Sokan nem képesek helyesen megválasztani a sebességet kanyarban
Az Egyesült Államokban évente
50 ezer baleset következik be abból az emberi hibából, hogy a gépkocsivezetők helytelen sebességgel, túl gyorsan hajtanak be a kanyarokba, és elveszítik uralmukat a járművek felett. A Ford most olyan rendszeren dolgozik, amely felismeri a túl nagy tempót, és nagyon rövid idő alatt képes csökkenteni az autó sebességét, hogy az ne sodródjon le az útról. A jelenleg szabadalmaztatási eljárás alatt lévő
Curve Control működésének lényege, hogy méri a jármű kanyarodási sebességét, s ezt összeveti azzal, hogy a vezető milyen gyorsan szeretne kanyarodni. Amikor a jármű kevésbé fordul be, mint ahogy szeretné - azaz az orrát tolja kifelé, más szóval alulkormányzottá válik -, akkor a kanyarstabilizáló rendszer beavatkozik: a vezetőtől függetlenül minden keréknél pontosan adagolja a fékerőt, hogy ezzel is segítse a hagyományos menetstabilizáló fékezési manőverét.
Az Egyesült Államokban évente 50 ezer baleset következik be abból az emberi hibából, hogy a gépkocsivezetők helytelen sebességgel, túl gyorsan hajtanak be a kanyarokba...
Curve Control: a motor nyomatékának azonnali szabályozásával, illetve fékezéssel 16 km/órával csökkenti az autó sebességét egyetlen másodperc alatt
A Ford AdvanceTracR és RSCR-re (borulásgátló és stabilizáló rendszer) épülő kanyarstabilizáló rendszer érzékelői mérik a sodródási rátát, a kanyarodási sebességet, a keresztirányú gyorsulást, a keréksebességet és a kormányzási szöget, amely ezen adatok alapján így másodpercenként mintegy száz számítást végez. A kanyarstabilizáló rendszer
széria felszerelésként mutatkozik be a hamarosan megjelenő új
Explorer terepjáróban, 2015-re pedig már a vállalat észak-amerikai crossovereinek, SUV-jainak, pick-upjainak és kisbuszainak 90 százalékában megtalálható lesz.