Leclerc egy remek rajt után elhúzott, és senkitől sem zavartatva győzött Austinban
Ferrari kettős győzelemmel zárult az Amerikai Nagydíj. A futamot Charles Leclerc magabiztosan húzta meg, míg mögötte bő 8 másodperces hátránnyal csapattársa, Carlos Sainz futott be. A hajrában óriási csatát vívó bajnokaspiránsok közül Norrist intette le hamarabb a kockás zászló, viszont a felügyelők szerint a McLaren szabálytalanul került a címvédő Verstappen Red Bullja elé, ezért a brit 5 másodperces időbüntetést kapott. Ötödikként Piastri futott be, míg a hatodik helyen a szombati esti időmérőn nagyot bukó, majd a boxutcából induló George Russell végzett. Hetedikként Sergio Pérez futott be, a pontszerzők listáját pedig Hülkenberg, Lawson és Colapinto teszi teljessé.
Már az első kanyarban "megnyerte" a futamot Leclerc
Leclerc a startnál a negyedik rajtkockát foglalhatta el, előle Norris, Verstappen, és Sainz indulhatott. A monacói sokkal jobban rugaszkodott el márkatársánál, viszont a kulcspillanat mégsem ez volt, hanem az első sorból indulók "kakaskodása". Norris ugyan gyorsabban reagálta le piros lámpák kialvását, de Verstappen az egyes kanyar féktávján beszúrt a belső ívre. Mindketten a pálya szélére sodródtak, ezt pedig Leclerc köszönte szépen, és belülről elhúzott mindkettejük mellett, a McLarent pedig még Sainz is megelőzte.
Kanada óta ismét a pályára küldték a biztonsági autót
A június elején tartott Kanadai Nagydíj után ismét feltűnt a pályán a biztonsági autó, ráadásul rögtön a harmadik körben. Hamilton a 19-es kanyarban hibázott, kicsúszott a sóderágyba, a Mercedes padlólemeze pedig felült a kavicsokra, így azt csak munkagéppel tudták levinni a pályáról.
Leclerc az újraindítás után nem kegyelmezett
Hamilton autóját a 6. körre fordulva le is takarították, így folytatódhatott a verseny. Előzetesen a kétkiállásos stratégia tűnt észszerűnek, ennek megfelelően Sainz váltott is 21. körben. Riválisai viszont csak néhány fordulóval később tették meg mindezt, az ő esetükben már egyértelmű volt, hogy nem terveznek a kötelezőnél többször a boxba hajtani. Miután az élmezőnyből mindenki letudta a maga cseréjét, Leclerc simán elhúzott az első helyen, mögötte viszont Sainz tűnt fel. A spanyol a második etapja elejét keményen megnyomta, így simán elévágott Verstappennek.
Norris és Verstappen ismét látványos csatát vívott
Az utóbbi futamokon rendre a McLaren rendelkezik a legjobb gumikopással, ezt pedig Ausitnban is megmutatták. Norris és Piastri is jóval később érkeztek a boxutcába, mint az élmezőny többi tagja. Többek között ennek is köszönhető, hogy a brit a 42. körre utolérte a kopottabb abroncsokon haladó Verstappent. A címvédő viszont okosan védekezett, így a McLarennek az 51. fordulóig nem volt valós esélye az előzésre. Az említett körben viszont sikerült közel férkőznie Norrisnak, de Verstappen résen volt, és védte a belső ívet. Mindketten annyira későn fékeztek, hogy lesodródtak a pályáról, a McLaren pedig csak pályán kívül tudott a Red Bull elé keveredni. A felügyelők azonnal vizsgálatot rendeltek el, végül 5 másodpercre büntették a britet, mivel álláspontjuk szerint a kanyar csúcspontjáig nem került egyértelműen riválisa elé.
A visszatérő Lawson is nagyot alakított
Bár a futamon kétségkívül Leclerc mutatta az egyik legmeggyőzőbb teljesítményt, a középmezőnyben is akadtak kiemelkedő alakítások. A két szezonközi beugró, a Ricciardót váltó Lawson és a Sargeant helyét átvevő Colapinto egyaránt pontot szereztek. Előbbi top 10-es helyezésének köszönhetően fordulhat elő, hogy a 20 fős bajnokságban Valtteri Bottas a 23. helyen áll 0 ponttal. Szintén említést érdemel Russell teljesítménye is, hiszen a szombati törést után a boxutcából rajtolt, majd a futamon egy 5 másodperces időbüntetést is összeszedett, végül hatodikként intették le, miután az utolsó körökben megelőzte Pérezt.
8 pontra csökkent a különbség a Red Bull és a Ferrari között
A Ferrari meglepetésszerű kettős győzelme még szorosabbá tette a konstruktőri világbajnokságot. A nagydíjon megszerezhető 44 pontból ugyanis 43-at a vörösök szereztek meg (a leggyorsabb kört Ocon futotta meg a top 10-en kívül), ezzel szemben az előttük lévő Red Bull csupán 21 egységet zsebelt be. A csapatok ranglistáját még mindig a McLaren vezeti az energiaitalosok előtt 40 ponttal, a harmadik helyen a vörösök mindössze 8 egységgel elmaradva. Az utolsó öt fordulóban tehát kulcsfontosságú lehet a versenyzőpárosok kiegyensúlyozott jó teljesítménye, ebből a szempontból pedig messze a Red Bull áll a legrosszabbul, hiszen Sergio Pérez továbbra is jelentősen elmarad az élmezőnytől - Austinban közel fél percet kapott saját csapattársától.