Opel Tudásközpontot avattak Szentgotthárdon
Modern oktatóközpontot adott át az Opel Szentgotthárdon
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az Opel 1,7 millió eurós beruházással támogatja a hazai mérnökképzést. A 2015/16-os tanévet már 100 diákkal kezdheti az Opel új Tudásközpontja, amely egyebek mellett duális képzést is ad a hallgatóknak.
Lehullott a lepel az Opel 1,7 millió eurós beruházásából épült tudásközpontról
1990 szeptemberében érkezett az Opel Magyarországra, így immáron 25. évfordulóját ünnepli idén kishazánkban. Mivel az Opel magyarországi színrelépése 1991-ben lett hivatalosan bejelentve, jövőre is nagy bulit várhatunk a pletykák szerint. A GM Magyarország mérföldköveinek az első magyar autó kigurulását, a gyárbővítést és a ma átadott új központot tekintik. Az eseményre fél évvel az után került sor, hogy tavasszal bejelentették a félmilliárd forint értékű projektet. Abban mindenki egyetértett, hogy a General Motors fejeseit az itt tevékenykedő dolgozók győzik meg leginkább arról, hogy érdemes a szentgotthárdi gyárba befektetni.
Stílusosan egy szentgotthárdi dízellel szerelt Opel Vivaróval érkeztünk a rendezvényre. Nagyszerű autó, meg se éreztük a 3 órás utat
Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter a megnyitó keretében bejelentette, hogy az itt gyártott típusok mellett kiemelt szerepet fog kapni a motorgyártás, és szeretnék, ha az új erőforrások építése hazánkban összpontosulna. Egyfajta motorfejlesztési központtá szeretnék tenni Szentgotthárdot. Egyébként az itthon gyártott motorok 96%-a külföldre kerül. Azt is hozzátette, hogy 2x2 sávos autóutat szeretnének építeni, ezzel összekötve Szentgotthárdot Budapesttel és Ausztriával.
A média képviselői is betekintést nyerhettek, milyen a friss oktatási központ működése „élesben”
Joachim Koschnicke, az Opel Group kormányzati kapcsolatokért felelős alelnöke, köszöntő beszédjében igazán lelkesen és buzdítóan állt az ügy mellé. Elmondta, hogy Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszterrel jó barátságot ápol, aki azt kérte tőle, hogy ne csak épületekbe, hanem emberekbe is fektessenek, hisz tőlük működik a gyár jelenlegi formájában is világszínvonalon. Elmondása szerint sokan kérdezik, miért választják Magyarországot. A válasz szerinte egyszerű: a magyar dolgozók motiváltsága és elkötelezettsége semmihez sem hasonlítható. Joachim Koschnicke nagy szerepet játszott abban, hogy az Opel folyamatosan bővül Magyarországon, minek elismeréseként Magyar Érdemrend Tisztikeresztje kitüntetést kapott a külügyminiszter úrtól.
Solt Tamás, az Opel Szentgotthárd vezérigazgatója, kulcsfontosságúnak tartja a fiatalok képzését
A tanműhelyeket automatikai technikus, gépi forgácsoló és villanyszerelő szakmák oktatásához alakították ki az új oktatóközpontban. Ugyanitt hozták létre a szombathelyi duális gépészmérnök-képzés gyakorlati oktatóbázisát is. Évente 100 diákkal bővülhet a hallgatói kar, akik közül a legtöbben duális képzésben vehetnek részt, miszerint a tanulmányaik felét gyakorlaton töltik, valós munkahelyi körülmények között. Hogy mekkora a potenciál a diákokban? Sikerült beszélnem néhány jövőbeli hallgatóval, már tervezgetik az Audi Formula Student autójának ellenfelét megépíteni. A beszélgetések alapján mind nagyon értenek a motorokhoz már most, és rendkívül értelmes, okos embereket ismertem meg személyükben.
Szíjjártó Péter és Joachim Koschnicke nem bírta ki, hogy ne üljön bele az oldtimer Opel Kapitänba. Mellette egy magyar motoros 1.6 Turbo Insignia is kiállításra került
Az Opel Szentgotthárd fejlődése töretlen. Jelenleg, több mint 1500 fő dolgozik a gyár berkein belül, jövőre már 1700 főre saccolják ezt a számot. Ha beindul az oktatási központ, a 2017/2018-as tanévre már 30 saját + 120 további hallgatót vehetnek fel. Az új oktatóközpont átadásával, az Opel újabb lépést tett a munkaerő-utánpótlás biztosításáért valamint a Nyugat-magyarországi régió fejlesztéséért.