Öreg M3-as BMW is mehet 300 km/óra felett
G-POWER M3 E46 - öregen is teper
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Ezúttal egy két generációval korábbi BMW 3-ast tuningolt a G-POWER. A koros hármas kellemetlen meglepetéseket okozhat, ugyanis tempója 300 km/óra feletti lehet.
A német cég tunerei nem is szerény mértékben alakították át a ma már kissé koros, de még kétségkívül számos példányban létező, s a második-harmadik tulajdonosok által talán épp mostanság vásárolt modellt. Legfőbb elem talán a már az Alpina modelljeiben, így a Le Mans-i 24 óráson indított B6 GT3 versenyautóban is bizonyított ASA T1-518 kompresszor, mellyel az eredetileg 343 lóerős 3,2 literes, soros hathengeres benzinmotor teljesítményét további 107 lóerővel megtoldva 450 paripát értek el, a 365 Newtonméteres forgatónyomatékot pedig 460-ra növelték. A motorerő kihasználásához természetesen átalakították a futóművet: kilenc fokozatban állítható keménységű csavarrugók, 20 colos alufelnik és elöl 245/30 ZR 20, hátul 285/25 ZR 20 Michelin Pilot Sport abroncsok kerültek az M3-as alá.
Így aztán a javított menetdinamikai értékek valóan kiautózhatónak ígérkeznek, s azokkal egyébként még a mostani, V8-as motorral hajtott M3-as is szégyenben hagyható. Az E46-os M3 álló helyzetből 200 km/órára gyorsulásának 18,1 másodperces idejét ugyanis 14,7 másodpercre apasztották - a mai M3 értéke 15,8 s. A végsebesség 300 km/óra feletti - mellyel a friss M5-össel is tarthatja az iramot -, utóbbiban persze nagyobb biztonságban lehetnek az utasok. Itt leginkább a fékben lehet bízni, mely szintén nem maradt érintetlen, ugyanis a gyári rendszer extrém nyüstölés során már nem lenne elegendő. Ezért került be hatdugattyús, elöl 370, hátul 342 milliméteres tárcsa, hozzájuk passzoló, méretében növelt fékbetét és fémbevonatú fékvezeték, hogy a rendszer hírből se ismerje a nyúlósságot.
A G-POWER tuningjában ráadásul a legütősebb, hogy optikai elemek gyakorlatilag nem is járnak hozzá. A lépcsőnként összelegózható átalakításból 1205 euró, azaz 360 ezer forint a felnikészlet, az abroncsszett és a futóműátalakítás; 1080 euró, azaz 322 920 forint a kipufogórendszer, a fék előre 5800 euró (1 734 200 Ft), hátra 3860 €/1 154 140 Ft, míg a leghúzósabb tétel a teljesítményt növelő kompresszor 7000 euróért, azaz közel 2,1 millió forintért. Összességében még így is kvázi szerény összegből hozható mai konkurenseinél erősebb szintre az E46-os M3-as.
ogre 84 a másik vesédet meg a szervíbe adnád le asszem
Az egyik vesémet adnám egy ilyenért. 🙂 Az elől szerintem egy CSL lökhárító.