Óratekerés: a románoknál jobbak vagyunk, de a németeknél nem

Kilométeróra-tekerési rangsor: a magyar autók a középmezőnyben

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A carVertical járműtörténeti platform 900 ezer jelentése alapján állította fel az óramanipulálások nemzetközi rangsorát. Ebben nem jó élen lenni, mutatjuk az országok sorrendjét.

Hazánkban nagyjából minden ötödik autó gazdát cserél évente, matematikailag tehát 10 évente két tulajdonosváltáson is túlesik egy autó. A kilométeróra-állás manipulálása ilyenkor a leginkább valószínű, hiszen a carVertical adatai szerint módosított óraállással akár 25%-kal több pénz is kérhető egy autóért, ugyanakkor európai szinten több milliárd eurós kárt okoznak.

Az óratekerés nem hungarikum, világszerte alkalmazott csalási módszer.

A carVertical nemrégiben 900 ezer, 2021-től végzett autótörténet-ellenőrzést vizsgált át azért, hogy megmutassa, mely országokban a leginkább jellemző a kilométeróra-állások manipulálása. Az élen Lettország áll, ott a vizsgált autók 24%-a, tehát csaknem mindegy negyedik manipulált óraállású, Románia a második helyen áll, közel 20%-os aránnyal, tehát a román piacon is csaknem minden ötödik autó óraállása manipulált, Észtországban és Litvániában alig jobb a helyzet, majd Oroszország, Ukrajna és az Egyesült Államok után Magyarország és Németország következik. Svájc szintén a középmezőnyben szerepel, majd Bulgária után a lista jobb oldalán Lengyelország, Fehéroroszország, a Cseh Köztársaság, Svédország, Franciaország, Horvátország, Szlovénia, Szlovákia, Szerbia, Finnország, végül pedig Belgium áll, Hollandia és Luxemburg pedig fel sem fért az óratekerési listára.
Hirdetés

Matas Buzelis, a carVertical kommunikációs vezetője a felmérés kapcsán megjegyezte, hogy a tulajdonosváltásokon túl legnagyobb eséllyel az országot is váltó autók óraállása "módosul" az évek során, ehhez viszont hozzátesszük: az általánosításokon túl a legfontosabb az adott autó átvizsgálása, akár az általa látogatott szerviz megkérdezése az autóról, s azt is tudomásul kell venni, hogy akár a hazai, ingyenes Jármű Szolgáltatási Platform adatainál, akár a számos forrásból dolgozó carVerticalnál is előfordulhatnak hibás adatrögzítések, de az is igaz, hogy minél több információ áll rendelkezésre egy autóról, annál nagyobb biztonsággal vásárolhatunk jó példányt, valós óraállással.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

2 thoughts on “Óratekerés: a románoknál jobbak vagyunk, de a németeknél nem

  • 2022.02.19. at 18:20
    Permalink

    Az km óra manipulálása szerintem is elitélendő és már ( szerencsére) nem is nagyon lehetséges, de ez nem a Carvertical-nak köszönhető. Ők ugyanis rendszerint téves futás teljesitmény adatokat adnak meg drága pénzért, amit már sokan jeleztek is feléjük, de válaszra se méltatják. Nem tudom milyen ‘adat bázis”-ból dolgoznak, de gyakran teljesen fals információkat irnak le!

  • 2022.02.20. at 18:57
    Permalink

    Na a Carvertical pont nem ér semmit soha senkinek semmilyen körülmények között nem ajánlom pénzkidobás az egész amit jelentésnek hivnak egy szar semmit nem tudsz meg belöle de legalább a pénzt előre kérik és semmilyen felelőséget nem válalnak a téves adatokért. Sokkal jobban jársz ha egy normális szerelővel átnézeted és lekéred a márkaszervízbe.

Vélemény, hozzászólás?