Autópályán könnyebben kivitelezhető a szeparált közlekedés, a városokban már nehezebb lenne elkülöníteni a kétféle irányítású járműveket
Nemrég számoltunk be a
Toyota kutatásáról, ami az önvezető és a humán irányítású járművek együttes forgalmi jelenlétét vizsgálja. A probléma abból fakad, hogy az önvezetők görcsösen ragaszkodnak a szabályokhoz és óvatosak, míg az ember hozzájuk képest vakmerőbb, a szabályok betartására nem mindig ügyel. A japánok szerint a robot irányítású autók viselkedése könnyen felbosszantja a türelmetlenebb sofőröket, ezért a Toyota azon dolgozik, hogy egy kicsit vagányabbra hangolt önirányító autókat készítsen. A másik megoldás a teljes szeparáció, ami Detroit mellett hamarosan megvalósul.
Cavnue – The future of roads from Sidewalk Infrastructure Partners on Vimeo.
Az első ilyen útszakasz Ann Arbor és Detroit között épül, mintegy 40 kilométer hosszúságban. A bemutató videó szerint a dedikált sávokat az útpálya belső felén alakítják ki, felfestéssel kiemelve a speciális jellegét. Az olyan járművekre is gondoltak, amelyeket ember és gép is irányíthat, így azok bizonyos pontokon becsatlakozhatnak az robotizált forgalomba. A fejlesztés nem csupán annyi, mint egy buszsáv kijelölése, a járművek és a környezet kommunikációját is ki kell építeni. A gyors és biztonságos sávok kialakításának tervezése már folyamatban van, várhatóan 2024-25 környékén vehetik birtokba a közlekedők.
Az önvezető autóbuszokkal is számolnak, az animációban buszöböl nélküli megállók láthatók, így az utascsere torlódást eredményez