Öregedve is drágulnak a használt autók
Egyre drágább és egyre idősebb használt autók, egyre nagyobb számban forognak a hazai piacon
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A kevés új autó a használtak árát is felveri, így hiába öregszik a hazai autópark, egyre csak magasabb áron adják és veszik tagjait a piacon.
Három évvel ezelőtti árához képest 4,5 millió forintot drágult egy "ötéves Audi A4", igaz ma ez egy frissebb generációt jelent. Az áremelkedés így is drasztikus
Harmadik éve van lejtmenetben az új autók piaca, a DATAHOUSE Kft. adatai szerint az idei első negyedévben közel 11 százalékkal kevesebb új autó kapott rendszámot hazánkban, mint tavaly és pontosan harmadával kevesebb, mint 2019-ben. Míg 2020-ban még a koronavírus miatti pánik vetette vissza az eladásokat, tavaly és idén már a szállítói kapacitások, amelyek továbbra is igen problémásak. Nem egy modell kapcsán láthatunk akár 1 éves szállítási időt, de egy-egy népszerűbb széria kapcsán az 1 év feletti, akár a másfél éves is előfordul. A vásárlói igények ugyanakkor megvannak, de a növekvő szállítási időkön túl még egy jelentős tényező a használtak felé tereli a vásárlókat: a legolcsóbb új autó ma 38%-kal drágább (!), mint tavaly év elején. Noha a piac egészén nem ilyen drasztikus az áremelkedés, de a tavalyi év elejéhez mérten átlagosan 25-30%-os drágulás tapasztalható, ez pedig a magánvásárlók számára elérhetőbb használt autók árát is jelentősen felfelé vitte.
Ahogyan arról már beszámoltunk, az új autók piacán idén az Év Magyar Autója Közönségdíját is elnyert Suzuki S-Cross vezeti az eladásokat
Hiába fizetünk egyre többet, így is több koros használt, mint új autóval bővül a magyar autópark
A hazai tulajdonosváltásokhoz hasonlóan pörög a használt autók importja is: míg új autóból 28 690 példány került az idei első negyedévben útjainkra, külföldről érkező használtból 35 313, azaz a tavalyinál 14%-kal több a DATAHOUSE Kft. adatai szerint. Ezek 67 százaléka legalább 10 éves. Legalább ilyen fájó, hogy az árak emelkedése a használt autók piacát sem kerülte el. Az új autó ugyanis nem csak drága, hiánycikk is, ahogyan lassan a fiatal használt is. A vevői érdeklődés ugyanakkor nemhogy megvan, még nő is, így a használt autókért való versenyfutás és a drágulás mértéke is. A Használtautó.hu csapata most is megnézte, hogy mibe kerül egy-egy népszerűbb modell 5 éves példánya. A tavalyi árakhoz mérten modelltől függően 10-28%-os áremelkedést talált a kiszemelt modellek között, utóbbi érték a Skoda Octaviánál adódott.
Egy 5 éves átlagos használt 10-30%-kal is drágább lehet ma, mint tavaly év elején, van olyan modell, ami 3 év alatt duplázta ötéves modelljeinek árát
Aki ma egy 5 éves Audi A4-est szeretne, az pont kétszer annyit kell fizessen, mint 2019-ben. Ez azt jelenti, hogy az 5 éves Audi A4-ek átlagára 4,3 millió forintról 8,8 millió forintra nőtt 2019 óta.
Ma már a B9 (balra) széria számít ötéves Audi A4-nek, 3 éve még a B8 volt (jobbra)
Minden modellnél áremelkedés látható, de átlag feletti az alternatív hajtású modelleknél, a BMW i3-ak ára 20, a Toyota Priusoké 27 százalékkal emelkedett
2015-ben 3,79 millió forintos alapárral debütált a Suzuki Vitara, ma nemigen lehet 4,5 millió forint alatt kapni a használtak közül sem
Az áremelkedést gyakorlatilag bármire rá lehet fogni. Covid,háború,chiphiány,napsütés,eső,szél,stb teljesen mindegy.Akkor fog az egész beszakadni,ha már nem lesznek hajlandóak a vásárlók kifizetni az irreálisan magas árakat.
Egyszerű a megoldás, nem kell venni. Én is inkább kivárok. Az egyetlen bibi, hogy lassan 3 éve egyre rosszabbak az ajánlatok. De volt már ilyen úgy 2009 körül, aztán helyre álltak a dolgok.
Vitatkoznèk, a 28690 darab ùj autò nem kerül ùtjainkra, ennek jelentős rèsze reexport…
Úgy fog ez összeborulni mint az ingatlanpiac, mesterségesen felpumpálták, + amíg van fizetőképes kereslet bármennyit lehet kérni, de valószínű a kamatár-stop eltörlése után lesz itt „pici” gubanc.
(azt pedig kevesen tudják mennyi szabad hitelt vett fel a rezsim, mert a eu keményen be intett ám!)
Az eu elmehet a redvás k..va anyjába.
Most akarják az olajat embargózni, ezáltal tönkrevágva a gazdaságot.
Mindezt egy nyíltan náci, kisebbségeit elnyomó, se nem eu, se nem nato tag ország miatt, amit egy a pöcsével zongorázó színészköcsög vezet.
Nem érdekel, hogy az eu beintett… nyugat-európának annyi, mennek a süllyesztőbe a pénznyomtatós tetves gazdájával együtt.
A világ kétharmada megunta a petrodollárt.