Opelek 2,5 millióért

Piaci körkép: Opelt 2,5 millióért

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ezúttal a gombhoz varrtuk a kabátot: piaci körképünkben most arra voltunk kíváncsiak, hogy 2,5 millió forintért milyen autókat találunk az Opel teljes kínálatában, a mini Agilától a családi Zafiráig bezárólag.

Eddigi piaci körképeinkben azt vizsgáltuk, bizonyos kritériumok mellett, meghatározott összegért milyen a felhozatal a használtautós kínálatban. Most azonban változtattunk a szabályokon, mert nagyon sokan másképpen keresnek kocsikat: egy adott márkához hűségesen ragaszkodva próbálnak ideális négykerekű társat találni. Elsőként az egyik legismertebb és legelterjedtebb hazai márka, az Opel háza táján néztünk körül, zsebünkben 2,5 millió virtuális forinttal. Reményeink szerint bőséges felhozatalra számítottunk, és nem csalódtunk, Agilától a Zafiráig sok modell képbe került, és akadt néhány különlegesség is.
A keresési feltételeknek megfelelt példányok
Teljesítmény Évjárat Futott km Vételár (Ft)
Opel Agila 1.3 CDTI Enjoy 75 LE 2010/9 9 131 2 490 000
Opel Corsa 1.2 Enjoy 3 ajtós 80 LE 2008/5 30 000 2 540 000
Opel Corsa 1.3 CDTI Enjoy 5 ajtós 75 LE 2009/2 42 000 2 519 000
Opel Astra Cabrio 2.2 16V 147 LE 2004/5 87 000 2 500 000
Opel Astra GTC 1.6i 115 LE 2007/4 58 160 2 490 000
Opel Astra Caravan 1.9 CDTI 120 LE 2008/1 n. a. 2 599 000
Opel Astra GTC 1.4i Enjoy 90 LE 2008/5 103 281 2 490 000
Opel Astra Caravan 1.7 CDTI Cosmo 125 LE 2008/8 71 000 2 489 000
Opel Astra 1.4i Enjoy 5 ajtós 90 LE 2009/2 28 000 2 599 000
Opel Vectra 2.0T GTS Elegance 175 LE 2004 97 000 2 480 000
Opel Vectra GTS 1.9 CDTI Elegance 150 LE 2004/10 150 000 2 400 000
Opel Vectra 1.9 CDTI Essentia 4 ajtós 120 LE 2007/3 171 057 2 590 000
Opel Vectra Caravan 1.9 CDTI Elegance 120 LE 2007/3 148 000 2 599 000
Opel Zafira 1.9 DTI Cosmo 120 LE 2005/12 122 000 2 599 000
Opel Zafira 1.9 DTI Enjoy 120 LE 2006/1 178 000 2 499 000
Opel Zafira 1.8i Enjoy 140 LE 2007/3 98 328 2 590 000
Opel Signum 3.0 V6 CDTI Cosmo Aut. 177 LE 2004/6 160 000 2 500 000
Opel Signum 1.9 CDTI Elegance 150 LE 2007/8 90 500 2 590 000


Kezdjük a legkisebbekkel. Az Opel Agila-Suzuki Splash ikerpár közül Magyarországon a japán mini viszi a prímet, az Opel például már benne sincs az importőri honlap konfigurátorában, így az egyetlen felbukkanó Agilát örömmel üdvözöltük. Szinte vadonatúj az 1 éves - tehát még garanciális -, 1.3 CDTI dízelmotoros kis gép, nincs benne 10 ezer kilométer sem, az Enjoy ellátmánnyal nem is fapados, igaz, a klíma sajnos kimaradt a felszerelésből. Corsából kicsit nagyobb választékot reméltünk, de aki relatíve fiatal autót szeretne, még nem kell Fortunához fohászkodnia: 3 és 5 ajtóval, benzin és dízelmotorral egyaránt akad a villámos kisautóból, jellemző évjáratként 2008 és 2009 említhető. A futásteljesítmények nem kiugróan magasak 30 és 60 ezer km között bármi előfordulhat.

A kompakt kategóriában tarolt az Astra H generációja. 2007-től szép példányokat találni, és általános tendencia, hogy bőséggel lehet válogatni. Minden karosszériaváltozat, és szinte minden motor előfordul, de az 1.7 CDTI gyakorisága magasan viszi a prímet. Nagyon sok a Caravan kombi, akadnak megkíméltnek tűnő példányok, de nem megy csodaszámba a 100 ezer km feletti használat sem. Az egyetlen gond talán a háromajtós GTC változattal lehet, ebből azért nincs túlkínálat, és aki megveszi, az számoljon vele, hogy ebből nem csak a hátsó ülésről, eladáskor is nehezebb kiszállni, mint egy praktikusabb, családiasabb ötajtósból, netán kombiból. TwinTop kabriót nem találtunk, ellenben a H előtti G sorozatból felbukkant egy vászontetős, 2,2 literes, 147 lóerős benzinmotorral, belül fekete bőrüléssel, 2004-es évjárattal, 87 ezer kilométerrel.

