Olyan autókat mutatott a Lada, hogy besírsz
Lada újdonságok szakmányban
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Kompakt szedánt, kompakt szabadidő-autót is fejleszt az elfeledett Lada, de olyan versenygépet is hoz, hogy hujujuj.
Ha nem is Ladaként, hanem Chevrolet-féle csokornyakkendősen egyszer lesz új Niva, viszont hogy ne maradjunk oroszos jövőkép nélkül, a Renault-Nissan többségi tulajdon AvtoVAZ a Moszkvai Autószalonon három koncepciót is bemutatott. Az egyik a Vesta szedán, a másik az Xray2 névre hallgató kis SUV, a harmadik meg a Vesta TC1, ami a túraautó-világbajnoki sorozatban, ahol Michelisz Norbi is versenyez Hondával, szóval a WTCC-ben fogja váltani jövőre a Grantát.
A Vesta 2015 második felében, a régebbi háromajtós Xray tanulmánynál praktikusabb ötajtós Xray2 állítólag 2016 elején kerülhet a boltokba. Hogy Magyarországon forgalmazzák-e majd őket, ki tudja, ahhoz importőr kéne. A forma a korábban a Mercedesnél és a Volvónál is dolgozó, a Zsiguli-Ladát 2011 óta erősítő brit Steve Mattin munkája, az ő csapata álmodta hát meg a fura "horpadásokat". A Priora-utód Vesta és a Dacia Sandero Stepway-rokon Xray2 padlólemeze egyaránt a Renault-tól jön. A Mégane-elemekből is építkező Vesta hossza 4,35 méter, tengelytávolsága 2,65 méter, a 87-114 lóerős motorok Euro 6-osak lesznek, alapárát 8000 euró (2,5 millió forint) környékére próbálják belőni.
Végül egy videó az új főszponzor (Lukoil után Rosneft) miatt besárguló Vesta WTCC-ről. Minden bizonnyal Rob Huff és James Thompson is marad a csapatban, csak jobb lehet a csomag, mint az idei. Bár legutóbb Argentínban a világbajnok Huff alatt már meglepően jól ment a Granta...
Én meg merném kockáztatni, hogy a kritizált élek pl. a karosszéria szívó hatását jótékonyan befolyásolják, pl. azzal, hogy az oldalablakok latyakos időben nem lesznek sárosak, mint megannyi mai autónál. Csak tipp.
Tényleg nem rossz, bár ezeket az oldalsó bevágásokat nem értem. Se nem szép, se nem praktikus, viszont a tervező felmenői folyamatosan csuklani fognak, ha az orosz karosszérialakatosoknak kezelésbe kell venniük a törések után.
Talán ez lehet az első Lada a Niva után, ami nyugaton is versenyképes lehet (hála a Renault-nak), az meg már csak a sors iróniája, hogy a kelet-ukrajnai balhé miatt valószínűleg jó darabig nem fognak felénk ilyenek rohangálni, de legalábbis Lada néven biztosan nem.