A jelek szerint a hardver rendben van, csak a szoftver kíván finomítást?
Matricázás nélkül aligha látszana a BMW önvezető autóján, hogy nem sorozatgyártású példány, hiszen pont úgy néz ki, mint bármely új 5-ös. Sehol egy
dudor a tetőn, vagy a
motorháztetőn, mint más gyártók önvezető autóin. A BMW prototípusa mégis teljes mértékben képes feltérképezni környezetét, állítólag a sávtartása is pontos. A megadott célállomáshoz vezető út meghatározásakor meg persze figyelembe veszi az aktuális forgalmi helyzetet is.
Természetesen az önvezető 5-ös is gesztusvezérlésű
Amennyiben nincs fix úti cél, akkor az autó segít megtalálni a megfelelőt, például az
igények szerint választ éttermet stb. Ha útközben az autóból letöltött filmet akarják nézni az utasok, akkor az autó leoltja az utastéri világítást és behúzza a sötétítőket. Amennyiben valami mást vásárolt az utas menet közben, akkor helyszínt ajánl a termék átvételéhez, és persze el is megy érte az autó. A célállomásnál pedig magától parkolóhelyet keres és leparkol, majd a távirányító hívására előáll a következő utazáshoz. Talán már a 2020-as években ez vár ránk, hiszen most még sem a jogszabályi háttér, sem az efféle rendszerek szoftverei nem teszik lehetővé a teljesen önvezető autózást.