Bajban a Honda is? Rengeteg munkahely szűnhet meg!

Több ezer embert rúghat ki a Honda a megcsappanó eladások miatt

Legalább 2000 ezer munkavállalójának ajánlott fel végkielégítést a Honda, emellett több gyár működését is felfüggesztették Kínában, mivel rengeteg eladatlan autójuk porosodik a telephelyeken.

3 üzemében is felfüggesztette a gyártási tevékenységet a Honda Motor Kínában, mivel a világ legnagyobb autópiacán a márka eladási számai 21,48 százalékot zuhantak 2024 első negyedévében. A leállás még augusztus 26-án kezdődött, ugyanis a japán gyártó a felhalmozott készleteket ki szeretné söpörni a raktárakból.
Hirdetés
Kínai sajtóértesülések szerint a Honda több mint 2000 dolgozójának ajánlott fel végkielégítést az egyik gyárban, amelyet a Dongfenggel közösen birtokol. A beszámolók szerint mindez része a stratégiaváltásnak, amely keretében a villanyos átállást kívánják felgyorsítani, így értelemszerűen kevesebb belső égésű motoros autót állítanak elő - írta meg a Bloomberg. Európában eddig két tisztán elektromos meghajtású autót értékesített a Honda, az egyik a már kifutott e, a másik pedig a jelenleg is kapható e:Ny1. Ezzel szemben a kínai piacon csak az idei évben három új EV-t prezentáltak, köztük a Ye S7 SUV-ot.
Hirdetés

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2024.09.11. at 15:28
    Permalink

    Na igen, ha valaki akkor a Honda módszeresen rombolja a renoméját igénytelen de és/vagy drága autókkal, ráadásul a villamosításban is lemaradt ami most a kínai piacon elég nagy versenyhátrány. Ehhez jött a Brexit az öreg kontinensen és kész a baj: a világ három nagy piacából kettőn bukóban vannak…

    • 2024.09.11. at 17:17
      Permalink

      A franciák abból a három nagy piacból hányon vannak jelen? 😀 Az olaszok? 😀

      Ha a Hondát lehúzod globális eladás-visszaesés miatt, mit mondasz a csigaevőkre, akik több, mint 30 éve egy szalmaszálat nem tettek keresztbe Észak-Amerikában? Ki a nagyobb pancser? 😀

      Miért van az, hogy akárhányszor kommentelsz, mindig befigyel a nagy gülü szemeivel “jóbarátunk”, Mr. Kettős Mérce? 😀

        • 2024.09.11. at 22:37
          Permalink

          Hagyjál már ezzel a bullshittel. Összevásárolnak mindent, hogy ne kelljen a saját márkáikkal Amerikában próbálkozni? Ez az alibizés pont a te vesszőparipád szokott lenni, rendszeresen felhánytorgatod, általában japán márkákkal kapcsolatban. A Stellantis amúgy mióta francia? Az is. Mellette olasz és amerikai. És mi van a Renault-val? Látom, kb. 35 év után eljutottak odáig, hogy az új 5-öst már reklámozzák New Yorkban, úgy, hogy az amik meg se tudják venni. Francia logika… (A NISSAN NEM A RENAULT-É, PAPA!!!)

          Figyu, amikor a Hondára rásütöd, hogy 3 nagy piacból bukóban vannak, gondolj a franciákra meg az olaszokra is. Úgy csinálsz, mintha azoknak meg a kisujjában lenne Kína vagy az USA…

          • 2024.09.12. at 08:22
            Permalink

            Speciel a FIAT a GM kiszállás óta arról szól hogy műszakilag éli fel amije van. Szóval semmi okom védeni őket. De a Honda sem az a márka mint 30 éve. Se nem sportos se nem előremutató se nem kiemelkedő, hacsak az árazását nem nézem 🙂

            A NIssan knkrétan a Rerneault-é. Meghatározó részesedést szereztek benne, azt csinűltak vele amit akartak (pl nem szavazó Renault részvényt vásároltattak a Nissannal ami nem enged beleszólást).

            Ha nem lett volna a korrupt japán rendőrség, Ghosn már régen összeolvasztotta volna a két céget.

            És az ok ugyanaz mint a Stellantisnál: ha ey márkával ott vagy semmi értelme egy másik piacra kihegyezett palettával bíró márkát oda vinni. A Renault palettája nem alkalmas az amerikai piacra, ahogy a PSA sem. De ott a Chrysler, illetve a Renault esetében a Nissan. Ha a Reanult piacra lépne azzal a Nissan esélyeit rontaná. A Sellantis is inkább csak egy két rétegmodellt próbált behozni.

          • 2024.09.12. at 08:40
            Permalink

            A franciák pár év alatt bukták a kínai piacot ez igaz (alig 10 éve csak a Peugeot 400.000 autót adott el, ez több mint a Volvo vagy a Lexus éves eladása világszerte akkoriban),

            Amennyire én látom a legnagyobb baj mindig az ha az eladások bezuhannak (főleg ha hirtelen), mert van egy üzleti terved kiadásokkal és bevételekkel, amit nagyjából egyben kell tartani. Rengeteg pénz egy autógyárat fenntartanim kutatás fejlesztés, marketing, céges nyaraló ügyvezető magángépe stb. Amikor pár év alatt egy többszázezer autóval csökken az eldás az hatalmas bukta a bevétel oldalon amit a kiadás oldalon nem tudsz azonnal lecsökkenteni. A dolgozókat szaszervezeti szabáyok védik az aznnali kirúgástól, magángép és a céges nyaraló nem ér sokat másnak…

            A Nissan a 90-es évek elején a világ egyik legjobb autóipari konszernje volt (olyan legendás halo modellekkel mint a 300ZX twin turbo, korai infinitik, Nissan President, ), mégis sokmilliárdos veszteségeket produkált évről évre a 90-es években és a potenciális megmentők többsége menthetetlennek gondolta (Ghosn és a Renault kivételével).

    • 2024.09.12. at 22:12
      Permalink

      Mégis mi a francot csináljanak ha koncepciós perekekkel csinálják ki a nem japán menedzsereket? gyakorlatilag nem tudják érvényesíteni a tulajdonosi jogaikat.

Vélemény, hozzászólás?