Óriási baleset és Audi győzelem a mexikói Formula E versenyen
Micsoda verseny! A Formula E ismét körömlerágós izgalmakat produkált
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Hatalmas csattanás a verseny elején, majd piros zászló után parázs csaták és drámai befutó. Ennél többet nem kívánhat egy autósport rajongó.
Elképesztően izgalmas versenyt hozott össze a Formula E mezőny Mexikóvárosban! Pedig úgymond döcögősen indult. Mindjárt a verseny elején egy hatalmas csattanás borzolta a kedélyeket. Nelson Piquet Jr. ugyanis megtorpedózta a Jaguarral az egyik arany-fekete színben pompázó DS-t, méghozzá Jean-Eric Vergne autóját. A Jaguar a levegőbe emelkedett és a falnak csapódott, de szerencsére senkinek nem esett baja.
Érdekes módon a piros zászlós szakasz alatt az óra nem állt meg, folyamatosan számolt vissza, mint valami hosszútávú versenyen, ami egy kis riadalomra adott okot, hiszen az amúgy sem túl hosszú verseny így egyre inkább elúszni látszott. Azonban a pálya letakarítása után visszaállították az órát, mindenki megnyugodhatott. Az új rajtnál az élről induló Pascal Wehrlein megtartotta pozícióját, mögötte viszont megindult a helyezkedés. A mezőny több pontján is kialakultak szép csaták az ötletesen kialakított pályán.
A Formula E versenyein rövid aszfaltcsíkokat használnak, ami jót tesz a versenyeknek, hiszen a mezőny nem széled szét.
Persze, amikor a versenyzőket világszerte megkérdezik egy-egy interjúban, akkor a legtöbben a hosszú pályákat jelölik meg kedvencükként, azonban a nézők számára, valamint a szoros versenyek kialakulásához a rövid pályák az ideálisak. Jól megfigyelhető ez például a BTCC vagy más túraautó versenyeken, de még sorolhatnék más sorozatokat is, ahol mindig a rövid pályákon futják a látványosabb versenyeket. Szóval a Formula E ezen a téren is jó lóra tett. De vissza Mexikóvárosba!Az élen Wehrlein előnye egyre csak fogyatkozott, ahogy közeledett a verseny vége. Lucas di Grassi felzárkózott az Audival az élen álló Mahindrája mögé, de a harmadik helyen haladó Oliver Rowland is felért a sarkukba a Nissannal. Majd kicsit később már a másik Nissant vezető Sebastian Buemi és a BMW-vel versenyző Antonio Felix da Costa is beszállt a buliba.
Egy másik zseniális húzása a szériának a „támadó mód” bevezetése, amely csak úgy aktiválható, ha a pálya egy bizonyos pontján áthaladnak a versenyzők. Ehhez általában le kell térni az ideális versenyvonalról, ami kockázatot hordoz magában. Így történt ez Mexikóban is, hiszen a pálya egyik leghangulatosabb részén, a „stadionban” jelölték ki a zónát, ahova letérve többen is időt vesztettek és hiába jutottak több erőhöz a támadó módnak köszönhetően, az ideális ívet elhagyva máris ott loholtak mögöttük az ellenfelek.
Rowland 8 perccel a verseny vége előtt döntött úgy, hogy támadásba lendül, de a csapattársát kapta a nyakába, akivel picit össze is akadtak.
Kicsit később az élen állók is elkezdtek sakkozni az „attack mode” lehetőségével. Először Di Grassi, ám így sem sikerült megelőznie Wehrleint, aki később használta fel ezt a lehetőséget, ám a kopott gumiabroncsai miatt neki sem jelentett már nagy előnyt. Sőt, az egyik sikánt le is vágta egy elfékezés után, így bár megőrizte a vezetést, de a büntetés réme ott lebegett a feje felett. Végül az utolsó kanyarban, a cél előtti utolsó métereken elfogyott az energia az autójából és Luca di Grassi épphogy elkerülve az ütközést megelőzte őt, hogy elsőként haladjon át a célvonalon, míg a német csak a hatodik helyen kullogott be. Mögöttük a két Nissan is hasonlóan járt, szinte nullára fogyott belőlük a szufla, így az utolsó pillanatokban Antonio Felix da Costa és Edoardo Mortara állhatott ugrott fel a dobogós helyekre. Folytatás március 10-én, Hong Kong utcáin.Végeredmény, Mexico City E-Prix, Mexikóváros (45 perc+1 kör, a pontszerzők):
- Lucas di Grassi (brazil, AUDI SPORT ABT SCHAEFFLER) 1:13:15,422 perc
- Antonio Felix da Costa (portugál, BMW I ANDRETTI MOTORSPORT) 0,436 másodperc hátrány
- Edoardo Mortara (svájci, VENTURI FORMULA E TEAM) 0,745 mp h.
- Jerome D'Ambrosio (belga, MAHINDRA RACING) 1,159 mp h.
- André Lotterer (német, DS TECHEETAH) 1,785 mp h.
- Pascal Wehrlein (német, MAHINDRA RACING) 5,210 mp h.
- Mitch Evans (új-zélandi, PANASONIC JAGUAR RACING) 5,800 mp h.
- Felipe Massa (brazil, VENTURI FORMULA E TEAM) 8,084 mp h.
- Sam Bird (brit, ENVISION VIRGIN RACING) 8,356 h.
- Daniel Abt (német, AUDI SPORT ABT SCHAEFFLER) 8,438 h.
A vb-pontversenyek állása 4 futam után (még 9 van hátra)
Pilóták | Pontszám | Csapatok | Pontszám | ||
1. | D'Ambrosio | 53 | 1. | MAHINDRA RACING | 83 |
2. | Da Costa | 46 | 2. | ENVISION VIRGIN RACING | 73 |
3. | Bird | 43 | 3. | BMW I ANDRETTI MOTORSPORT | 64 |
4. | Di Grassi | 34 | 4. | DS TECHEETAH | 57 |
5. | Wehrlein | 30 | 5. | AUDI SPORT ABT SCHAEFFLER | 56 |
6. | Lotterer | 29 | 6. | VENTURI | 31 |
7. | Frijns | 28 | 6. | PANASONIC JAGUAR RACING | 29 |
8. | Vergne | 28 | 8. | NISSAN E.DAMS | 21 |
9. | Evans | 28 | 9. | NIO | 4 |
10. | Mortara | 27 | 10. | GEOX DRAGON | 2 |