A 7-Eleven boltokból viszik az árut az autonóm Priusok
December elsején kezdte kereskedelmi önvezető futárszolgáltatását a világ egyik vezető autonóm mobilitási start-up vállalkozása, a Nuro. Helyszín Kalifornia, márpedig a nyugati parti állam a világ egyik legfontosabb új technológiai központja. Emellett a járművekre vonatkozó károsanyag-kibocsátási szabályozások is itt a legszigorúbbak az egész világon, szóval tökéletes terep a jövőbeli mobilitás megoldások tesztelésére.
Egyelőre Kaliforniában és Texasban kísérletezik a Nuro
A Nuro egy évvel ezelőtt, a piaci szereplők közül elsőként kapta meg az engedélyt az önvezető járművek kereskedelmi célú alkalmazására. Ezek után az Észak-Amerikában csaknem tízezer, világszerte több mint hetvenezer üzletet működtető vegyesboltlánccal, a 7-Elevennel kötött szerződést, hogy kamatoztassa a technológiáját. Az ügyfelek a lánc boltjaiban megrendelt áru házhoz szállítása során választhatják a Nuro autonóm járművét: egy megfelelően átalakított Toyota Prius hibridet. Kezdetben minden autóban biztonsági sofőr foglal helyet, aki kizárólag vészhelyzet esetén avatkozik bele a vezetésbe.
Még mindig nem tartunk ott, hogy emberi felügyelet nélkül közlekedhessenek ezek az autók
A szolgáltatás egyelőre a Nuro cégközpontjának közelében, a Szilícium-völgy egyik legfontosabb városában, Mountain View-ban érhető el. Viszont egy másik helyszínen, a texasi Dallasban már pizzafutárként szolgálják ki az ügyfeleket a Nuro autonóm Priusai. Ám a Toyota hibrid modelljét nem csak a Nuro, de annak versenytársai, így többek között a Google (Waymo) és a Pronto is alkalmazza. Utóbbi 2018-ban a világon elsőként egy önvezetésre átalakított Toyota Priusszal átszelte az észak-amerikai kontinenst, emberi beavatkozás nélkül téve meg a San Francisco és New York közötti, mintegy 5000 kilométeres távolságot.
A Nuro mellett a Waymo és a Pronto is Priusokat alkalmaz