Önvezető autókra gyúr, rekorderedményt ért el a Bosch hazánkban
Rekordárbevételt ért el a Bosch tavaly Magyarországon
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Bosch csoport 2015-ös árbevétele a hazai GDP 3%-át tette ki, ám van ebben azért némi trükk.
Komoly múlt, komoly szereplő. A hazánkban 1899 óta jelen lévő Bosch 1991-ben kezdte meg újjáépíteni magyarországi hálózatát az akkor újjáalapított kereskedelmi Kft-vel. Utóbbiból mára az ország egyik legnagyobb külföldi ipari munkaadójává nőtte ki magát, ma 9 leányvállalata működik az országban. A teljes Bosch csoport pedig tavaly rekordösszegű, a bruttó hazai termék (GDP) 3 százalékának megfelelő, 959 milliárd forintos árbevételt ért el Magyarországon. 16 százalékkal többet, mint egy évvel korábban - tudtuk meg Torma Krisztina gazdasági igazgatótól a csoport éves sajtótájékoztatóján. Az eredmény kapcsán persze meg kell jegyezni: a teljes forgalomban benne van a Bosch saját vállalatai közötti kereskedelem is. Büszkeségre így is van ok: a saját vállalatok közötti kereskedelem nélkül is eddigi legmagasabb árbevételét érte el a csoport Magyarországon, 23 százalékkal, 246 milliárd forintra nőtt a forgalma.
Több mint tízezer munkahely. A csoport az év elején 12 200 alkalmazottat foglalkoztatott Magyarországon, 1700-zal többet, mint egy évvel korábban. Az újonnan felvettek közül 700-an töltenek be diplomás pozíciót - jegyezte meg. Torma Krisztina közölte: a Bosch tavaly 37 milliárd forintot, az eddigi legmagasabb összeget fordította kutatás-fejlesztésre három K+F központjában; a Budapesti Fejlesztési Központban, Miskolcon az Önindító-és generátor fejlesztési központban, valamint a miskolci kéziszerszám fejlesztési központban.
A jövőbe fektetnek. A gazdasági igazgató beszámolt arról is, hogy tavaly a csoport több mint 64 milliárd forintot fordított beruházásokra Magyarországon. Ezek közül kiemelte a Budapesti Fejlesztési Központ 32 milliárd forintos beruházással megvalósult új campusát, amely a munkatársak számát nézve a németországi után a legnagyobb fejlesztési központ Európában. Ezen kívül Hatvanban, Miskolcon és Makláron is kapacitásbővítő beruházásokat hajtottak végre.
További növekedést várnak, önvezető autókat hoznak. A Bosch csoport magyarországi vezetője, Javier González Pareja elmondta, hogy 5-10 százalékos árbevétel növekedést vár idén is, miután az első három hónapban két számjegyű bővülést ért el a cégcsoport. Hangsúlyozta, hogy a Bosch minden szükséges szakértelemmel rendelkezik a jövő egyik megatrendjéhez, az automatizált vezetéshez, világszerte 2500 mérnök dolgozik ezen a területen, számuk 500-zal nőtt tavaly óta.
Két éven belül szeretnék lehetővé tenni a sofőrmentes parkolást, az évtized végére pedig az autópályákon az automatizált vezetést.
Hazai szenzorok és villanyautó-alkatrészek. A cégvezető szerint hazánk stratégiai szereppel bír az önvezető autók világában, a hatvani gyárban - amely a csoport világszerte legnagyobb gépjármű-elektronikai gyára - egyre nagyobb szerepet kap az automatizált vezetés egyik kulcstermékének számító szenzorok gyártása. Hozzátette, az egri és a maklári gyárakban az önvezető autókhoz szükséges kormányzástechnológiát állítják elő, a miskolci gyár pedig a villanyautókhoz kínált alkatrészek előállításában játszik nagy szerepet.
Az önvezető autó (láz) álma sohasem lesz igazán valóságos. Ugyanis az önvezetés lehetőségei nagyon korlátozottak! Néhány megfelelően kiépített autópálya jeladókkal, vagy parkolóhelyek, stb. De az autózás lényege az, hogy tetszésem szerinte mehetek valahová. Esetleg letérek az útról, bemegyek egy tanyára, vagy éppen átvágok valahol ahol nincsen kiépített út, csak letaposták a helyet a teherautók. (Arról a helyzetről nem is szólok, hogy néha az ember körülnéz, van-e rendőr és két kilométer kerülő helyett 100 méter járdán haladással kerüli ki az útakadályt.)