Te milyen konfigurációban vinnéd haza a W111-es kupét? (Forrás: Mechatronik)
Aki vonzódik a veteránokhoz, de nem bajlódna a régi technikával és kerülné a szinte beszerezhetetlen alkatrészek vadászatát, azoknak kínálnak megoldást a restomodokkal foglalkozó műhelyek. A megjelenés kívül-belül korhű, de a technika friss, az autók így erősebbek, komfortosabbak és megbízhatóbbak az eredeti változatoknál.
Vannak gyári, illetve új aránylatok is, de 5 millió forintért bármilyen színt kikevernek (Forrás: Mechatronik)
A német Mechatronik műhely két típus átalakításával foglalkozik, a nyitott SL és a gyönyörű fecske kupé módosítását kínálják, az árcédula szédítő. A látványt viszont azok is élvezhetik, akiknek épp nincs bő 100 millió forintjuk egy veterán Mercedesre, sőt, még a saját ízlésükre is szabhatják valamelyik modellt az
online konfigurátorban.
Simán az ízléstelenség határán is át lehet lökni az SL-t, ha épp úgy kívánja a megrendelő (Forrás: Mechatronik)
A két autó közül az SL átalakítása az olcsóbb, a kisebb erőforrás 4,3 literes és 279 lóerős, nagyobb ötliteres és 320 lóerős, a gyorsulási érték 6,5 és 6,2 szekundum. A karosszéria színe mellett kiválasztható a vászontető, illetve a keménytető árnyalata is, de a felnit is a kívánalmaknak megfelelő színűre fújják. Csak az extrákra is el lehet költeni egy új autó árát, többek között módosított kipufogót, elektromos ablakokat és fűthető üléseket is kérhetünk, a korhűnek kinéző klíma átszámítva 5,5 millió forintba kerül. A modernizált SL legolcsóbb verziója 314 ezer euróba, azaz nagyjából 116 millió forintba kerül, ráadásul az autót nekünk kell vinni.
Van az a réteg, aki csak modernizált formában vevő a veteránozásra, ám ezekhez az átalakításokhoz mélyen a zsebbe kell nyúlni (Forrás: Mechatronik)
A W111-es kupét ötliteres motornál (306 LE) kisebbel nem kérhetjük, a nagyobb blokk 5500 köbcentis (360 LE), ezzel hat másodperce csökken a 0-100. Az utastér stílusával nem nehéz pillanatok alatt szerelembe esni, összesen 13 féle bőrkárpit és 11 féle faborítás közül választhatunk, ha szeretnénk, a tetőt eltérő színűre festik, a gumikra pedig fehér csíkot húznak. A kupé átalakításának alapára motorváltozattól függően 140-150 millió forint.
Beltér is a lehetőségek tárházát rejti (Forrás: Mechatronik)