Formaterv szempontjából manapság túlzás nélkül nevezhetjük példamutatónak a Kiát. Ha a közelmúlt újdonságaihoz fogható külsőt szab az Audi A7, a 6-os BMW és a Mercedes CLS vetélytársául szánt újdonságának is, akkor bizony sikerre számíthat
Éppen a minap dicsérte valaki közvetlen környezetemben a Kia Sorentót, oly módon, hogy az szerinte majdnem annyira kiváló, mint egy Audi Q7, csak feleannyiba kerül. E vélemény valóságtartalmától függetlenül, egészen biztosan árgus szemekkel figyeli a Kia az Audi és a többi prémiumgyártó tevékenységét (is). Ezt támasztják alá az alábbi képek, amelyek állítólag az Audi A7 kaliberű kupék vetélytársaként piacra kerülő dél-koreai típust rejtik. Márpedig nem csupán légből kapott ötlet egy ilyen dél-koreai nagyvas, hanem nagyon is van realitása, hiszen a Kia jó ideje ígér egy ilyen autót. Tanulmányként már 2011-ben bemutatták a hátsókerék-hajtású GT-t, tehát éppen itt az ideje a sorozatgyártásnak.
Tanulmányként mindenki őt akarta, és most ősszel jó eséllyel meg is kapjuk az akár 400 lóerős, hátsókerék-hajtású Kia GT-t. Vajon mi itt Európában is?
Állítólag az idei Párizsi Autószalonon hullhat le a lepel a Kia grandkupéjáról. A konszern Európában nem is forgalmazott legnagyobb típusa, a Genesis G90 alapjaira épülő hátsókerék-hajtású újdonság erőforrása is a nagy testvértől származik majd. A 3,3 literes két turbófeltöltős V6-os benzinmotortól legalább 400 lóerőt várhatunk, de jó eséllyel gyengébb változatok is színesítik majd a palettát. Kérdés, hol, hiszen mifelénk az Optima a legnagyobb Kia, és valószínűleg a GT sem az európai prémiummárkák vásárlóitól csábít el vevőket. Jó eséllyel inkább új rajongókat hoz a Kiának a GT, ott, ahol a fiatalok között is talál fizetőképes keresletet. Tehát a tengerentúli forgalmazás nem is lehet kérdéses, a párizsi bemutató viszont számunkra is biztató jel az itteni forgalmazásra.
Valószínűleg lemarad a sorozatgyártásról a 2014-es GT4 Stinger tanulmány, mert nevének használata a szeptemberi újdonság kapcsán is felmerült
Én ezt egy erősen Amerika-specifikus modellnek érzem. Az ottani kínálatba remekül passzol, az európaiban viszont „márkaidegennek” hatna. Itt az Optima a zászlóshajó, ott viszont ehelyett a nagyobb Cadenza kapható, és persze ott van a K900, mint S-osztály rivális. Továbbá a Forte Koup, ami az amerikai fiatalok figyelmét fokozottabban a márkára irányította. Tehát Amerikába és Kanadába kötelező a GT. Ennek ellenére ide is jöhetne, hogy Csalfa arcán megjelenjen a 🙂
Kár ezért a GT4 Stingerért, de biztos lesz utánpótlás, amit majd sorozatgyártásba visznek. Csak győzzem kivárni:)