Összeomlás szélén az orosz újautó-piac!

Az elmúlt 10 év egyik legnagyobb visszaesését produkálta Oroszország újautó-piaca

Akár az sem kizárt, hogy teljesen összeomlik az orosz újautó-piac, mutatjuk, mi állhat a történelmi mélypont hátterében!

Az elmúlt három évben jelentősen átalakult Oroszország újautó-piaca. Az orosz-ukrán háború kirobbanása után a "nyugati" gyártók egymás után fordítottak hátat világ egyik legnagyobb felvevőpiacának. Persze, az eurázsiai ország nem maradt új személygépjárművek nélkül, hiszen egyrészt maguknak is gyártanak, másrészt a kínaiak meglátták a lehetőséget, és benyomultak a térségbe. Idén viszont felröppent a pletyka, hogy néhány "nyugati" márka visszatérhet, ami ezen sorok írásáig nem következett be, viszont a márciusi számokon nagyon is meglátszik az értesülés, ugyanis a vásárlók érezhetően ezekre a típusokra várnak/vártak. Az AEB (European Businesses - Európai Vállalkozások Szövetsége) jelentése szerint a múlt hónapban mindössze 83 ezer személyautót helyeztek forgalomba Oroszországban, ami 45 százalékos visszaesés a múlt esztendő azonos időszakához képest. Az első negyedév számai sem festenek túl rózsásan: a 254 ezer nyilvántartásba vett gépjármű 26 százalékos mínuszt jelent 2024-hez mérten. Viszonyításképpen ekkora léptékű megtorpanás az elmúlt 10 évben mindössze kétszer volt tapasztalható az orosz újautó-piacon. Az egyik ilyen 2022 márciusa (a februárban kirobbant ukrán-orosz háború miatt), illetve 2015-ben a pénzügyi válság okozott visszaesést. Alexey Kalitsev, az AEB gépjárműgyártókat magába tömörítő bizottságának elnöke szerint a korábbiakhoz mérten a mostani krízis még komolyabb, hiszen a mostani trend nem látszik megfordulni, így akár az is előfordulhat, hogy Oroszország újautó-piaca összeomlik, hacsak nem dob mentőövet az állam - mondta a bizottság első embere.  
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?