Önvezető Peugeot 3008 a Roland-Garros flottában

Az Év Autója lehet az első önvezető Peugeot?

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Roland-Garros tenisztorna alatt az új 3008-on mutatja be az autonóm jövő felé vezető utat a Peugeot. Főszerepben a kapcsolatteremtés.


Már javában folyik Franciaország legnagyobb teniszünnepe, a Roland-Garros. Valószínűleg nem én vagyok az egyetlen, akinek a névkombinációról nem a párizsi salakpályás torna jut eszébe először, hanem a klasszikus és különleges Peugeot modellek, amik ezt a jelölést viselték az elmúlt 33 évben. A teljesség igénye nélkül: Peugeot 106, 206, 306, sőt, még 205 kabrió is kapott már Roland Garros limitált szériát. A legfrissebb teniszlogóval ellátott modellek a Peugeot 108 TOP!, valamint 208 Roland Garros, amiket a kiemelt piacokon kapni, némi felár ellenében, és amiket most is kiállítanak a tornán.
A Peugeot és a Francia Tenisz Szövetség közti együttműködés idén sem szakad meg, a francia autógyár több mint 230 darab, wifivel felszerelt járművet bocsát a sportolók rendelkezésére a június közepééig tartó teniszünnep alatt. A flottában ott lesz az 5008 új generációja, a szintén nagy változásokon áteső Traveller és a Partner Electric villanyos haszonjármű is, a legidősebbnek a Peugeot 508 fog számítani. A legnagyobb figyelem mégis az Év Autója díjas Peugeot 3008-at övezi, ami az AVA (Autonomous Vehicle for All) program részeként, jelenleg is elérhető vezetéstámogató rendszereivel és azokat némiképp kiegészítve mutatja be a játékosoknak és az újságíróknak az önvezető autózást. A képek tanúsága alapján extra radarok és érzékelők kerültek a Peugeot 3008-ra, ám ezek tudását homály fedi. Persze a Peugeot is tudja, hogy autója alapból még közel sem teljesen önvezető, így a BMW-hez hasonlóan ők is szintekre osztják a teljesen autonóm jövőig vezető utat.
Hirdetés

2018-ban állítólag szintet lépnek az önvezető autók irányába, több automatizált, ám még a vezető által felügyelt vezetési funkcióval, amik elsősorban az autópályákon, a dugókban és parkoláskor lesznek segítségünkre. 2020-ra érhet be a hands off szint, majd az eyes off szint. Visszatérve a rendezvényre, a folyamatos kapcsolatteremtést az OCEAN telekommunikációs céggel dolgozta ki a Peugeot. GéoMissions nevű applikációjuk segít az utasoknak megtalálni a legközelebb tartózkodó Peugeot szállítójárművet, majd az okostelefonon megjelenített, a szállításokkal kapcsolatos információkat az autó navigációs képernyőjére vetíteni.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.27. at 17:51
    Permalink

    Én már előre rettegek az ilyen önvezető, meg hasonló technológiáktól.Mi lesz az autózás élményével?Majd beülök az egyik ülésre és csak nézek ki a fejemből, amíg A-ból B-be nem érünk.Vagy mint a búcsúban a kisautós körhintán, lesz egy kormány amit tekergethetek kedvemre, de az autót mégsem én vezetem majd.Hát akkor inkább buszra ülök az biztos…

Vélemény, hozzászólás?