Opel a magánvásárlók kedvence
Személyautóból az Opel adott el legtöbbet idén
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Noha személyautó és kishaszonjármű eladásaival az első félévben a Ford érte el a legnagyobb volument, az Opel több személyautó-vásárlót tudott magához csábítani.
Jót tett az Opel eladásainak az ötajtóshoz képest jelképes, 200 ezer forintos felárú Astra Sports Tourer megjelenése
Míg a vevők zömét (átlagosan 72 százalékát) a piac egészén a vállalati szegmens adja, az Opelnél hajszálnyit csekélyebb az utóbbi szám, azaz nagyobb, 30 százalékos a magánvásárlók aránya. Egyértelmű tehát, hogy hiába ért el személyautó és kishaszonjármű értékesítésével valamivel jobb eredményt a Ford az Opelnél, a villámos márka biztosan több kuncsaftot tudott megnyerni. Kategóriájukban népszerűek az Opel "újgenerációs" modelljei, azaz az Insignia, a Meriva és az Astra is, utóbbi eladásaihoz jól jött az idén megjelent Sports Tourer is. A magánvásárlók szerény vásárlóerejét természetesen az Opel is érzi, hiszen zömük leginkább csak a frissített Corsát, illetve a Astra H alapú Astra Classic III-at tudja megvásárolni.
Eleinte nyilván nem lesz tömegmodell, de jövőre a hazai piacra is megérkezik az emissziómentes üzemre is képes Ampera
Utóbbiból egyelőre nyilván nem lesz olyan népautó, mint amilyen mondjuk az Astrából lett az Opel Magyarország 20 éves történelme során, ám azt, hogy a jövő mit hoz, egyelőre nem tudhatjuk, hogy mást ne mondjunk, Orbán Viktor legutóbbi, rüsselsheimi látogatásakor nem csak a Szentgotthárdon jövő év elejétől az Opel teljes palettája számára készülő Euro6-os benzinmotorokról, hanem az elektromos autók gyártásában való együttműködésről is szó esett. Míg előbbihez már bővül a szentgotthárdi üzem, utóbbi egyelőre inkább csak lehetőség, de nem kizárt, hogy a jelenleg még testvérmodelljéhez, a Chevrolet Volt-hoz hasonlóan az Egyesült Államokból érkező Amperának a hazai iparhoz is köze lesz.