a maximális hasmagasság 25 centi, összkerékhajtásból háromféle választható (egy- vagy két áttétellel, illetve elektronikusan differenciálzárral kiegészített verzió is elérhető). Az L verzió ára még nem publikus, de a két “rövid” változat átszámolva 20, illetve 30 millió forintról indul.
Európai konkurense nincs, a BMW-Audi-Mercedes ebben a méretben nem versenyez, az ő legnagyobbjaik fél méterrel rövidebbek a hosszú Wagoneernél
A Jeep-ben már évtizedek óta ott a potenciál, hogy prémiummárkává léptessék elő, de sosem húzták meg. Most azonban mintha egy kis mozgolódás látszana, valakinek(Tavares?) úgy tűnik, megjött az esze. Európai konkurens meg persze, hogy nincs, gyenge kis játékautók mind…
Szerintem ennek az autónak a konkurense is amerikában van pl chevy suburban, vagy tahoe, gmc yukon, cadillac escalade, ford expedition dodge durango, lincoln navigator stb, nekik talán csak a japánok esetleg koreaiak konkurencia ott európai gyógyegér nem hinném. A ford is elszúrja a renoméját előbb utóbb a szar ecoboost motorokkal. A fiat azért jobb motorokat tud már.
Gondolom a klímavédelem miatt ekkora az autó..
A GLS igen erősen szerepel odaát (egyébként szerintem már régen megszűnt volna), az Escalade után a legjobban fogyó prémium full size SUV (a tömeggyártókat is figyelembe véve a 6. volt tavaly).
Ezzel több fogyott belőle mint az összes ázsiai konkurensből (a Nissan Armada kivételével). A hetedik stílszerűen az X7 volt. Ennyit a japánok renoméjáról…
Amúgy ez a méret tényleg az USÁ-ban népszerű, amúgy itt csak nyűg egy ilyet használni. Az egyetlen ilyen méretű autót Európában csak nagykövetségi páncélautóként láttam forgalomban. A felvezető Tuareg eltörpül mellette.