Önálló sávot kapnak az önvezető autók Detroit elővárosában

Először egy 40 kilométeres szakaszon választják szét az emberi és a robot irányítású autókat

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Egy hamarosan aktuálissá váló problémára kell választ találni, hiszen az önvezető autók és az emberi irányítású járművek harmonikus együttélése megoldásra vár. A szeparált úttest lehet az egyik alternatíva.

Nemrég számoltunk be a Toyota kutatásáról, ami az önvezető és a humán irányítású járművek együttes forgalmi jelenlétét vizsgálja. A probléma abból fakad, hogy az önvezetők görcsösen ragaszkodnak a szabályokhoz és óvatosak, míg az ember hozzájuk képest vakmerőbb, a szabályok betartására nem mindig ügyel. A japánok szerint a robot irányítású autók viselkedése könnyen felbosszantja a türelmetlenebb sofőröket, ezért a Toyota azon dolgozik, hogy egy kicsit vagányabbra hangolt önirányító autókat készítsen. A másik megoldás a teljes szeparáció, ami Detroit mellett hamarosan megvalósul.

Cavnue – The future of roads from Sidewalk Infrastructure Partners on Vimeo.

Hirdetés
Az első ilyen útszakasz Ann Arbor és Detroit között épül, mintegy 40 kilométer hosszúságban. A bemutató videó szerint a dedikált sávokat az útpálya belső felén alakítják ki, felfestéssel kiemelve a speciális jellegét. Az olyan járművekre is gondoltak, amelyeket ember és gép is irányíthat, így azok bizonyos pontokon becsatlakozhatnak az robotizált forgalomba. A fejlesztés nem csupán annyi, mint egy buszsáv kijelölése, a járművek és a környezet kommunikációját is ki kell építeni. A gyors és biztonságos sávok kialakításának tervezése már folyamatban van, várhatóan 2024-25 környékén vehetik birtokba a közlekedők.

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?