Több modellt is beáldoz a japán márka többek között a kedvezőbb CO2 kibocsátási érték miatt
Jó pár éve ígérgeti már a Suzuki az első elektromos autóját, most először viszont úgy tűnik, konkrét lépéseket tesz a márka az ügyben. Legalábbis ezzel magyarázták, hogy miért tűnik el 2025 elején az európai modellpalettáról a kisautó Ignis, a kombi Swace, és a Jimny haszongépjármű. Egyúttal az is hivatalos megerősítést nyert, hogy
az új Swiftből biztosan nem készül Sport kivitel.
A Suzuki nem csak az elektromos autóknak csinál helyet az említett modellek kivezetésével, de a márka átlagos CO2 kibocsátását is csökkenti az említett belső égésű motoros autók kivezetésével
A japán márka egyik szóvivője elárulta, hogy a szigorúbb károsanyag-kibocsátási normák miatt Nagy-Britanniában hamarabb búcsúzik az Ignis, a Swace, és a Jimny. Dale Wyatt, a gyártó brit kirendeltségének vezérigazgatója egy közleményben megerősítette az információt, majd hozzátette: "ezen modellek kivonásával helyet csinálunk a villanyautónknak, és versenyképesek tudunk maradni egy olyan időszakban, amikor a hibrid és elektromos termékek határozzák meg az üzletágat". A Suzuki az emissziómentes autó érkezéséig a Swift, az S-Cross, a Vitara, és az Across eladásait igyekszik felpörgetni.
Az S-Cross és a Vitara továbbra is fontos szerepet kap a Suzuki életében
Az eladási számokat figyelembe véve kicsit sem meglepő, hogy a japánok éppen ezt a három modellt szántják be. Az Ignis a két esztergomi modell (S-Cross, Vitara) és a kifutó Swift mögött csak a negyedik tudott lenni, míg a Swace kizárólag az Acrosst előzte házon belül az európai piacot figyelembe véve. Olaszország erős kivétel ebben az összevetésben, ugyanis a "csizmában" a Vitara után az Ignis volt a legkelendőbb 2024 első öt hónapjában. Magyarországon a kontinens általános viszonyai rajzolódnak ki: a két itthon gyártott városi terepjáró toronymagasan vezet (a Vitarából 4279, az S-Crossból 3183 fogyott júniussal bezárólag), a harmadik a Swift, negyedik az Ignis, a sort pedig a Swace és az Across zárja.
Az Ignis csak az olaszoknál tudott igazán népszerű lenni
A Suzuki első villanyautójáról egyelőre nem sokat tudni, csupán
koncepcióautóként mutatták meg még tavaly januárban. Akkor az eVX Conceptről a mérete derült ki, illetve a hatótávja, amely az indiai ciklus szerint 550 kilométer lehet a 60 kilowattórás akkumulátornak köszönhetően. Ezzel együtt a Suzuki 2030-ig
5 villanyautót kíván bevezetni az európai piacra.
Az eVX Concept sorozatgyártásra érett verziója a tervek szerint 2025-ben érkezhet