A padlólemez nem is olyan távoli rokonságban van a Mercedes ML-lel
Merev önhordó padlólemezre épül a legújabb Dodge Durango, és összkerékhajtással is választható, ennek ellenére nem terepjáró. Sokkal inkább arra találták ki, hogy a végtelen hosszúságú amerikai autópályákon vontasson hatalmas méretű utánfutókat, és szükség esetén az egész családot el tudja vinni a moziba. Alapáron 3,6 literes V6-ost kap az autó, felár ellenében 5,7-es HEMI V8-as dübörög a kocsi orrában, mindkét erőforrás változó szelepvezérlést kap, a nyolchengeresnél hengerlekapcsolás segíti a takarékoskodást. A belső tér esetén külön kiemelik, hogy nem csak ránézésre javult a felhasznált anyagok minősége, de azok érintése is kellemesebb az eddiginél. A biztonságra is figyeltek, a függönylégzsák mindhárom üléssort végigéri, rendelhető holttérfigyelő és a távolságtartó tempomat is hasznos tud lenni. A nagy motorokhoz nagy tank tartozik, a legtakarékosabb változat (V6, hátsókerékhajtás) egy tankolással 800 km-es távolságra tud eljutni.
V6-os vagy V8-as benzinmotorral kínálják a Durangót. Dízel nem lesz