Újak a dísztárcsák, ezen kívül csak az embléma és a neon sárga szín különbözteti meg az Opelt
Házon belüli “kölcsönzéssel” bővíti lefelé a kínálatát az Opel, a Stallantishoz tartozó Citroën a legkisebb modelljét adja át a csoporttársának. A 2,4 méter hosszú kisautó a spórolás jegyében született, így az autó elejére és hátára ugyanazt az elemet szerelik, de az oldalajtók is egyformák, ezért ellentétes irányba nyílnak.
Nyugat-európai városi fiatalok lehetnek a kis Opel vásárlói, az akkumulátor kapacitás 5,5 kWh
Az Opel megjelenésével egy új kifejezéssel is megismerkedhetünk, ez a SUM (Sustainable Urban Mobility), magyarul fenntartható városi mobilitás, ide sorolja az Opel a Rocks-e-t. A négykerekű apróság mindössze nyolc lóerős, 75 kilométeres elméleti hatótávot ígér, így a városi jelző nagyon is illik rá. A 45 km/órás végsebesség és a teljesítmény miatt jogilag nem is autó, így már a kamaszoknak is közlekedési alternatívát jelenthet. További előny, hogy nem kell utcai töltőpontokra vadászni, mindössze három és fél óra alatt az otthoni hálózatról is feltölthető.
Két főnek és csomagjainak elegendő a hely, az autó teljes borítása műanyag
Zsúfolt belvárosokban kifejezetten előnyös lehet az apróság, a 7,2 méteres fordulókör és a 2,4 méteres hossz gyerekjátékká teszi a parkolást. Két személynek és csomagjaiknak elegendő helyet biztosít a kisautó, ami az eső és a hideg ellen (fűteni tud, de klímája nincs) megfelelően véd, az ökológiai lábnyoma pedig kicsi. Az Opel Rocks-e forgalmazása ősszel kezdődik Németországban, a Citroën verzió viszont már egy éve a piacon van, így sejthetőek az árak. Franciaországban már 6000 euróért hazavihető az Ami, ez alig több mint 2 millió forint, ennyi pénzből csak a használatpiac jelenthet alternatívát.
Akkumulátorokkal együtt 485 kilót nyom az Rocks-e, ami lényegében egy elektromos mopedautó