Önvezető Peugeot 3008 a Roland-Garros flottában
Az Év Autója lehet az első önvezető Peugeot?
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Roland-Garros tenisztorna alatt az új 3008-on mutatja be az autonóm jövő felé vezető utat a Peugeot. Főszerepben a kapcsolatteremtés.
Már javában folyik Franciaország legnagyobb teniszünnepe, a Roland-Garros. Valószínűleg nem én vagyok az egyetlen, akinek a névkombinációról nem a párizsi salakpályás torna jut eszébe először, hanem a klasszikus és különleges Peugeot modellek, amik ezt a jelölést viselték az elmúlt 33 évben. A teljesség igénye nélkül: Peugeot 106, 206, 306, sőt, még 205 kabrió is kapott már Roland Garros limitált szériát. A legfrissebb teniszlogóval ellátott modellek a Peugeot 108 TOP!, valamint 208 Roland Garros, amiket a kiemelt piacokon kapni, némi felár ellenében, és amiket most is kiállítanak a tornán.
A Peugeot és a Francia Tenisz Szövetség közti együttműködés idén sem szakad meg, a francia autógyár több mint 230 darab, wifivel felszerelt járművet bocsát a sportolók rendelkezésére a június közepééig tartó teniszünnep alatt. A flottában ott lesz az 5008 új generációja, a szintén nagy változásokon áteső Traveller és a Partner Electric villanyos haszonjármű is, a legidősebbnek a Peugeot 508 fog számítani. A legnagyobb figyelem mégis az Év Autója díjas Peugeot 3008-at övezi, ami az AVA (Autonomous Vehicle for All) program részeként, jelenleg is elérhető vezetéstámogató rendszereivel és azokat némiképp kiegészítve mutatja be a játékosoknak és az újságíróknak az önvezető autózást. A képek tanúsága alapján extra radarok és érzékelők kerültek a Peugeot 3008-ra, ám ezek tudását homály fedi. Persze a Peugeot is tudja, hogy autója alapból még közel sem teljesen önvezető, így a BMW-hez hasonlóan ők is szintekre osztják a teljesen autonóm jövőig vezető utat.
2018-ban állítólag szintet lépnek az önvezető autók irányába, több automatizált, ám még a vezető által felügyelt vezetési funkcióval, amik elsősorban az autópályákon, a dugókban és parkoláskor lesznek segítségünkre. 2020-ra érhet be a hands off szint, majd az eyes off szint. Visszatérve a rendezvényre, a folyamatos kapcsolatteremtést az OCEAN telekommunikációs céggel dolgozta ki a Peugeot. GéoMissions nevű applikációjuk segít az utasoknak megtalálni a legközelebb tartózkodó Peugeot szállítójárművet, majd az okostelefonon megjelenített, a szállításokkal kapcsolatos információkat az autó navigációs képernyőjére vetíteni.
Ismerjük egymást valahonnan !? Szerintem nem, úgyhogy ne osztogasd nekem az észt racsni józsi!
Szerintem akkor tennél jót mindenkivel ha máris buszra ülnél.
Én már előre rettegek az ilyen önvezető, meg hasonló technológiáktól.Mi lesz az autózás élményével?Majd beülök az egyik ülésre és csak nézek ki a fejemből, amíg A-ból B-be nem érünk.Vagy mint a búcsúban a kisautós körhintán, lesz egy kormány amit tekergethetek kedvemre, de az autót mégsem én vezetem majd.Hát akkor inkább buszra ülök az biztos…