Olyan, mint eddig, de más. Elvittük egy körre az új Swiftet
Vezettük az új Suzuki Swiftet
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Ötajtós karosszériával és a várhatóan egyeduralkodó, 1,2 literes benzinmotorral próbáltuk az új Suzuki Swiftet. Egy 2008-as autót is vittünk, hogy rögtön össze is hasonlítsuk az eredetivel.
Öt centiméter még nem a világ, de arra tökéletesen elegendő, hogy az új Suzuki Swift sokkal szélesebb vásárlókört szólítson meg. Ennyivel gyarapodott az autó tengelytávolsága, és ezt teljes egészében a második sorban utazók kényelmét szolgálja. Továbbra is kisautó, de immár nem csak kisiskolások, hanem tinédzserek is elférnek a második sorban, egy átlagos termetű ember különösebb fennakadások nélkül beülhet maga mögé. Ráadásul ezt is az eddiginél könnyebben teheti meg, hiszen nem csak a lábtér, de a hátsó ajtók hossza is megnőtt. A növekedését egész jól palástolja a korábbira megszólalásig hasonlító karosszéria, amely azért második pillantásra már felismerhetően új.
Sokkal finomabban dolgozták ki a részleteket, a lekerekítéseknél még jelzés szinten sincs perem, de a legtöbb újdonsággal a hátsó rész szolgál. Itt a lökhárító teljesen belesimul a karosszériába, a csomagtér fedél domborításairól azonnal felismerhető az újdonság. Szintén ez a helyzet a vezetőajtó feltárását követően. A műszerfalhoz használt műanyagok sokkal jobb minőségűnek tűnnek az eddiginél, és annak se kell csalódnia, aki valami megmagyarázhatatlan ok miatt késztetést érez arra, hogy végigtapogassa az elérhető helyeket. Talál majd kőkemény felületeket is, de néhol bizony habosított, puha műanyaggal találkozik majd az ujja.
De nem csak álló helyzetben viselkedik kulturáltabban a Suzuki Swift szám szerint negyedik generációja, de menet közben is. A karosszéria merevebb lett, a felfüggesztés geometriájának apró, de annál fontosabb módosításai miatt úgy vehették puhábbra a rugózást-lengéscsillapítást, hogy közben az úttartás terén nem kellett kompromisszumokat kötni. Példának okáért a hátsó futóműnél immár nem egyenesen, hanem ferdén vannak a hosszlengőkarok, ennek következtében elhagyhatták a kanyarstabilizátort. De ezen kívül is számon helyen racionalizálták az anyagválasztást, aminek az lett az eredménye, hogy a nagyobb méretek ellenére az autó tömegét sikerült 10,8 kg-mal csökkenteni.
Azonban ebből vajmi keveset érez majd a sofőr. Az 1,2 literes, változó szelepvezérléses négyhengeres papíron ugyan hozza a korábbi 1,3-as tudását, de a szabványos átlagfogyasztás alacsonyan tartása miatt picit megnyújtották az áttételeket. A rövid próba ideje alatt nem tudtuk figyelni a fogyasztást, de erről hamarosan teszt keretében számolunk be. Fizikailag nem lett lassabb az autó, mégis annak érzi a vezetőülésben helyet foglaló ember. Az ok nem más, mint a menet közben is csendes utastér. Olyan jól elszigetelték a motorzajt, hogy az tényleg csak jelzés értékű, nyoma sincs a korábban vérpezsdítő hangnak – ezt valószínűleg a vásárlók többsége pozitívan értékeli majd, hosszabb autópályázáskor is elviselhető a zajszint, a szél- gördülési- és motorzaj egyaránt elviselhető szinten mozog. Legjobban talán az az összehasonlítás állja meg a helyét, hogy amíg az előd egy kissé nyers gokart volt, addig az új Swift egy igen kifinomult autó, amellyel azért be lehet vállalni a húzós kanyarokat.
Amíg az előd egy kissé nyers gokart volt, addig az új Swift egy igen kifinomult autó
Megkomolyodott a modellváltás során a Swift, de nagyon arra gyúrtak a mérnökök, hogy lélekben fiatal maradjon. Azonban már nem olyan őszinte a virgoncság, mint eddig, nem olyan közvetlen a vezetési élmény. Akinek csak egyszerű közlekedési eszköz az autó, amit arra használ, hogy A-ból B-be a lehető legrövidebb úton és legkevesebb bosszúsággal eljusson, annak ez jó hír. A fejlődés megkönnyíti hétköznapjait. Mindenki mástól még egy kis türelmet kér a Suzuki, nem feledkeztek meg róluk. Egyelőre azonban a hétköznapi, 1,2-es benzines és 1,3-as dízel modellek piaci bevezetésére koncentrálnak, az 1,6-os Sport csak ezt követően kerül a középpontba.
Előző hozzászólásban kritizálták az árát. Igen, szerintem is sok, de ha megnézzük ugyanezért a pénzért mit kapunk más gyártótól és milyen minőségben… Akkor jelentősen változik a helyzet.
Nekem 2007-es gyártású, de 2008 ápr. vett swiftem van. Jelenleg 97000 km-rel. Semmi bajom vele. Sőt nagyon szeretem. Bár nyomatékosabb motort elviseltem volna / 1.5-ös/ sajnos nem fért bele a büdzsébe.
Céges autóim is Swiftek és semmi bajuk, pedig kapnak rendesen.
Kipróbáltam az új swiftet. Sajnos nem értek egyett a cikk íróval. 3000 alatt mint egy turbó dízel turbó nélkül. HULLA. 4000 fölött élénkebben pörgött, de teljesítmény semmi. Az én 1.3-asom sokkal élvezetesebb vezetni.
Ami jó az a fogyasztás. 5-5.5, cserébe azért az autózás öröméről kell lemondani. Gyorsulás annak ellenére rosszabb, hogy elméletileg kisebb a váltóáttétel és könnyebb a karoszéria. Akkor hol van a 94 Le??? Inkább 70-75 Le érzettre mint a gyár által adott 94. Igaz én egy 0 km-es motort próbáltam.
A másik 3000-nél keletkező rezonancia miatt igen csúf hangja volt a motornak, és igen hangos volt. Igaz ez 3200 felett megszünt.
Ami biztos céges autónak esetleg, de nem újonnan, saját használatra viszont semmiféleképp nem fogok venni. Inkább hajtom 10 éves koráig a jelenlegit.
4 misi egy Suzukiért??? Ezt komolyan gondolják?!
Hát ebből nem nagyon lesz a ‘mi autónk’… :-/