Az állami támogatások nagy nyertese lehet az ë-C4
Ismét borsot tört az autókereskedések orra alá az Innovációs és Technológiai Minisztérium, a villanyautók állami támogatásával megint elérték, hogy nagy kedvezményeket biztosítsanak elektromos modelljeikre, hogy azok pont becsússzanak a még támogatható ár alá. Ennek persze a fogyasztók látják hasznát, hiszen így jelentősen olcsóbban hozzá lehet majd jutni a zéró emissziós autókhoz, vagy legalábbis azok közül is a nem luxusmodellekhez. Nem véletlen, hogy tavaly is pillanatok alatt elfogyott a keret, így érdemes lesz most is sietnie annak, aki igénybe szeretné venni a támogatást (magánszemélyek és civil szervezetek egyaránt). Az autópiac kínálatából pedig nagy valószínűséggel ki fog tűnni a Citroën villanymodellje, az ë-C4 egyedi stílusa és kiemelkedő kényelme miatt.
Fél óra alatt 80%-osra is tölthető - villámtöltővel
A Citroën háromféle előkonfigurációval készül a megnövekedett keresletre, ezekre kínál olyan kedvezményt, hogy 12 millió forint, a még támogatható összeg alá kerüljön az árcédula. Alaposan kicentizték, a három ë-Style felszereltségből a legjobb, a Feel Plus mindössze 10.000 Ft-tal lőtt a limit alá 11.990.000 Ft-os árával. Ezt 2.240.000 Ft-os saját kedvezménnyel érte el a hazai forgalmazó, és ehhez jön még a 2,5 milliós állami támogatás - a végösszeg így 9.490.000 Ft. Ezért egy 50 kWh-s, 136 lóerős, 350 km-es hatótávú ë-C4-et lehet elhozni a szalonból, ami alaposan tele van pakolva extrákkal: van hozzá tolatókamera, színes head-up display, navigáció és a márka híres Advanced Comfort ülései.
Elég csak a külső színt kiválasztani, a többit a Citroën előre konfigurálta
De még ettől is lehet lejjebb menni árban és funkciókban, a Feel ë-Style-ban még van tolatókamera, sőt, fűthető ülések is, ennek minden támogatással megspékelt ára 9.035.000 Ft. Ha pedig a Feel Light ë-Style-t, a teljesen alapfelszereltséget választjuk, elég 8.830.000 Ft is a vásárláshoz. De ha valaki mégsem lenne elégedett az előre összerakott konfigurációkkal, összeállíthat egyedieket is, és bár a 2,5 milliós támogatás ugrik, de 12 és 15 millió forint közti értékhatárnál még mindig van 1,5 milliós állami kedvezmény. Ez olyan opciókkal is lehetséges, mint a félautonóm vezetési módot kínáló Highway Driver Assist, a párhuzamos vagy merőleges parkolást megkönnyítő parkolóasszisztens, a kulcs nélküli nyitás-zárás-indítás, a Hi-Fi rendszer, a Citroën ConnectedCAM™, a napfénytető, a masszázsfunkcióval ellátott ülések vagy a feláras beltérhangulatok. Akármelyik csomagot is választjuk, jár a 9,7 mp-es 100 km/h-s sprint, a telefonról irányítható előklimatizáció, illetve a márka saját szabadalma, a "repülőszőnyeg-hatást" biztosító Citroën progresszív hidraulikus felfüggesztés.
ez már a határon van, hogy nem (nagyon) fizetsz rá benzines konkurenshez képest.
200.000 km-en (szigorúan ha ingyen töltesz – napelem, munkahely, lidl,…) kb. 6,5 m Ft a megtakarítás a benzines tankolása miatt. de kb 3-4 M Ft-tal drágább mint a benzines, és 3 m Ft-tal emiatt többet is amortizálódik mint a benzines.
Szóval amit megspórol azt kifizeted vételárban meg amortizációban. DE LEGALÁBB NEM BUKSZ talán. Ha ennél drágábban veszed a villanyautót – 12-14-16 M Ft-ért, akkor biztos a komoly ráfizetés.
Persze aki tele van lóvéval és környezettudatos az vegye csak, én nem ellenzem, sőt.
de megtakarítási célból butaság.
ez itt a határ kb. de ez is csak némi jóindulattal.
A megtakarításhoz még hozzászámolhatod a parkolási díjat és a karbantartást is. Nem kopik a fék, nincs olajcsere. Hosszú távon (200e km-t néztél) nincs részecskeszűrő, turbó, befecskendező, meg az össze szar, ami megadhatja magát.