Opel Astra GTC 4,1 l/100 km fogyasztással
GTC-ként is megkapja az 1.6 CDTI-t az Opel Astra
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Szentgotthárdi motorral bővül a háromajtós Opel Astra GTC motorkínálata. Nem csak takarékosabb, csendesebb is lesz a korábbinál.
A Sports Tourer névre hallgató kombi Astrában már tesztelt 1,6 literes, 136 lóerős - szentgotthárdi gyártású, teljes egészében alumínium, változó geometriájú turbós - dízelmotor váltja a korábbi 1,7 literes 130 lóerőst a háromajtós Astra GTC-ben is. A korábbinál kisebb és könnyebb motor +6 lóereje mellé +20 (300 helyett 320) Nm nyomatékot is ad, 4,4 helyett 4,1 l/100 km vegyes fogyasztást hoz, s 109 g/km CO2 emissziójával Németországban A energetikai tanúsítvánnyal látja el a háromajtós Astrát.
Nem csak aszkétább tőle az Astra, hanem dinamikusabb is, 100 km/órára 10,2 másodperc alatt gyorsul a továbbra sem lepkesúlyú, ezzel a dízellel is biztosan jóval 1,5 tonna feletti saját tömegű kompakt, ami a 80-120 km/óra közötti, ötödik fokozatban mért rugalmasságban is sokat javult, 10,5 másodperces szintideje 9,2 másodpercre csökkent. Az 1.6 CDTI váltója a korábbiaknál rövidebb utakon, könnyebben kapcsolható hatfokozatú kézi, kipufogógázait a koromcsapdán túl NOx katalizátor is tisztítja, s így lesz az Opel valaha gyártott legtisztább dízele. Hangja állítólag a szegmens legszerényebbje, a stop-start rendszeres gázolajost az Opel ezért suttogó dízelként emlegeti.
Az 1.6 CDTI felára a többi Astra esetében 80 000 forint a hasonló teljesítményű 1,7 litereshez mérten. Megérti költeni rá, ugyanis gyári fogyasztáselőnyével számolva felárát 65 000 kilométer alatt behozza, s valóban egy csendesebb, kulturáltabb, nem mellesleg, tisztább üzemű motor.