Sok tekintetben hasonlít az Astrához az egy méretosztállyal nagyobb, 2004-től felbukkanó Vectra: limuzin, kombi, és GTS néven futó ötajtós tetszés szerint fellelhető, és akinek megfelel az 1,9 literes, 120 lóerős CDTI dízelmotor, annak rendkívül könnyű a dolga, mert az ezzel az erőforrással szerelt kocsikból Dunát lehet rekeszteni. Már a józan 1,8-as benzines is sokkal nehezebben elérhető, de kitartással akár élvezetesebb példányok is felbukkannak, például 2,0 literes turbós benzinessel. A felszerelés gazdagabb, mint az Astránál általánosságban kijelenthető a közepes szint, a Vectrákban nem ritkán bőrülés, olykor még navigáció is található, az automata klíma pedig kétzónás. Itt viszont már nem érdemes nagypapásan megkímélt autókat kergetni, egyrészt ezek az Opelek kedvelt cégautók voltak, másrészt, aki dízelt vásárolt, az általában használta is, így a 150-200 ezer megtett kilométeren kár csodálkozni. Csupán a futás miatt nem minden céges kocsit pusztítanak el, vannak pozitív ellenpéldák.

Évjáratát, futásteljesítményét tekintve a Vectrával egy lapon említhető a taxiként is népszerű Zafira, amely egyterűként tágasabb, jól variálható utasteret nyújt. Érdekes, de még a motorok vonatkozásában is ott a párhuzam: az 1.9 DTI dízel uralja a piacot, benzinest (pl. 1,8-ast) nagyítóval kell keresni. Akinek fontos az átlagostól kicsit eltérő karosszériaforma, de nem kedveli a minibuszos megjelenést, alternatívát jelenthet a Vectra alapjára épített, hátul nagyon szűk középső, de limuzinos szélső ülőhelyű Signum. Nincs belőle sok, és évjáratát tekintve sem nyújt semmilyen előnyt, mert a 2004 és 2007 közötti kiadásokkal gyakorlatilag ugyanazt tudja, mint a Vectra, de aki picivel szeretne eltérni a hétköznapi sémától, annak talán megérheti a keresésre fordított idő. Ebben a modellben is az 1,9-es dízelmotor a főszereplő, de sikerült kifognunk egy 3,0 literes, 177 lovával jó erőben lévő V6 CDTI dízelt is – ez a motor szoros rokonságban áll a SAAB 9-5-ben használt 3.0 V6 TiD géppel.

Összességében elmondható, a vásárlásra szánt 2,5 millió forinttal szinte az Opel teljes választékában található jó állapotúnak tűnő használtautó. A kisebb modelleknél kedvezőbbek az évjáratok és a futásteljesítmények, a komolyabbak néhány évvel idősebbek, illetve többet használtak, de mint a használtaknál általában, megfigyelhető, hogy az extrák felára szinte alig érvényesíthető a vételárban, így könnyű kifogni egy minden tekintetben jól felszerelt példányt is.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.31. at 10:46
    Permalink

    Én is erre gondoltam… hát kéne egy kisautó csak úgy szaladgálni a városban…veszek egy 2009-es A Mercit…., de ugyanannyiért kapni 2004-es S320L-t , inkább megveszem azt!

  • 2017.10.31. at 10:46
    Permalink

    Nem feltétlen, magam is így voltam ezzel, csak én Peugeot párti vagyok. Persze, az tényleg valószínűtlen, hogy valakinek egyre megy, hogy Agila vagy Signum 🙂

  • 2017.10.31. at 10:46
    Permalink

    Bizony,ennyiért nagyon sok típust lehet találni,bár én a kisebb motorokat kerülném,mint az 1,4 Astra,1,2 Corsa.Nekem bevált az Opel,most egy Omegám és egy Astra G Cdti motoros autóm van,de nem vagyok márka függő,volt már más autóm is,és valószínűleg lesz is.Szívesen olvasnék arról,hogy melyik diesel motor mennyire tartós,mik a tapasztalatok ezzel kapcsolatban.

Vélemény, hozzászólás?