Az autógyártók továbbra is küzdenek a villanyautók megtérülésével, a Ford továbbra is úgy számol, súlyos milliárdokat bukhat az elektromos divízión. Mutatjuk, pontosan mennyit!
Még 2025-ben is ott tart az autóipar, hogy az elektromos járművek előállítási költsége rendkívül magas, főként a nagyfeszültségű akkumulátorok miatt. Például a Teslának is 2020-ig kellett csiszolnia a saját technológiáját, hogy keressen az EV-ken, de a General Motors csak múlt hónapban jelentette be, végre nem veszítenek a villanyautók eladásán. Nos, a Ford egyelőre nagyon távol áll ettől.
A múlt évben két villanyautót is bemutatott a Ford az európai piacon. Az egyik a képen látható Capri
A 2024-es pénzügyi beszámolójuk szerint csak a múlt évben 5,1 milliárd dollárt (1986 milliárd forintot) buktak az elektromos gépjárművek értékesítésén. A fordulat pedig jó eséllyel idén sem következik be, mivel az előzetes predikciók szerint 2025-ben nagyjából 5,5 milliárd dollárt (2142 milliárd forintot) fognak veszíteni a villanyautós bizniszen. Igaz, múlt évben 1,4 milliárd dollárt "fejlesztési költségként" könyveltek el.
Mindezt úgy, hogy az elmúlt esztendőben 34 százalékkal nőttek a márka villanyautó-eladásai az Egyesült Államokban, a vállalat legfontosabb piacán. A 97 865 elektromos személygépjárművet 187 426 hibrid egészíti ki, ebben a szegmensben is nagyot léptek előre, hiszen 2023-hoz képest 40,1 százalékkal növelték az értékesítést - írta meg az amerikai Motor1.
Az Egyesült Államokban rendkívül népszerű az F-sorozat, csak épp nem a villanyhajtással
Emellett tavaly a Ford egy az egyben elkaszált egy készülő hétüléses villany-SUV-ot, amelyet eredetileg idén mutattak volna be, később 2027-re tolták a megjelenést, majd végleg lemondtak a projektről, ám eddigre már belelocsoltak mintegy 1,9 milliárd dollárt a fejlesztésbe. Ugyanakkor a márka belső égésű motoros autói kifejezetten jól futnak az USA-ban, az F-sorozat immár 47. éve folyamatosan az Egyesült Államok legkelendőbb autója.